מכירים את ההרגשה הזו- שאתם עוזבים מקום שאתם יודעים שלא תחזרו אליו יותר ושהיה לכם שם זמן כ”כ מקסים שאתם מנסים להכניס כל רגע, כל חוויה לתוך קופסת הזיכרונות שלכם?

כתב: אמיר כספי
צילום: אורן רביד ואמיר כספי

בשלוש השנים האחרונות אנחנו מטיילים בחופשת הפסח עם הקרוואן. כל טיול כזה נע בין 5 ל 6 ימים וכל טיול כזה הוא משהו אחר. לא רק בגלל המקומות שאנחנו מטיילים בהם. אלה בעיקר בגלל שהילדים משתנים וגדלים מחופשה לחופשה והדינמיקה פשוט שונה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

טיול מתגלגל בקרוואן ביחד כל המשפחה למשך מספר ימים זו חוויה מיוחדת. הדימוי שאני יכול לנסות לתאר אותו הוא כמו לישון בחדר אחד כל המשפחה ביחד למשך מספר ימים. ביום יום שלנו אנחנו רוב הזמן רצים. רואים אבל לא מרגישים את הילדים, נותנים תשומת לב, אבל תמיד עסוקים, מקשיבים להם, אבל תמיד חושבים על דברים אחרים… בקרוואן פתאום יש זמן לכל מיני דברים שביום יום עוברים לידנו כמו מכוניות מירוץ. אין בית לסדר, אתה בטבע נושם את האוויר, אתה יכול להתרכז בילדים, להרגיש אותם, להתעורר בבוקר כולם ביחד באותו החדר, לא לרוץ ופשוט לחוש ולראות את הילדים כמו שהם: פשוט ילדים.

איך התחלנו עם הקרוואן?

הפעם הראשונה שלנו בקרוואן הייתה עם קרוואן שכור. לרגל הגעתי לגיל המופלג 40 (לפני שנתיים). ארגנו לעצמנו טיול מתגלגל של חמישה ימים בקרוואן בארצנו הקטנטונת. “תפרנו” מסלול, שכרנו קרוואן ויצאנו אל הלא נודע. טיילנו חמישה ימים בדרום הארץ באותו טיול בתולי. ים המלח, שדה בוקר, פארק אשכול וקנחנו בחוף הים. את הטיול ההוא סיימתי בהגדרתי כחוויה רוחנית. לקח לי קצת זמן לעכל מה שעברתי בטיול. אבל כשחזרנו לבית הבנתי שהזמן איכות עם הילדים הוא שעשה לי את הטיול לכ”כ משמעותי. בטיול ממש הצלחתי להתחבר, להרגיש ולחוות את הילדים. לקום איתם, לטייל איתם, לישון איתם, לצחוק איתם, גם להתעצבן איתם (לא הכול ורוד) … כשהסתיים הטיול, ואחרי מספר ימים בבית הראש לא נתן מנוחה מתי עוד פעם יוצאים לטיול קרוואנים … הבנתי שאין ברירה. אנחנו חייבים לקנות קרוואן משלנו! החלטתי שאני מוכר את אופנוע השטח שלי, הלוואה קטנה, ואנחנו קונים קרוואן. וכך היה 🙂

איך קונים קרוואן?

כשקונים קרוואן ראשון. קצת הולכים לאיבוד, כי לא יודעים בדיוק עוד את הצרכים. כמה מיטות, מערכת סולרית כן לא? כמה מצברים לשים? מערכת חימום על גז או דוד? איך המקרר עובד? מה יש מה אין?

אני ממליץ להתייעץ עם חברים שיש להם קרוואן לפני שמחליטים לרכוש אחד. אם אין בנמצא חברים, לפנות לרשת החברתית ולנסות להוציא משם מידע. אנחנו לדוגמה משפחה של חמישה נפשות. התחלנו עם קרוואן קטן משומש (כדי לחסוך בעלויות כמובן) שיש בו רק 4 מיטות. אחרי שטיילנו איתו שנה והבנו שאנחנו בעניין. שידרגנו לקרוואן קצת יותר גדול (עדיין משומש) כדי שלכל ילד יהיה מיטה ויהיה קצת יותר נוח. אבל בהחלט לא הסתערנו ישר על קרוואן חדש עם כל השיפצורים שעולה לא מעט.

קרוואן משומש נע בעלות של 55,000 ל 100,000 שח. קרוואן חדש מגיע גם ל 140,000 שח לא כולל שדרוגים. אבל באמת הכול תלוי במה שצריכים. וכמובן ביכולת כלכלית. לקרוואן שלנו עשינו כמה שדרוגים כדי שנוכל להיות עצמאיים בשטח ללא תלות בחיבור לחשמל. שמנו מערכת סולרית, מחמם מים על גז וממיר מתח. כמו כל תחביב, אין סוף לשדרוגים. אבל אנחנו עצרנו במה שאנחנו צריכים ולא יותר מזה.

לאיזה משפחה מתאים לקנות קרוואן?

אני לא רוצה להיות זה שהורס פה איזה מיתוס שקרוואן זה סוג של בית מלון. אבל זה לא. קרוואן זה בהחלט אופציה מאוד מאוד נוחה לבלות בטבע. יש מקלחת חמה בסוף יום, יש מקרר לשים אוכל, אפילו יש טלוויזיה אם רוצים, יש מיטה נוחה, מזגן כשממש חם … אבל זה לא בית מלון. קרוואן זה לא דבר גדול. זה לא חדר בצימר. המקלחות מהירות ומצומצמות כדי לחסוך במים (בהנחה שאתם אללה בבאללה בשטח ולא בחניון).

גם יש הרבה עבודה סביב הקרוואן: צריך לארגן את המאהל, למלא מים במיכלים, לדאוג לגנרטור, תמיד יש איזה בלת”מ קטן כגדול, צריך לארגן ציוד וכו’ וכו’ וכו’. הקרוואן לא מחליף בית מלון, אבל הוא בהחלט משדרג את האוהל בכמה מידות למעלה. משפחות שמחפשות פינוק של בית מלון, קרוב לוודאי שלא ימצאו בזה את מבוקשן, אבל משפחות שאוהבות לטייל ולהיות בטבע ועד היום עשו את זה עם אוהל, בהחלט ימצאו את מבוקשן. הקרוואן פשוט עושה את החיים הרבה יותר נוחים בטבע, אבל בהחלט יש לא מעט עבודה סביבו.

מה מארגנים לטיול עם קרוואן?

דבר ראשון שצריך לברר זה אם הרכב שלכם רשאי לפי חוק לגרור קרוואן. קרוואן עד משקל של 750 ק”ג נגרר ע”י כל רכב לפי חוק. “הבעיה” בקרוואנים של 750 ק”ג שהם לרוב קצת קטנים ומתאימים עד ל 4 נפשות. במידה ושוכרים/קונים קרוואן יותר גדול ששוקל מעל 750 ק”ג צריך לברר אם הרכב רשאי לגרור אותו.

יש שני סוגי חניות עם הקרוואן:

  1. חניון מוסדר-  יש מעל 40 חניונים כאלה בארצנו. שם בדכ מתחברים לחשמל ומים. ואז כמות הארגונים פוחתת משמעותית.
  2. חניה בטבע הפתוח– במקרה כזה צריך לקחת הכול עלינו. להביא מספיק מים. אנחנו לדוגמה לשתי לילות יוצאים עם 170 ליטר מים. מביאים גם גנרטור כדי לספק חשמל. התקנו מערכת סולרית כדי שתטעין את המצברים, שולחן, כיסאות, מחצלות, משחקים לילדים, דלק, צילייה שמתחברת לקרוואן, אופניים … ובקיצור כל מה שנכנס בטנדר 🙂

טיול קרוואנים – פסח 2018

השנה בטיול שילבנו בין רצון ההורים להיות בטבע ורצון הילדים להינות גם מאטרקציות. יצאנו לשישה ימים דרומה, רתמנו את הקרוואן לטנדר, זרקנו את הציוד לארגז והרמנו קלאץ’. שלושה ימים ראשונים חנינו במכתש רמון בחניון נקרות מערבעם עוד חברים. טבע, טיולים ומה שההורים אוהבים. שלושה ימים נוספים היינו “לבדנו” כמשפחה, חנינו באילת. עיר, אטרקציות ומה שהילדים אוהבים. 🙂

היה פשוט מ ד ה י ם!!! לא רק בגלל המקומות היפים שטיילנו והאטרקציות המגניבות שיש באילת …  אלה בעיקר בגלל שהרגשתי את הילדים כשאני בחוץ עם הקרוואן ופתאום יש זמן לכל מיני דברים שלא מספיקים במירוץ (של) החיים.

מקום שלא יחזור

כשנכנסתי לטנדר ביום האחרון באילת, כשהכול כבר היה מועמס, עוד רגע משלבים להילוך, נותנים גז ומתחילים את הדרך הביתה חזרה למירוץ החיים. הסתכלתי אחורה על שלושת הילדים וידעתי שאני עוזב מקום שלא אחזור אליו יותר בחיים. וזה לא המקום הפיזי של אילת או מכתש רמון. לשם אנחנו עוד נחזור. זה הגיל הזה ששלושתם נמצאים. הרגעים שהם נתנו לי להרגיש בחופשה הזו. נהנתי איתם גם בטיולים קודמים, ואהנה איתם גם בטיולים הבאים, אבל לכל טיול יש את האופי שלו. והטיול הזה ששלושתם בגיל הזה לשם אני לא אוכל לחזור. כי הזמן רץ. הוא מתקדם. הוא משנה אותנו. והוא רץ מהר. צריך בפשטות הכי בסיסית להנות ולהוקיר את העכשיו שלנו. פשוט פה ועכשיו.

תודה לילדים שנתנו לי את הרגעים האלה שנקראים – חיים. ואם זה לא הובן, היה מ ו ש ל ם. אוהב אתכם מלא מלא מלא. כמובן שאת כל הטוב הזה לא הייתי יכול להרגיש ללא חברתי המדהימה – אשתי האחת והיחידה? שתמיד שם בשביל המשפחה.

כתב: אמיר כספי
צילום: אורן רביד ואמיר כספי