הכל התחיל במושב קטן בשרון בשם כפר נטר, שם רוני ענר הקים את פוראקטיב – יבואנית RUDY PROJECT לישראל, ושינה את הדרך שבה רוכבים, רצים ואנשי כוחות הביטחון בישראל רואים את העולם. זהו סיפור הדרך של רודי פרוג'קט בישראל, שנולד מתוך אהבה לספורט, התמדה, והרבה תשוקה למוצר איכותי.

ביום חמישי האחרון חגגנו את יום ההולדת ה 40 לרודי פרוג'קט, בנוכחות קריסטיאנו בארבאצה (Cristiano Barbazza) מנכ"ל החברה האיטלקית, רוני והדס ענר, וכל משפחת ענר והמשפחה המורחבת של החברים, ספקים, לקוחות, ספורטאים ואנשי כוחות הביטחון. היה מרשים, מרגש, משמח ובעיקר – מלא פרגון למשפחה ולמותג האהוב, שמפיצים טוב בענף.

 

אל תפסידו עדכונים מענף הטיולים:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות משלוח פרסום ועדכונים


משלוח ראשון, התרגשות ראשונה

השנה היא 1995. רוני ענר, אז בתחילת דרכו, מקבל משלוח חדש של משקפיים איטלקיים מסקרנים. בסלון המשפחתי ישבו גם הדס זוגתו שגם היום מנהלת את ה Back Office. היום הדור השני – אור, רעות, יקיר ויערה – מקבל את הובלת החברה לידיו בהדרגה. נפתחות קופסאות, נשלפות משקפיים… "ישבנו בסלון הבית, פתחנו את החבילה, מדדנו, ניסינו, בחרנו מה מתאים לכל אחד והתלהבנו ממשהו חדש ומרגש. הדגם הראשון שאני זוכר נקרא מטאליקה. משקפי מתכת בעיצוב ספורטיבי, עם עדשות מראה כסופות, כחולות ואדומות". ההזמנות אז עוד נשלחו בפקס, אך ההתרגשות הייתה אנלוגית לגמרי.

רודי פרוג'קט

חוגגים 40 לרודי באירוע מרשים

פגישה עם רודי עצמו במילאנו

הקשר עם רודי (Rudy Barbazza) – המייסד, האיש והאגדה, נוצר בתערוכת האופטיקה במילאנו. אז, כמו רוני בישראל, גם רודי היה רק בתחילת הדרך. דוכן קטן בקומה השנייה באזור של החברות הקטנות, שולחן עם מפה פשוטה, והרבה אמונה. שם נולד הקשר האנושי, כששפת הגוף, חיבור אנושי וחיוך מילאו את מקומה של האנגלית. קלאודיו, מנהל השיווק האנרגטי, חיבר בין הצדדים, ויחד עם בנו הצעיר של רודי קריסטיאנו שם היה שם לעזור, נזרעו הזרעים לשותפות שהפכה לקשר חברי ועסקי לשנים ארוכות.

רודי פרוג'קט

היסטוריה מפוארת עם הספורטאים הטובים בעולם

משבר, בנייה מחדש, והתמדה

בשנת 2000 היה משבר גדול, והחברה בישראל כמעט והתפרקה, אך רוני והדס, זוג ההורים, לקחו את המושכות והקימו אותה מחדש. לא מאפס, אלא מ"מתחת לאפס". בעקשנות ובאמונה הם בנו הכול שוב, שלב אחר שלב. כאשר אתם רואים סיפורי הצלחה, כדאי לדעת, שהם לא באים בקלות ולא פעם הם מחביאים מאחוריהם אירועים שאחרים פשוט לא היו מתרוממים מהם…

רודירוני עיצב אז את אחד מהיבטי הפעולה השיווקית שהפכה לסימן ההיכר שלו, ושל רודי פרוג'קט ישראל:  הוא חרש את הארץ לאורכה ולרוחבה ופגש את הרוכבים אחד אחד. מטיולי האופניים של איקי רהט ברמת הגולן, דרך תחרויות אופניים באזור הכרמל, אירועים בסדום וים המלח, ליווי חוצה ישראל, תחרויות באילת ועוד המון מקומות.

משקפי שמש

יש לכם אלפי יורו? קבלו מהדורה מיוחדת בהדפסת טיטניום של דגם "פרפורמנס" (1985)

אור ענר מספר על הנחישות: "רוני המשיך בהתמדה ובעקשנות, לא פספס אף אירוע, ישן בטראנו האדום או בקרון של האירועים בכל חור ובכל מזג אוויר. היה חותר למגע בכל הזדמנות ליצירת קשר עם יחידות במשטרה, במשרד הביטחון ואפילו היה נוסע באופן אישי לספק משקפיים ללקוחות שביצעו הזמנות. הוא לא ויתר על אף לקוח והתרוצץ ברחבי הארץ בלי סוף. הוא היה שר החוץ, כולם הכירו אותו. אבל אף שר חוץ לא יכול לעבוד בלי ראש ממשלה – הדס, היתה בבק אופיס וניהלה את כל העניינים הלוגיסטיים, הכספיים, את המנהלות, ההזמנות והמשלוחים. ודאגה שהכל בחברה יפעל כמו שצריך."

משקפי ספורט

40 שנות משקפי ספורט – תערוכת הדגמים המיתולוגיים של רודי פרוג'קט

מהמחסן בכפר לחנויות בכל הארץ

בשנת 2002 נפתחה החנות הראשונה שהיתה רק דלפק קטן במחסן בכפר נטר עם קיר תצוגה של מטר אחד בלבד. אור ענר מספר על העובדת הראשונה: "בשנת 2005 הצטרפה אלינו אלה, העובדת הראשונה. היא הייתה בדרכה ללימודי רוקחות, אבל אחרי תקופה קצרה אצלנו היתה במשפחה שלה ישיבה והוחלט שגם לימודי אופטומטריה זה בסדר". והחברה החלה לגדול, ואת אלה תוכלו לפגוש עדיין בחנות באבן יהודה (לינק לסרט וכתבה איתה).

באותן שנים הושק הדגם שהפך לאגדה: Rydon – שילוב מושלם של עיצוב, נוחות והתאמה, best seller שהפך לסמל המזוהה ביותר עם רודי בעולם. בארץ הריידאון היו הקוד הסודי של רוכבי אופניים לזהות רוכבים אחרים בכל סביבה. 

רודי פרוג'קטבשנת 2009 הגיעה הקפיצה הבאה, פתיחת חנות בתל אביב, לאחר שהמקום בכפר כבר לא הספיק. החנות החדשה סימנה תקופה של פריחה: יותר עובדים, יותר דגמים, עדשות אופטיות, קליפונים, ושיתופי פעולה עם יחידות ביטחוניות ועסקים מובילים.

הקשרים בין משפחת ענר למשפחת בארבאצה מעולם לא היו רק עסקיים. רודי וקלאודיו הגיעו לישראל לאירועים מיוחדים: פתיחת חנויות, מרוצים, ואפילו לחתונתו של אור שגדל לתוך העסק. רוני, מצידו, נכח בחתונתו של סימונה, בנו של רודי. הקשר חצה גבולות ומדינות. הנה סרט מלפני 13 שנה (2012) בפתיחת חנות רודי ביקנעם:

ה 7 באוקטובר: חזית אחת גם ברגעים קשים

ב־7 באוקטובר 2023, ביום שבו ישראל הוכתה באסון, וכדאי שכל קוראינו יכירו את הפעולה של רודי פרוג'קט הישראלית והעולמית החל מאותו אירוע. אור סיפר זאת לבאי האירוע: "ביום שבת שבעה באוקטובר קרה לנו אסון גדול. עוד באותו היום התחלנו לקבל פניות מיחידות שביקשו לרכוש משקפי מגן לחיילים. אני כבר הייתי בדרך לצאלים, וההירתמות היתה מיידית. יקיר, רעות ושחר תפעלו את האירוע. פתחנו חמ"ל שעבד לפעמים מסביב לשעון במשך חודשים כדי לקבל פניות מיחידות, לתזמן משלוחים, לדאוג להזמנות, לחבר בין תורמים לחיילים, לייצר משקפי ראיה, לספק ולשלוח הזמנות לכל רחבי הארץ ולכל הגזרות.

שמענו על ספקים מרחבי העולם שהחליטו להסתתר מתחת לבלטות, לסגור קשרים עסקיים, להפסיק לענות לטלפונים, להפסיק לעבוד עם ישראל ולהפנות גב לקשרים ארוכי טווח. עם רודי זה לא קרה, אלא ההפך. סיפקנו כמויות גדולות של משקפי מגן, רודי עשו כל מה שיכלו כדי לתמוך ולעזור לנו, פינו עבורנו מלאים של דילרים אחרים, פתחו סדרות ייצור נוספות במיוחד עבורנו, עשו התאמות למוצרים לפי פידבק ודרישות שלנו, וממש היו איתנו באירוע."

רודי פרוג'קט

רוני ענר מקבל מגן הוקרה מקריסטיאנו בארבאצה

 

הזווית שלנו: רודי פרוג'קט ובייקפאנל 

פה זו הזדמנות נהדרת שלנו באתרי הפאנל (בייקפאנל היה האתר הראשון בפאנלים לפני ראנפאנל ואאוטפאנל), ושלי אישית (גיא חלמיש) להודות לפוראקטיב, לרוני אור, ורעות ולמשפחה כולה על תרומתם המדהימה לענף ולספורט בכלל. לא על כל התרומות נספר פה בצורה גלויה, אבל כל מי שמכיר את פועלם יודע, שיש לא מעט כאלה מאחורי הקלעים. 

גם ההחלטה של רוני לעבוד עם בייקפאנל (האתר הראשון בפאנלים – שקם לפני ראנפאנל) ואיתי הייתה מיוחדת: נפגשנו כשהיו לנו רק 3000 קוראים בחודש, והצגתי לו את האתר, שבתקופה ההיא היה היחיד בארץ שהתמקד רק באופניים (שוונג היה בעיקר בריצה, וקצת בטריאתלון, MBA נסגר, היו כמה שחדלו עקב העדר התמיכה מהמפרסמים, ו-Weride עוד לא קם). אמנם בדיוק מדהים לקהל המטרה שלהם אבל היינו קטנים.

 

מצטרפים פה לווצאפ לעדכון על כתבות:

בייקפאנל ווטסאפ

לא רק שהיינו קטנים, העזנו לכתוב תוכן עיתונאי וביקורתי, וזה כבר היה משהו מאוד קשה לעיכול לרבים. בתקופה ההיא כל היבואנים הגדולים החרימו אותנו בגלל שהעזתי לסקר את תופעת Canyon, והשיווק הישיר שאיימו עליהם (אל הכתבה, מ 2010). והיו עוד לא מעט כתבות, ויש כאלה גם היום – שמעוררת התנגדויות וחילוקי דיעות. אבל זה אחד התפקידים של אתר תוכן ראוי בעיני, ולמרות שהלחצים הגיעו גם אל רוני – והוא לא התרגש נפנף אותם, ונתן לנו גיבוי.

לא רוני ולא אור או רעות, מעולם לא אמרו מילה על נקודות הביקורת שהקפדנו להכניס לכל כתבת מבחן למשקפים כדי שיהוו תוכן אמיתי ואותנטי עבור הקוראים. גם זו גדולה אמיתית ונדירה שמעידה על הביטחון העצמי ועל עוצמת מותג ומוצרי Rudy Project – משום שלחדשנות, שירות, אמינות וחוט שדרה יש אפקטיביות חזקה הרבה יותר מהבטחות שווא!

הנאמנות לשותפים לדרך משתלמת גם ברמה העסקית – שכן במשך כעשור רודי פרוג׳קט קיבלה במה בלעדית כמעט בתחומה, שגדלה בצורה דרמטית פי 30! כיום בשלושת אתרי הפאנל יש כ 100,000 קוראים בחודש, והם האתרים הגדולים בישראל בתחומם בפער ניכר. לעולם לא נשכח את האדם הראשון שהאמין בנו. יש לו מניית זהב לתרומה של בייקפאנל לתרבות האופניים הישראלית, ולאחר מכן של ראנפאנל ואאוטפאנל לריצה ולאאוטדור – במשך מעל 15 שנה.

בירה

הוא גם מעולם לא אמר לי מילה על נקודות הביקורת שהקפדנו להכניס לכל כתבת מבחן למשקפים. גם זו גדולה אמיתית ונדירה שמעידה על הביטחון העצמי הרב שלו ועל עוצמת מותג ומוצרי Rudy Project. לחדשנות, שירות, אמינות וחוט שדרה אפקטיביים הרבה יותר מהבטחות שווא!

הנאמנות לשותפים לדרך משתלמת גם ברמה העסקית – שכן במשך עשור הוא קיבל במה בלעדית כמעט, שגדלה בצורה דרמטית פי 30! כיום בשלושת אתרי הפאנל יש כ 100,000 קוראים בחודש, והם האתרים הגדולים בישראל בתחומם בפער ניכר. לעולם לא אשכח את האדם הראשון שהאמין בי. את האמון וההזדמנות הזו שרוני נתן לבייקפאנל ולי לא אשכח לעולם. יש לו מניית זהב לתרומה של בייקפאנל לתרבות האופניים הישראלית במשך מעל 15 שנה. הנה סרט מביקור ברודי באיטליה ומפגש עם סימונה מנהל השיווק, אחיו של כריסטיאנו: 

ארבעים שנות ראייה קדימה

היום, כשמציינים 40 שנה להיווסדה של Rudy Project, ו 30 שנה לרודי פרוג'קט בישראל, המשפחה והחברה הישראלית מביטות אחורה בגאווה. מהמחסן בכפר נטר ועד לחנויות בכל הארץ, מרוני והדס ועד הדור הבא, מסיפור קטן למותג ענק. זוהי עדות לכוחם של בני אדם, לעוצמתה של אנושיות ונאמנות גם בתחומים עסקיים ומסחריים, לצד שירותיות, נחישות, התמדה ועבודה קשה. 

מאת: אור ענר וגיא חלמיש