קיבלתי מסברה גיר את אב הטיפוס של הדגם החדש מסוג MONO שיצא לאחרונה לשוק, כדי להתנסות, לתת עליו חוות דעת, ביקורת, וכמובן להרגיש אותו בשטח.

מאת: ולאד בביקוב
צילום: עובד יעקובי, ולאד בביקוב
מטייל

כותב הכתבה- ולאד בביקוב בודק את המוצר

אב טיפוס במבחן

סברה גיר היא חברת בוטיק ישראלית לפיתוח וייצור ציוד שטח. מתמחה בתרמילים קשוחים עבור קהל נישתי שמשתמש בציוד באגרסיביות באינטנסיביות. כל מוצרי סברה גיר מיוצרים בישראל ורובם מיוצאים לארצות הברית, קנדה ומדינות אירופה. את כל מה שאפשר לדעת על החברה והיזם שלנו- תוכלו לקרוא בכתבה קודמת ב OUTPANELכמובן שהסכמתי להצעה ויצאתי לבדוק את התיק בשטח. אם כי אודה: בהתחלה היו לי חששות מסוימות לגביו- יצרן חדש, חברה לא מוכרת, מערכת גב לא נראת לי מדהימה, והתיק בכללי נראה לי פשוט מידיי

אב הטיפוס של המונו עשה איתי את שביל הגולן (כ 20 קילו על הגב), היה איתי פעמיים בירדן (בג’בל ראם וג’בל חזאלי) וכמובן יצא איתי לכמה מסלולים בים המלח (סנפלינג בנחל תמרים, טור וקומראן). תעודת זהות קטנה של התיק:

  • יצור: 100 אחוז בישראל (כחול לבן)
  • נפח התיק: 50-55 ליטר
  • משקל התיק כ2.2 ק”ג, עם אפשרות לפרק חלקים ולחסוך במשקל.
  • התיק מיועד למשקלים עד 23 קילו נשיאה בנוחות.
  • מערכת הגב בנויה משתי מוטות אלומיניום תעופתי (אופקי ואנכי) מוצמדים על גבי לוח פולימר.
  • מערכת גב מתאימה לגובה: 165 ס”מ עד 195 ס”מ.
  • חומר: קורדורה 500D.
  • תחתית התיק בעלת 2 שכבות של קורדורה 500D לטובת בלאי נמוך.
  • ריצ’רצ’ים: #10 של חברת YKK.
  • אבזמים וסוגרים: ITW NEXUS GTSR.

תרמיל טיולים

מאפייני התיק

  • תא ראשי בנפח 50-55 ליטר.
  • בתוך התא קיימת מחיצה לטובת הכנסת שקית שתייה (עד 3 ליטר). בחלקו העליון של התא הראשי ישנם 2 יציאות לטובת הצינורית של השקית שתייה (צד שמאל / צד ימין).
  • בתוך התא הראשי קיימות 2 לולאות D מפלסטיק לטובת תליית ציוד ו/או הוספת פאוצ’ים קטנים.
  • סגירת התא נעשת באמצעות Roll Top.
  • רצועה מתכווננת נוספת לטובת חיבור ציוד נוסף (כמו חבל וכדומה).
  • רוכסן לאורך התא הראשי בצד – נועד לטובת גישה לציוד מבלי לפתוח את התא מלמעלה.
  • בתיק ישנם רצועות מותן נוחות ועליהן ישנה רצועת חזה וכמו כן 2 לולאות D מפלסטיק לטובת תליית ציוד או הוספת פאוצ’ים יעודיים.
  • בצידי התא הראשי (בחוץ)- לולאות Molle לחיבור של ציוד, פאוצ’ים נוספים.
  • לרוחב התא הראשי ישנם 2 לולאות כיווץ/תליית ציוד מבחוץ.
  • בחלקו התחתון של התיק ישנם 2 כיסים לטובת בקבוקי מים (ניתן גם להכניס בקבוק מים של 2 ליטר ועדין הכיס יתפוס אותו בצורה מדהימה).
  • בחלקו התחתון של התיק ישנם 2 רצועות כיווץ/תליית ציוד- כגון אוהל, מזרן וכדומה.
  • בחלקו התחתון של התיק ישנם 2 לולאות סגורות לטובת חיבור גרזן/גרזני קרח/מקלות הליכה וכדומה.

ניתן לרכוש בנפרד:

  1. כובע לתיק.
  2. רצועת מותן.
  3. פאוצ’ים קטנים (לחיבור על רצועות Molle)
  4. לולאות ציוד (מיועדות לתליית ציוד סנפלינג / טיפוס) הניתנות לחיבור על הרצועת מותן.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

למי מיועד התיק

לפי החברה – התיק בנוי ומיועד למטיילים ספציפיים ולסוגי טיולים מסוימים. ברור שהיא לא מייעדת את התיקים לכל מטייל וגם לא למטייל הממוצע (אלא אם בא לו להתפנק בתיק קשוח). סביר להניח שלמטייל הישראלי הממוצע שעושה טיול אחרי צבא או טיול של כמה ימים התיק לא כל כך יתאים- בעיקר בגלל המחיר, הקונספט והגישה- שהיא גישת הארד קור לעבודת שטח אינטנסיבית ובכך שונה מגרגורי / אוספריי / לואו אלפיין ושאר המותגים המוכרים בעולם שרוב המוצרים שלהם מכוונים לקהל רחב יותר.

סברה גיר

עמידות לפני הכל

מאז ומתמיד חיפשתי תיקים עמידים בפני שחיקה ותיקים שאני יודע שלא יהיה לי איתם חשש לטייל, שלא יהיה לי חשש שיקרעו מהר, או שלא יעמדו בתוואי השטח שבו אני נוהג לטייל, בין אם זה בארץ ובטח בירדן ששם הסלע לא סלחני כלפי תיקים עדינים. לפני שהיה לי את הדגם החדש של ה MONO היה לי את הדגם הישן שלו. יש לי עוד דגם של התיק בנפח 22 ליטר הנקרא SOLO וזה התיק יום יום שלי. אני משתמש בתיקים שלהם במשך כ 3 שנים והם התיקים העיקריים שלי.

בירדן אני מטייל בעיקר בוואדי ראם במקומות בהם יש סלע חול. זהו סלע לא סלחני וסלע שידוע בתורשוחק ציוד. לפעמים ישנו צורך ללכת במעברים צרים, או שצריך לטפס ורק אז ישנה אפשרות להעלות את התיק למעלה. המשמעות היא שהתיקים נגררים על הסלע החול ונוצר חיכוך במגע איתו. בכמה טיולים שבהם טיילתי או הדרכתי, לאנשים שהיו איתי התיקים נקרעו ונפגעו.

תיק טיולים

תבחרו: משקל או עמידות

חברות רבות מייצרות היום תיקים קלי משקל- זו דרישת הרוב המוחלט של המטיילים. החיסרון של אותם התיקים הוא שהם יחסית פגיעים לתיקים של חברת SABRA. הסיבה פשוטה: כדי להגיע למשקל נמוך יש צורך להשתמש בחומרים דקים יחסית. היתרון המשמעותי של אותם החומרים הוא שהתיק קל משקל, אך החיסרון שלהם לעומת התיקים של SABRA היא השחיקה הגבוהה שלהם.

אם נשווה אותם לתיקים של חברות אחרות בנפחים דומים, בד”כ התיקים של SABRA יהיו כבדים יותר וזהו חיסרון לרוב המטיילים. אך היתרון המשמעותי של התיק לעומת רוב האחרים הוא בעמידות של החומרים בפני פגיעה ובפני שחיקה לאורך זמן. SABRA חרטו על דגלם לייצר תיקים למטרות טיולים במקומות בעלי תוואי שטח קשוח ולא ייעדו אותם למטייל הממוצע אשר עושה את שביל ישראל או המטייל שיוצא לטרק במונגוליה.

Sabra gear

תכונות נוספות שהתגלו במבחן אינטנסיבי

פשטות- במהלך הטיולים עם התיק בשביל הגולן וכמובן בירדן, גיליתי שעד כמה שהתיק נראה פשוט יחסית, מבלי יותר מדי תאים, כיסים, אפשרויות ופיצ’רים ובלי מערכות גב סופר מתקדמות הוא עושה עבודה מדהימה.

מערכת הגב- הוא נוח מאוד בהליכה בכל תוואי שטח ומרגיש טוב מאוד על הגב. זה מוצר מדף, אבל מערכת הגב שלו גרמה לי להרגיש כאילו התאימו לי את התיק בדיוק על הגב שלי.

מבחינת נוחות וגישה לציוד– אתוודה כי בהתחלה היה לי קשה מעט להתרגל לסגירה בשיטת ה Roll Top- אך התרגלתי לעניין מהר מאוד. הריצ’רץ’ הקיים בצד הוא די נוח ושימושי לאלו היודעים לארגן את הציוד בצורה טובה בתיק. בזכותו הגישה לציוד נוחה וקלה, גם כשצריך להוציא איזה חולצה בזמן ההליכה, מבלי להוריד את התיק ולהתחיל לחטט בתוכו בכדי למצוא את מה שאתם צריכים.
יחד עם זאת, חסרה לי המחיצה בתא הראשי לטובת 2 תאים (תא תחתון לטובת שק שינה מזרן וכו’ ותא עליון לשאר הציוד). מצד אחד זה מוסיף נוחות בהוצאת ציוד שינה מבלי להוציא את כל הדברים מהתיק, אך מצד שני גיליתי כי אותה המחיצה גם מייצרת חיסרון וכאילו “מורידה את הנפח של התא”. גדל הסיכוי איתה שישארו מקומות ריקים שבהם אפשר להוסיף פרטים חיוניים לטיול. כשאין מחיצה יש יותר מקום בתא עצמו לטובת מילוי התא וסידור ציוד.

ולאד בביקוב

הכובע כאופציה- האב טיפוס שבחנתי היה ללא כובע. לי אישית הכובע הוא פריט חיוני ואני משתמש בו לאחסנה של ציוד בסיסי שאני רוצה  גישה מהירה אליו: אולר קטן, ארנק, מפתחות, חטיף אנרגייה וכדומה. מכיוון שהכובע היה חסר היצרן החליט להוסיף אותו (ונותן אפשרות לרכוש בנפרד). מסתבר שלא כל האנשים בסופו של דבר צריכים ומעוניינים בכובעים והרוב מוותרים בכדי להוריד עוד כמה גרמים מהתיק.

אופציות נוספות שהופרדו מהתכולה הבסיסית:  מלכתחילה בSabra החליטו לא למכור את התיק עם האופציות הנלוות כמו פאוצ’ים קטנים, רצועות נוספות, כובע וחגורת מותן. הסיבות הן שזה מייקר את העלות של התיק, לא כולם משתמשים בזה, זה נותן אפשרות לקנות פאוצ’ים וציוד נלווה גם במקומות אחרים (כגון איביי ואמזון). גם בחגורת המותן – לא כולם משתמשים, ולחלק מהאנשים יש כבר את החגורה מרכישות קודמות שלהם ב Sabra.

סברה

לסיכום- למטיילים הקשוחים

גם לי היה קשה להאמין שתיק מחברה לא מוכרת ומתוצרת ישראל יהיה מוצלח ברמות של המוצרים המובילים בעולם. הופתעתי לגלות התיק באמת עושה עבודה מדהימה וזאת למרות שהוא לא של אחת החברות העולמיות שכולנו מכירים. עד היום לאורך כל הטיולים עם התיקים של Sabra בשטחים לא קלים, אין לי אפילו חור אחד קטן והתיק עדין נראה במצב מטורף.
ואם נסתכל על החסרונות שלו בעיניי חלק מהאנשים נוכל למצוא ש :

  • המשקל גבוה ביחס לתיקים באותם הנפחים
  • התיק מגיע ללא הכובע וללא רצועת הכתף – אותם מי שרוצה נדרש לרכוש בנפרד –
  • אין חלוקת תאים ואין מלא כיסים בכדי שהציוד יהיה מסודר בצורה טובה יותר

אין ספק: התיק אינו מיועד למטייל הממוצע; אלא לטיולים בעליי מסלולים קשוחים בסביבה לא סלחנית. לקוחות רבים של סברה הם מחו”ל, ובתוכם חיילים מכל מיני צבאות, אנשי שטח שמטיילים על בסיס קבוע במקומות לא קלים ומטיילי בושקראפטים (השרדות) למיניהם. אוהבים את התיקים של Sabra משום שהם תיקים קשוחים, מאד נוחים, עמידים מאוד ביחס לאחרים ועושים את עבודתם נאמנה.

אני מטייל המון עם התיק הזה ואני מאוד מרוצה ממנו- הוא הוכיח את עצמו בגדול, וגם השירות של ערן מן מהחברה הוא נדיר. אני בטוח שהוא ישאר איתי לעוד המון המון שנים מבלי צורך לתיקון ומבלי צורך לחשוש לו מדי. מי שמחפש תיק שהוא קשוח, מחומרים איכותיים, שמיועד לתנאים קשוחים זה התיק בשבילו. אם אתם מחפשים תיק לטיול מוצ’ילרים רגיל אחרי צבא – אז ההמלצה היא ללכת על החברות המוכרות ועל אחד המותגים הקיימים בשוק.


כנסו גם אל https://runpanel.co.il/