מכנסי טיולים זה סטייל טוב, סקסי, וגם מעשי: הם פשוט נוחים יותר, וחשבו בהם על כמה פיצ’רים שעושים את החיים טובים למטייל. גיא חלמיש התנסה בזוג מכנסי טיולים של Mountain Equipment במבחן מגזין אאוטפאנל-OUTPANEL: 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

קיבלתי למבחן את מכנסי המטיילים היפים של מאונטיין אקוויפמנט מדגם קומיצ’י. אחרי גילוי החולצה הארוכה עם הקפוצ’ון המשכתי גם איתו בשבוע טיולים ביוון, בחום גבוה, ושימושים נוספים. האם הוא עומד בהבטחות היצרן ושווה את המחיר הלא נמוך, 359 ש”ח? 

Comici Short Mountain Equipment

  • הדגם במבחן: מכנסי מאונטיין אקוויפמנט מדגם קומיצ’י, גברים
  • סוג הבד – Exolite 125 עם טיפול דוחה מים (DWR – Durable Water Repellent)
  • גזרה – Active fit צרה יחסית
  • 2 כיסי ידיים עם רוכסן
  • כיס אחורי וכיס ירך עם רוכסנים
  • רוכסן קדמי YKK® moulded centre front zip כפול ידיות
  • חגורה משולבת, גזרה נמוכה, עם שחרור בלחיצה כפולה
  • מידת המבחן: 34
  • משקל כולל החגורה: 225 גרם (מדידה עצמית)
  • מחיר 359 ש”ח
  • לינק לעמוד המוצר  באתר גראביטי ישראל
מכנסי טיולים

Comici – מבט מלפנים

גזרה וסקסאפיל

הנושא של גזרה מתחבר היטב לדיון המשעשע על איך נראים ישראלים בחו”ל. אחד הדברים שאנחנו משתדלים להימנע מהם הוא התיוג הבולט של ישראליות, במיוחד בתקופה האחרונה. אם אתם חושבים שזה נובע מפחד או מאינטרס לאומי, אתם טועים. הסיפור פשוט: לרוב אנחנו נראים מצ’וקמקים, לא מקצועיים, ולא מתייחסים ברצינות לביגוד האאוטדור. המראה שלנו מתאפיין בזיעה ובחוסר אלגנטיות.

עקבו אחרינו בווצאפ (קב’ שקטה):
הצטרפו לקבוצות אאוטפאנל

בניגוד לכך, אי אפשר שלא להתרשם מהלוק המדויק, המתוחכם והיקר של מטיילים אירופאים, שמבינים את החשיבות של השקעה בציוד ובביגוד איכותי. שני דברים עיקריים יכולים לשדרג אותנו מהמראה הישראלי הזוועתי: קודם כול, לשמור על סנדלי השורש המוכרים לשימוש בישראל בלבד. שנית, להפסיק לטייל עם מכנסי דגמ”ח קצרים. אני יודע שהמשיכה לכיסים הגדולים בצדדים, שאליהם אפשר לדחוס חצי מהתרמיל, היא בלתי ניתנת להתנגדות ללא מעט אנשים. אך המראה פשוט זוועתי, והנוחות יורדת כאשר הדברים מתרחקים מהצמדתם אל הירך ומתחילים לנוע בכל צעד. במכנסיים של Mountain Equipment, למשל, הגזרה צמודה יחסית ומוותרים על אותם כיסים נוראיים. זה יחייב אתכם להפחית את העומס מהכיסים ולהעבירו אל התיק. התוצאה היא מראה משופר, ובמקביל גם נוחות גבוהה, וטיפה יותר כבוד עצמי. הגזרה הצרה (עוד אינדיקציה אירופאית) היא משהו שחשוב לציין – אם אני בד”כ במידה 32, הרי שפה כדי להרגיש נוח ולא מוגבל, בחרתי במידה 34. כלומר הפעם זה באמת מוצר הדוק יחסית, וכדאי לקחת את זה בחשבון – אולי תצטרכו מידה אחת מעלה.

מכנסי טיולים

איכות הבד, התפירה, והתקנים הנכונים

מרגישים מיד שזו רמה גבוהה. הבד דקיק והמכנסיים קלים יחסית. רמת החופש והגמישות מאפשרת תגובה שלו לתנועות. איכותו באה גם לידי ביטוי בנידוף המהיר שהוא מאפשר לרטיבות, ובמהירות בה הוא מתייבש לאחר כביסה יד בטיול. התפרים הם תפרים מהודקים (Over-locked) – תפרים חזקים וגמישים שמונעים התפרקות ופרימה. בנוסף הם מקבלים תפירת גימור עליונה (Topstitched)  לרוב במקומות קריטיים כמו חיבורים או קצוות כדי לתת להם חיזוק נוסף. 

הקומיצ’י בעל משקל נמוך יחסית, אבל לא ברמת אולטראלייט שכן הוא אמור להיות עמיד לשחיקה. ריבוי הכיסים והרוכסנים מוסיף מעט, ובמיוחד החגורה. מכנסיים עם מערכות הידוק מבוססות סקוצ’ יכולים לחסוך 30-50 גרם להערכתי. יחד עם זאת החגורה בהחלט מקנה ביטחון, והם מרגישים יציבים במתניים ונוחים גם תחת העמסה יותר משמעותית של משקל בכיסים. אגב, החברה הזו שומרת על דרישות תקן גבוהות של Bluesign – תקן קיימות מחמיר. זה אומר שהיא מיצרת תוך הפחתת חומרים מסוכנים למשתמשים, חסכון במשאבי ייצור, מחזור ועוד. במוצרים שלה מופיע גם תקן ה Fair Wear המבטיח ייצור בתעסוקה הוגנת, זכות התאגדות וכו’ מול תעשיית הניצול בטקסטיל ובטקסטיל המהיר במיוחד. אולי זה מסביר את המחירים הלא נמוכים – ויסייע לכם להחליט אם אתם רוצים לתמוך בסינים מנצלים או בחברות ראויות, עם הבחירות שלכם. 

מכנסי טיולים

Comici – מבט מאחור

תענוג בתנועה

המכנסיים של Mountain Equipment מצטיינים כשמדובר בטיולים: מה שהופך אותם למושלמים לטיולים ארוכים בשטח, במיוחד בימים חמים. תכל’ס, אפשר לקחת רק את החולצה והמכנסיים האלה לטיול, לכבס כל ערב ולהמשיך למחרת כמו חדשים (גם אחרי כמה שעות) – הם התייבשו לי מיום ליום המחרת במהירות שיא. החגורה האינטגרלית המינימליסטית מעולה ממש. יש לה חיבור ושחרור מהיר במעין קליפס בשחרור כפול (אבל לא מהז’נר הפשוט שיכול לצבוט) וקל למתוח אותה להידוק הנכון. בנוסף, יש להם מגוון כיסים ויש רוכסנים בכל הכיסים – זה מעולה ומעניק תחושת ביטחון שכל מה שאתה נושא נשאר במקום (עם הסתייגות אחת עליה בהמשך). הרוכסנים דקיקים וזה יכול להפתיע מעט, אולם יש לזה סיבה – הגודל והאפיון שלהם אינם מפריעים למכנסיים לנוע ולהגיב לתצורת הגוף בתנועה. רוכסנים עבים ומסיביים מדי הופכים אלמנט מורגש, שיכול גם ליצור נקודות חיכוך ופוגע בגמישות הכללית של המכנסיים שהבד מספק. הרוכסן הקדמי הוא דו-כיווני – כלומר יש לו שתי ידיות ואפשר לפתוח אותו מלמעלה למטה, או מלמטה למעלה. יתרון נוסף הוא שהבד שלהם נעים למגע וטיפה גמיש (אבל לא מאוד), מה שמאפשר תנועה חופשית ונוחה גם בשטח מאתגר.

טבע

שני חסרונות קטנים 

מצאתי בכל זאת דבר קטן להתלונן עליו – הכיסים הקדמיים דורשים רכיסה תמידית כי הם לא מאוד עמוקים, מה שיכול לגרור השארת הסלולרי או דברים מתוכם על הכסא בו ישבתם. אחרי שמבינים את זה, פשוט מקפידים על סגירת הרוכסן בהם. נוצרה גם תחושת חוסר חלקות קלה ברוכסן הקדמי לאחר זמן מה של שימוש אינטנסיבי. זה מפתיע מעט משום שזה רוכסן מאחת היצרניות המובילות בתחום (YKK® moulded centre front zip) – והוא כנראה טיפה יצא מסנכרון צד ימין לשמאל. עם זאת, לאחר שמתרגלים לרכוס את הכיסים באופן קבוע, המכנסיים מספקים חוויית טיול איכותית, נוחה ועמידה.

מצטרפים לווצאפ של אאוטפאנל
הצטרפו לקבוצות אאוטפאנל

בשורה התחתונה

בעיני זה מכנס בליגה אחרת מרוב המכנסיים שנתקלתי בהם, בזכות סטייל מעודן ויפה שנשאר ללא קמטים ונראה טוב בכל מצב. הכיסים צמודים והרוכסנים דקיקים, ומאפשרים גמישות של הבד והמכנס. הם נותנים את מה שמטייל צריך: שילוב של תנועה חופשית עם ההגנה והייבוש המהיר. מעולים במזג אוויר חם. החגורה האינטגרלית מושלמת והאבזם מעולה. מכנסיים קלילים, גמישים ועמידים, רק שקלו בחירה במידה אחת מעל הרגילה שלכם.

יתרונות

  1. ייבוש מהיר: תכונה מעולה לטיולים ארוכים, במיוחד במזג אוויר חם
  2. חגורה אינטגרלית איכותית: מאפשרת התאמה נוחה ומדויקת בלי צורך בחגורה חיצונית
  3. סטייל מעודן ויפה: מתאים לא רק לטיולים, אלא גם למראה כללי נקי ומסודר
  4. רוכסנים דקיקים: מאפשרים גמישות תנועה ותחושת קלילות
  5. נוחות בתנועה חופשית: הגזרה והבד הגמיש מאפשרים נוחות גם במצבים מאתגרים
  6. כיסים עם רוכסנים: מציעים תחושת ביטחון ושמירה על חפצים

חסרונות 

  1. כיסים קדמיים לא עמוקים מספיק: דורשים רכיסה קבועה כדי למנוע נפילת חפצים
  2. רוכסן קדמי יצא מסנכרון: הפך קצת פחות חלק מהכיסים
  3. מידות צרות: יתכן וצריך לבחור מידה אחת מעל הרגיל
  4. מחיר גבוה: ב 359 ש”ח קשה לומר שאלה מכנסיים קצרים זולים

מאת: גיא חלמיש

 


הצטרפו לערוצי הטלגרם שלנו פה: