מטפסי הרים ידועים נעדרים: דויד לאמה, ג’ס רוסקלי והנסיורג אאואר נעדרים באלברטה, קנדה, לאחר מפולת שלגים בעת ניסיון טיפוס לפסגה באיזור, ככל הנראה מתים. שלושתם היו מהמטפסים המובילים של דורינו, כשהמפורסם שבהם הוא דויד לאמה האוסטרי.

מאת: שי בן דרור

עדכונים אחרונים

מוקדם יותר השבוע, עבדו השלושה על טיפוס M-16, מסלול טיפוס קשה מאוד לפסגת Howse שבהרי הרוקיז בקנדה. אתמול, דיווחו הרשויות בקנדה, שלאחר גיחות מסוקים לאיזור, נצפו סימנים של מפולות ללא סימן לחייהם של המטפסים. בנוסף, דווח כי הצליחו לראות מהאוויר חלקי גופות קבורים וציוד טיפוס מפוזר.

כרגע, אין אישור רשמי למותם של השלושה, אך המצב לא נראה אופטימי.

קצת על המטפסים

שלושת המטפסים הם למעשה מהגדולים בעולם בדור העכשווי של האלפינסיטים. מה שמייחד אותם, הוא היכולת לבצע דברים מאוד קשים ומרשימים בקשת מאוד רחבה של עולם הטיפוס – החל מטיפוס סלע וצוקים, ועד למשלחות של הרים גבוהים וטיפוס פסגות טכניות של שלג וקרח.

רוסקלי, 36, התפרסם בכך שהיה האמריקאי הצעיר ביותר שטיפס את האוורסט (כשהיה בן 20), ומאז היה אלפיניסט מוביל, כולל מספר פתיחת מסלולים וטיפוסים ראשונים (First Ascents) מרשימים שרשומים על שמו.

דויד לאמה. צילום: מנואל פריגטו, רד בול

לאמה, 28, כבר בגילו הצעיר מאופיין כפנומן יוצא דופן בתחום – ובעל הישגים בכל תחום שקשור להרים. החל מזכיה באליפות העולם בבולדרינג, עד לטיפוס פסגות קשות והישגו האחרון – טיפוס ראשון לפסגת Luang Ri שבנפאל.

אאואר, 35, אחד ממטפסי הסולו המובילים בעולם (כמו אלכס הונולד המפורסם), כשההישג המפורסם ביותר שלו הוא טיפוס סולו של מסלול הדג (fish route) בדולומיטים האיטלקים – מה שנטען בעבר כטיפוס סולו המרשים ביותר עד לטיפוס המפורסם של הונולד על אל קפיטן.

 


על הכותב: שי בן דרור כותב על מה שהוא אוהב ואוהב את מה שעושה. גולש ומדריך סקי, מטפס ומטייל. חי, נושם, חושב ואוהב הרים ואאוטדורס על שלל סוגיהם, מסקי בחורף לטיפוס בקיץ. עם זיקה מיוחדת לשלג היפני והנוף הנפאלי, אך תמיד מחפש מקומות חדשים ומעניינים לחוויות נוספות.

הרשמו לאאוטפאנל וקבלו אחת לשבוע עידכונים בעברית מעולם האאוטדור:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים