אבישג קופמן טורק, בת 44 אמא לשתי בנות בת זוג לאריאל, שחיינית אולטרה, מתאמנת לקראת הקפת מנהטן בשחייה השנה, מספרת על קונספט ייחודי שפיתחו חבריה: חופשה בת 24 שעות בלבד! דוגמת הכתבה היא שחייה במים פתוחים, אבל אנחנו חושבים שזה קונספט מהפכני שיכול להתאים לכל פעילות אאוטדור. אמצו את זה!

מאת: אבישג קופמן טורק
צילום: איגור יוטקין

זוכרים את הסדרה ההיא שכל פרק בה היה 24 שעות? גם לי יש פרק של עשרים וארבע שעות בסרט שלי מדי פעם. מה קורה בפרק הזה? כמו בטלויזיה גם בפרק שלנו יש פורמט: אני מצטרפת לחבורת אנשים בעלת תחביב משותף לחופשת ספורט קצרה של איך לא: 24 שעות. אני מניחה שהרעיון יכול לעבוד בכל תחום של תחביב. בסיסו של הרעיון היא יציאה מהשיגרה לפרק זמן קצר במינמום השקעה כספית ובמינמום תרעומת בבית, אבל לא רק.

“אבישג, נו בואי לאילת”

על ה-24  שעות האלו שמעתי לראשונה מסיגל- סיגל  נשואה ואמא לשלושה , מתכוננת השנה לחצות את התעלה האנגלית בשליחים. היא נמנית על קבוצה הנקראת “ספסל”. סיגל קבעה תאריך נסיעה לגיחה של 24 שעות לאילת, סמוך לתאריך יום ההולדת שלה והציעה לי, דגיגה בעצמי וחברה טובה להצטרף. כי יש לנו סיבה מצויינת לצאת לחופשה והיא חגיגת יומהולדת  לדגיגים שבחבורה.

אני עונה בלא הפעם, יש לי מבחן אני לא אוכל להצטרף לצערי. “…תשני איתי בחדר, מה את מתלבטת בכלל”, משכנעת אותי מאיה נשואה ואמא לשלושה. בקרוב מאוד היא תשחה מרתון של 20 ק”מ. נמנת על קבוצה הנקראת “גולדיגרס”. במקרה לגמרי גם מאיה הצטרפה לחבורה שהחליטה על 24 שעות בדיוק באותם הימים.

מאיה היתה יסודית כמו שהיא יודעת להיות כשהיא רוצה להשיג משהו, חיזרה אחרי נמרצות והצליחה לשכנע אותי לחזור בי מדעתי, וביחד עם הידיעה המשמחת על דחיית המבחן שבגללו לא יכולתי להצטרף, מצאתי את עצמי, איך לא? מהנהנת בשמחה. שניה לפני שאני עונה בכן מתלהב, אני מתפנה לבדוק את מצב הרוח בבית, מארגנת החלפה לאימון הערב הקבוע שלי בחמישי, והנה זה קורה, מסתבר שזה די קל כשזה צריך לקרות.

בוקר יום חמישי מגיע

במכונית שאוספת אותי לחיקה נוהג עמית- רופא במקצועו, גילה את הים לא מזמן, אחרי שנים שלא התאמן כלל. במושב לצידו צחי. צחי הוא רוקח עם חיוך אינסופי שנודע בתה הכי שווה בחוף, ואורן שזהו המפגש  הראשון שלנו, ואני עדיין לומדת אותו. לשמחתי כולנו זורמים על דחיית שעת היציאה שהוחלטה בדרגים הגבוהים יותר של הגולדיגרס, ובשש וחצי אנחנו נשים פעמינו לכיוון אילת.

כמי שאינה מחוייבת לשום החלטה של מי מהקבוצות אני מודיעה לבנים שכחלק מהלוח זמנים של הקבוצה שנקראת אבישג קופמן טורק, אנחנו עומדים לעצור במצפה רמון במאפיית לשה, וכן הנה לכם עוד סיבה מצוינת לנסוע ל-24 שעות שחיה באילת. במהלך הנסיעה אנחנו לומדים להכיר אחד את השני טוב יותר, ואני מתפנה  לפורר את הסטיגמה שהחבורה בנתה לי. לשמחתי יש לי כמה שעות טובות להפעיל את קסמיי.

חופשת ספורט של 24 שעות

12 בצהריים כפות הרגליים שלי טובלות בים סוף. אני פוגשת בשי בחוף, הוא מבשר לי שהרגע כמה חבר’ה עברו פה מול חוף הווילג’ לכיוון קצא וריף הדולפינים. שי הוא מנהיג הגולדיגרז- והוא אומר שנדמה לו שגם איגור היה שם.

איגור רוסי אסלי, שם חיבה “אומץ”- כל שחיה איתו היא קצה כלשהו: הגלים הכי גבוהים, הזרם הכי חזק, החיות הכי מפחידות. איגור שייך לקבוצה השניה (“הספסל”), וכבר מבעוד מועד הוא דאג להבהיר לי שהוא בונה עליי כשותפה לחתירה. כמו שהספקתם להבין אני אוהבת את איגור ואוהבת שמחזרים אחרי, וכמו שזה נראה זה winwin. שי ואיגור חברים טובים מאוד על אף שאינם נמנים על אותה הקבוצה.

שוחים דרומה

אני שוחה לכיוון ריף הדולפינים כעצת שי ומצליחה לדוג את איגור לשחייה משותפת. עכשיו אנחנו שוחים דרומה לכיוון המצפה התת ימי. בדרך נעבור מעל סירה טבועה, ונראה צוללנים מתרגלים. השחיה בים סוף מופלאה. אנחנו שוחים בשמורת האלמוגים שהיא היא האחו של הים, ואיזה מזל נפל בחיקנו שבים סוף קורת תופעה מדהימה שלא קיימת בשום מקום אחר בעולם: האלמוגים מצליחים להסתגל להתחממות הגלובלית ואינם נכחדים כמו במקומות אחרים.

מניפה של אלמוגים בכל מיני צורות ובכל מיני צבעים נפרשת מתחת לגופינו, בינהם שוחים  דגים בכל מיני צבעים ובכל מיני גדלים ממש כמונו. המים כחולים צלולים וחמים ותחושת המרחב והחופש משגעת. אנחנו יוצאים אל חוף בן הרוש להפסקת אוכל שתיה ומנוחה, וככה באמצע החורף שמש חייכנית מאירה לנו פניה.

לקראת השקיעה

כשעה לפני אכנס לשחייה נוספת עם חבורת הגולדיגרס, הרוח נכנסת והים טיפה משתנה. שקיעת השמש מחייבת הערכות לשחיה קצרה כי עם החשכה יש לנקוט אמצעי זהירות מפני הזהרונים שעולים לאכול והם ארסיים עבורנו בני האדם. את היום סיימתי כשבאמתחתי כ 9 ק”מ.

הלילה יורד ואנחנו יושבים ביחד לאכול ולשתות, במציאות של ימינו התחביב הזה מאפשר הגדלת מעגלי חברים, מצרך נדיר! היתרון בים הוא שכולם שווים. אתה בא נקי ולא משוחד לפגוש את האדם שמולך, ככה זה בבגדי ים. האוויר מתמלא בבת צחוק ודיבורים. ובקרוב כולנו נפרוש לשנת לילה כי מחר בבוקר יש שחיית טיול נפח בין 8 ל-9 ק”מ של ים כחול חם וצלול עם מלא דגים דולפינים ואלמוגים.

24 שעות של שחית מים פתוחים

24 שעות לשחיה באילת! אתנחתא קצרה משגרת היום וגיוון בשגרת האימונים. מספיק קצר כדי לא לעורר כעס בבית או בעבודה או בשניהם, אבל מספיק ארוך כדי להספיק לשחות נפח משמעותי בים שהוא ים קצת אחר מים תיכון, בקצב רגוע יותר. קבוצת אנשים בעלי זיקה שונה לגמרי לים, עם מטרות או בלי מטרות, מתנקזת לאילת ל-24 שעות של כיף בים. ים זה כל הסיפור.

 

הכותבת: אבישג קופמן טורק- אוהבת ים, שחיינית מים פתוחים למרחקים ארוכים ומיוחדים. האשה היחידה בארץ שחצתה את התעלה האנגלית והראשונה בארץ לחציית אתגר קטלינה. להזמנת הרצאות של אבישג על המים הפתוחים והמשחים הייחודיים שהשתתפה בהם פנו אליה פה.

אהבתם? הצטרפו אלינו לניוזלטר!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים