משום מה נוצר חיבור בין ריצת שבילים טכנית/טרייל, למשהו אחר- אולטרה מרתון, אבל זה לא חייב להיות ככה! ריצת שבילים/טרייל יכולה להתאים לכל אחד- וגם למרחקים שרבים יכולים להשלים. בסדרת כתבות וסרטים חדשה, נזמין אתכם להתנסות בכמה מסלולי שטח נפלאים, כולם מתאימים לריצה של שעה עד שעה וחצי – משהו שרצים רבים יכולים להשלים בהנאה. המרחקים? בד”כ בין 8 ל 12 ק”מ ולא יותר. גם אם אתם בכביש בד”כ- בואו להתנסות בטרייל!

מאת: גיא חלמיש 
צילום: יוג’ין לויט
פורסם במקור במגזין הריצה RUNPANEL

תודה לקולומביה מונטרייל! 

סדרת התוכן הזו היא בחסות מותג נעלי ריצת שטח, שטח-כביש (דו שימושי) וביגוד טכני.  קראו מבחנים של מוצרים של קולומביה מונטרייל באאוטפאנל:

להשיג ברשת חנויות קולומביה, שבילים ואאוטסיידרס. לרכישה Online כנסו לאאוטסיידרס!


פארק קנדה

בכתבה הקודמת בילינו לא רחוק מפה- בסינגל תל חדיד, אבל למרות המרחק הקטן, יש הבדל דרמטי למדי בין תאי השטח הקרובים האלה: כמו שיש Pre-Alps פארק קנדה כבר מרגיש כמו כמעט הרי ירושלים. צמוד ללטרון ובמרחק יריקה משער הגיא הוא כבר מספק הזדמנות לאמן את השרירים בפערי גובה משמעותיים יותר וזוויות תלולות. אנחנו, למען המתחילים לא הגזמנו בכך, אבל תדעו שמסביב למסלול המוצע פה אפשר בקלות לייצר עוד ירידות ועליות מכובדות במקום הזה.

הפעם רצנו מרחק של 9.7 ק”מ, צברנו לא הרבה מעל 200 מ’ מצטברים ובקצב רגוע ואיטי מאוד זה לקח לנו שעה וקצת. יש פה עליה אחת עיקרית (סימון שבילים שחור), גלישה חזרה ועוד עליונת קטנה ולא רצינית. הנוף משכיח את הדופק!

האח של בן שמן- בחורף

אחד היתרונות המוכרים של פארק קנדה באים לידי ביטוי בחורף, שכן בניגוד לבן שמן שיש בו אדמה חומה כבדה שהופכת לבוץ דביק אחרי גשם, בקנדה המסלולים פחות דביקים, יש יותר סלעים, והמקום משמש מפלט מצוין לאחרי הגשם.

נוף מקסים

המקום מקסים- הגובה המשמעותי יותר שאפשר לצבור פה משמעותו שיש גם נקודות תצפית ששווה להעלות דופק בשבילן: אנחנו מתחילים את הריצה כשעמק האיילון מצפון, ברקע מודיעין והשפלה, וגשר הרכבת הדרמטי חוצה את העמק. ממזרח הרי ירושלים, וגם אליהם נציץ לפתע ואל כביש החוף לכיוון שער הגיא כשנעבור את קו הגובה ויתגלה הצד הצפוני לפנינו. מקום יפהפה.

רמה וטכניקה

יש כמה רמות פה בפארק הזה, והמסלול שבחרנו משלב מקטעים זורמים, במיוחד בהתחלה בחימום כשנתחיל באיזור חשוף לשמש במגמה מתונה יחסית לכיוון מזרח, ואז פונה אל השביל המסומן בשחור- שעולה למעלה לכיוון דרום מזרח על מסלעות- זה מקטע העליה הכי משמעותי הפעם אבל הוא לא מי יודע מה ארוך. באמצע- שתי מדרגות סלע משמעותיות יותר אבל אין בעיה לעבור אותן. היתרון שבו הוא שהוא מוצל בחלקו ובתוך היער.

גם המקטע לאורך הרכס במגמה חזרה מערבה מעט יותר טכני וסלעי, אבל לא בצורה קיצונית במיוחד. הכל מרגיש כמו הדרגה הבאה לאחר תל חדיד הקל יחסית, אבל זו בהחלט לא רמת מתקדמים- אתם לא מדלגים פה בין בולדרים ולא מתמודדים עם זוויות תלולות במיוחד.

מי שכן ירצה להאריך את הקילומטרז’ ולהוסיף גובה מצטבר יכול לעשות את זה מאוד בקלות בהוספת עוד כמה לופים שיוצאים מהמסלול הבסיסי הזה. אולי בהמשך נביא לכם כתבה שמציגה גם את הלופים הנוספים והצעת מסלול ארוכה יותר.

שים לב לרוכב

הדבר הכי חשוב לשים לב אליו, כמו ברוב אזורי רכיבת האופניים שאנחנו חושפים פה, הוא הרוכבים. גם פה וגם בבן שמן יש המון מהם, במיוחד בשישי ובשבת בבוקר, לכן ההמלצה שלנו- להעדיף את המקומות האלה באמצע השבוע, או בשישי ושבת בערב, כשיש הרבה פחות רוכבים.

זו אחת הסיבות שבגללן ההמלצה פה היא לצאת עם כיוון השעון- הפוך מכיוון הרכיבה הטיפוסי בסינגלים האלה- כך שתראו מי בא מולכם. זכרו תמיד: לרצים קל בהרבה לקפוץ הצידה ולתת לרוכב לעבור. גם להמשיך לרוץ אחרי עצירה קל בהרבה מאשר להמשיך לרכוב. לרוכב שנעמד ואיבד מומנטום במקטע טכני יש בעיה להמשיך-  לכן תמיד זכות הקדימה היא לרוכבים! הקפדנו לקפוץ הצידה מהשביל לפני שהרוכבים הגיעו, לאמר שלום לכל הרוכבים שעברו, והם הקפידו לענות לנו, והאווירה היתה חיובית וכייפית (מה אתם אומרים- אולי הם קצת הופתעו ממריה שרצה בסינגלים שלהם?…)

צריכים אימון עליות וירידות בסביבה יפהפיה בכביש?

אם במקרה אתם גרים במרכז השטוח יחסית אבל יש לכם איזה מרוץ רווי עליות לפניכם (כמו מרתון ירושלים למשל), ואתם צריכים להכין מעט את הגוף לסביבת עליות בכבישים, פארק קנדה הוא יעד מעולה. יש פה גם כביש פנימי מוצלח ונקי לגמרי ממכוניות שסקרנו בכתבה למגזין האח שלנו BIKEPANEL- הקפה מצוינת של 4.5 ק”מ שאפשר לעשות כמה פעמים, ולעבור ליד הרכב כנקודת הזנה, עם גובה מצטבר של כ 100 מטרים על מקטע עליה של כ 1900מ’, וכל איכויות הטבע והשקט שיש למקום הזה להציע.

חשיבותו בקרבתו למרכזי האוכלוסיה הגדולים

פארק קנדה הוא מפלט אדיר לריצה – גם באמצע השבוע. הוא במרחק של כ 30ד’ נסיעה בלבד מתל אביב, ולכן מהווה יעד מעולה לכמות רצים גדולה מאוד. גם אם לא רכשתם עדיין את הקלדורדו הצהובות של קולומביה מונטרייל ואתם כבישונים מובהקים, אני ממליץ לכם בחום לבוא ולהתאמן פה מדי פעם. מי שיכול לרוץ יותר מ 10 ק”מ בשטח, ימצא פה עוד קילומטרים רבים של סינגלים ועליות. שכנעו את מאמן הקבוצה שלכם או בואו עם חברים להנות מהטבע היפה הזה והקרוב כל כך!

אולי תתעניינו גם בכתבות הבאות: