ביום שבת האחרון, התקיים בוינגייט המירוץ השני של 2018 בסבב אליפות ישראל במוטוקרוס, בהפקה של ההתאחדות לספורט מוטורי בתמיכת משרד הספורט. במירוץ השתתפו 82 מתחרים.
נתון די מדהים הוא שכמעט חצי מהם ילדים ונוער, 12 מהם התחרו בקטגורית הסופר ג׳וניורס שפתוחה לילדים מגיל 8 עד 11. הנה התוצאות העיקריות והתמונות היפהפיות של הצלם ניר עמוס: 

מאת: מוניק אורבי
צילום: ניר עמוס

קטגוריה מקצועית MX1 – הקטגוריה הבכירה בישראל

במקצה הראשון קרב ענקים בין שחר בלולו המוכשר מהונדה ודור עטיה הוירטואוז ממטרו, כשבסיומו דור עטיה במקום הראשון ושחר בלולו בשני. במקצה השני , דור עטיה מתרסק, חוזר לרכב, מתרסק שוב באותו מקום ולא מסיים את המירוץ ובכך מפנה את המקום השני לאליקו אוחנה ואת השלישי לזיו כרמי.

קטגוריה מקצועית MX2

מירוץ מעניין בין רוכבים ותיקים ומובילים בסצינה בקטגוריות המקצועיות כמו דן מיה ורוני רגף לנערים שעלו השנה מקטגוריית הרוקיז, חלקם עוד לא בני 15 – סוף סלע, איתי דוב , גיא דוברובסקי , הראל מלמן ושגיא צרפתי.


במקצה הראשון דן מיה הוביל סלע זינק שלישי ונתן הופעה מדהימה אבל סיים רביעי עקב נפילה , שגיא צרפתי הגיע שני ואת המקום השלישי לקח דוד פורמנוב.
במקצה השני דן מיה הגיע ראשון, סלע שני וצרפתי במקום השלישי.

קטגוריה מקצועית פתוחה

בשני המקצים גיא אליתים היה צמוד לדדיה ובשני המקצים דדיה לקח את המקום הראשון וגיא את המקום השני.
במקצה הראשון אוהד תמיר הגיע למקום השלישי ובמקצה השני מוטי אלקיים.

אריאל דדיה קטגוריה מקצועית פתוחה: ״ראשית אציין שהיה אירוע מאורגן למופת. חזרתי מפציע בכתף אך בשבועיים האחרונים התאמנתי חזק לקראת המרוץ. בשני המקצים זינקתי טוב והצלחתי להתברג ראשון כבר בהקפה הראשונה. היה לי קרב צמוד מאוד לאורך כל המקצים מההתחלה עד הסוף וזה מה שעשה את כל המרוץ למהנה יותר. אני שמח על הניצחון זאת הרגשה נפלאה. אני רוצה להודות לנותני החסות שלי…”.

קטגורית רוקיז

תותחי העל , הנוער, הילדים שגדלו ועברו לאופנועים בגודל מלא.
במקצה הראשון גיל זרקו עוקף את כולם כמעט בהקפה ולוקח את המקום הראשון בקלות, אחריו מגיעים הוד ויינשטיין ויהלי דנון.
במקצה השני גיל התרסק, ירד למקום השישי, התאושש ועקף את כולם בחזרה למקום הראשון.
גם במקצה השני, הוד ויהלי שרכבו יפה מגיעים למקומות השני והשלישי בהתאמה.

ג׳וניורס – ילדים גילאי 11-15

מירוץ מעניין עם הרבה חילופי הובלה ועקיפות שהשאירו את הקהל במתח והנצחון לא היה ברור עד לסיום ועדיין שי ספקטור נתן הופעה מרשימה והגיע במקום הראשון בשני המקצים, כמעט פעמיים עקף אותו גלב פורמנוב, שרוכב על אופנוע 4 פעימות ייחודי לקטגוריה. את המקום השלישי לקח ניב סבן.

אור זרקו, בן 13, מתחרה בקטגוריית הג׳וניורס , מתחרה מספר 66: ״היה לי כיף, הרבה קרבות ואקשן והיו גם נפילות. הייתי קצת לחוץ עם כאב בטן עד שהגייט ירד, מאותו רגע חשבתי רק על המסלול, על הטכניקה שלימדו אותי ועל מה שאני צריך לעשות״

גיל זרקו אחיו בן 14.5, מקום ראשון בקטגוריית רוקיז, מתחרה מספר 33: ״להיות בתחרות זה לחץ לפני, הכנות, מחשבות בלילה, התעוררות מוקדם בבוקר, זה ללמוד את המסלול בבוקר, זה להתרכז ולהתכנס בעצמי, זה להקשיב למאמן. זה אדרנלין שמתפרץ ברגע שאתה מזנק, זה להחזיק ולתת גז. מבחינתי להיות ראשון זה מחייב לתת את הכל. וגם זה שאני בנבחרת של מטרו מוטו זה מחייב אותי, זה מלחיץ ומקדם אותי קדימה. אני יודע שמשקיעים בי ואני רוצה להשקיע בשבילי ובשבילם. ״המסלול היה מתוכנן היטב, היה חם, נכנסים לימים חמים. במקצה הראשון רכבתי בקצב ובזמנים משל עצמי. במקצה השני החלקתי, מה שגרם לי לרדת במיקומים אך לאט לאט עקפתי והתקדמתי עד שסיימתי גם את המקצה השני במקום הראשון. האווירה היתה טובה.״

שי ספקטור בן 13 , מקום ראשון בקטגוריית ג׳וניורס מספר מתחרה 108: “היה מירוץ צמוד וקשה. פתחתי בזינוק ראשון בשני המקצים. במקצה השני הייתי קצת״ עייף עקב המתנה ארוכה. תודה לכל המתנדבים ולתומכים שלי בראשם דלב מוטו ספורט”.״

סופר ג׳וניורס – ילדים גילאי 8-11

קרבות מאד צמודים עם מסלול מלא ב 12 רוכבים, שליטה של בן אלמגור בשני המקצים, אופיר צמח שני ,
אוראן אוחנה ושי אשכנזי נלחמים ביניהם על המקום השלישי בשני המקצים, בשני המקצים אוראן אוחנה לוקח את המקום השלישי.

סניורים

שועלי קרבות כבר הרבה שנים במשחק הזה.
רמי ברנס ומאור אברהם נלחמו על המקום הראשון, במקצה השני ברנס הוביל אבל בשני המקצים מאור מסיים במקום הראשון.
במקצה הראשון יריב לוי סיים שלישי, אבל אז, במקצה השני יריב לוי פורק את הכתף באחת ההקפות ומפנה את המקום השלישי לאברהים אל חמידי.

קטגורית נשים

או יותר נכון נערות בסבב הספציפי הזה. רן יוחאי מובילה ללא עוררין, הקטגוריה מוזנקת ביחד עם קטגורית הסניורים ורן עוקפת לא רק את הנשים אלא מגיעה שניה אחרי מאור אברהם. נועה כהן שמגיעה שניה ודנה פרדר שלישית רוכבות יפה וללא טעויות.

רן יוחאי בת 15, מקום ראשון בקטגורית נשים: ״במירוץ הכל עבד לי חלק הרגשתי מהירה ונלחמתי על כל שנייה במסלול, הצלחתי לעקוף גם את רוב הסניורים שרכבו איתנו במקצה. הייתי שמחה לראות איתנו עוד בנות על המסלול!!״

טרקטרונים

במקצה הראשון בזינוק אמיר דן נתקע בשער וזינק אחרון, עומר שחר הגיע למקום הראשון, אמיר דן עקף את כל השאר והגיע שני, דניאל חדד במקום השלישי.
במקצה השני אמיר דן מפתיע, עוקף את עומר שחר שהיה אלוף ישראל ומגיע במקום הראשון , עומר שחר שני ודניאל חדד שלישי.

מאת: מוניק אורבי
צילום: ניר עמוס