המטפס הישראלי נדב בן יהודה נפצע קשה בטיפוס מורכב אל מעל 8,000 מטרים ללא שימוש בבלוני חמצן, אל הפסגה השלישית בגובהה בעולם- קאנגצ׳נג׳ונגה (8,586 מטרים מעל לפני הים). הוא כעת בהכרה ובטיפול בכוויות קור ופגיעות רבות.

בתנאים קשים, כ 140 מטרים מהפסגה הוא נפל נפילה אנכית בחושך ונפצע קשה. העביר את הלילה והיום הבאים בתנאים הקיצוניים של מעל 8,000 מטרים, לבדו. הוא זוהה על ידי מטפסים אחרים ונחת אתמול בערב בבית החולים בקטמנדו, על מנת לטפל בכוויות הקור הקשות בחלקי גופו, ובשאר הפציעות שהתרחשו בימים האחרונים בראש, בעמוד השדרה ובצלעות.

⇟ For English please scroll down ⇟ ערב טוב חברים, קיבלנו עדכון מצב מנדב: נדב וחלק קטן מהמטפסים בצוות הצליחו להתקדם כמה מאות מטרים ונמצאים כעת במחנה מספר 4 בגובה של כ-7,300 מטרים. לאור התנאים הלא פשוטים בהר, מטפסים נוספים החליטו היום לא להמשיך למעלה וירדו למחנה הבסיס. מזג האוויר בהר הפכפך, ותחזיות מזג האויר עדיין לא חד משמעיות. נדב והצוות יבצעו הערכת מצב ויקבלו החלטה באיזו אסטרטגיה לנקוט להמשך הטיפוס. נאחל לנדב ולצוות שנמצאים כעת גבוה על ההר – המון בהצלחה ומזג אויר יציב וטוב שיאפשר להם להתקדם. תחזיקו אצבעות!!! שלכם, צוות הפרוייקט Good evening friends, We have received an update from Nadav: Nadav and few of the climbers from the team had succeeded in moving forward a few hundreds meters and staying right now at camp number 4 at the height of about 7,300 meters. Because of the difficult conditions on the mountain, more climbers had decided today not to continue upwards and went back to the base camp. The weather is unstable, and the forecasts are still inconclusive. Nadav and the team will assess the conditions and decide which strategy to use for the rest of the climb. We wish Nadav and the team that are right now at the upper parts of the mountain- lots of luck and a good and stable weather that will allow them to move forward. Cross your fingers!!! Yours, The project’s team

A post shared by Nadav Ben Yehuda נדב בן יהודה (@nadavbenyehuda) on

מיהו נדב בן יהודה

נדב בן יהודה הוא מטפס ישראלי שהתפרסם כאשר בטיפוס לאוורסט בשנת 2012, במרחק של כ 250 מטרים מהפסגה נתקל במטפס טורקי חסר הכרה, ופעל להצילו תוך סיכון חייו, וסיכון כף ידו, כולל סיכוי לקטיעת אצבעות (כתוצאה מקפאון). הוא רשם לזכותו כמה שיאים ישראליים בהם הטיפוס הראשון של ישראלי לאנאפורנה, ההר העשירי בגובהו בעולם שידוע כמסוכן ביותר בעולם לטיפוס (שליש לא חוזרים). מתוך וויקיפדיה.

עדכון שכתבה אישתו בפייסבוק

כאן לנה כותבת לכם, אשתו של נדב. זו עת קשה עבורינו, ואנחנו רוצים להודות לכולכם על כל הודעות התמיכה. במהלך 48 השעות האחרונות, נפוצה הידיעה בין הצוותים על ההר, שנדב שלנו נהרג קרוב לפסגת הר קאנגצ׳נג׳ונגה. הדבר בהחלט היה קרוב מאוד לכך, אבל נדב לא נתן ולא רצה להפוך לחלק מהקרח, והצליח לשרוד. נדב בחיים.

נדב יצא לפני כחמישים ימים לאחד הפרויקטים הקשים והמורכבים ביותר אל מעל 8,000 מטרים ללא שימוש בחמצן, אל פסגתו של ההר השלישי בגובהו בעולם, הר קאנגצ׳נג׳ונגה (8,586 מטרים מעל לפני הים).

לפני כתשעה ימים, נדב יצא לנסיון העפלה ארוך וקשה, במטרה למצוא חלון הזדמנויות קטן להגעה לפסגה. התנאים היה קשים והטמפרטורות נמוכות מהצפוי, ומתוך מספר קטן של ספורטאים שניסו, רק נדב ומטפס אחד נוסף הצליחו להגיע לגובה הזה ללא שימוש בחמצן. כ140 מטרים מתחת לפסגה נדב נפצע כתוצאה מנפילה אנכית בחושך, ולאחר נסיגת המטפסים האחרים מקו הגובה, העביר את הלילה והיום הבאים בתנאים הקיצוניים של מעל 8,000 מטרים, לבדו.

 

לבד. לבד אחרי ימים של טיפוס והמתנה על הקרח, אחרי יותר מעשרים שעות של טיפוס ללא הפסקה מהמחנה האחרון, בטמפרטורות של עשרות מעלות מתחת לאפס, ללא חמצן, אוכל, שתיה ויכולת לנוע. ביום המחרת נדב זוהה ע״י מטפסים אחרים אשר ראו אותו מלמטה מגבהים אשר היו קרובים לגובה של כ7,000 מטרים, והיו בטוחים שמדובר בגופה שהפנס שלה נשאר דלוק לאורך הלילה והיום הבאים. זו לא הייתה גופה. זה היה נדב, והוא עדיין נאבק בשלג העמוק גבוה על ההר, לבד באיברים קפואים וללא יכולת יותר להשמיע קול.

בשלב זה, אנחנו בעיקר וקודם כל, רוצים להודות לכל מי שתרם וסייע לנדב, במישרין ומרחוק, מהחברים מהצוותים בשטח, דרך אנשי הביצוע בקטמנדו ועד לחברת הביטוח בישראל – לרדת במהלך שעות החשיכה הבאה לגבהים של כ6,700 מטרים, אל מקום בו מסוק היה מסוגל להתקרב. נדרש אומץ רב כדי לשמוע זעקה של אדם, במקום שכבר אי אפשר לשמוע בו.

אחרי ימים ארוכים על הקו הדק שבין חיים ומוות, נדב נחת אתמול בערב בבית החולים בקטמנדו, על מנת לטפל בכוויות הקור הקשות בחלקי גופו, ובשאר הפציעות שהתרחשו בימים האחרונים בראש, בעמוד השדרה ובצלעות.

זו עונה קשה מאוד עבורנו בהרי ההימלאיה שמעל 8,000 מטרים. שני חברים טובים מאוד של נדב לא חזרו הביתה בעונה הנוכחית. בויאן פטרוב הבולגרי, חברו הטוב מאוד של נדב אשר טיפס איתו יחד על הר אנאפורנה 1 בשנת 2016, נעדר על הר שישפנגמה מאז תאריך ה3 במאי והחיפושים אחריו נפסקו בימים אלו. בנוסף, רוסטם אמירוב, המטפס הרוסי אשר טיפס עם נדב על הר אלברוס כחלק מצוות משולש בעונת החורף בשנת 2015, איבד את חייו שלשום על הר להוטסה.

כאשר נדב חזר לגובה נמוך, הוא קיבל את ההודעות על מותם והפסקת החיפושים של חבריו הטובים, הוא נמלא בצער וכאב רב, וליבו עם המשפחות. קיבלתי את נדב שלי במתנה בחזרה, וכל מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד אומרת שנדב הוא המתנה הגדולה ביותר שקיבלתי בחיי. אמו של נדב, דורית ואני נמצאות כעת בבית החולים בקטמנדו לצידו של נדב ומחכות שמצבו יתייצב כדי להחזיר אותו הביתה להמשך השיקום.

תודה לאל על הנס הזה.

שלכם,
לנה

‏‎‏⇟ continue in the comments ⇟ שלום לכולם. כאן לנה כותבת לכם, אשתו של נדב. זו עת קשה עבורינו, ואנחנו רוצים להודות לכולכם על כל הודעות התמיכה. במהלך 48 השעות האחרונות, נפוצה הידיעה בין הצוותים על ההר, שנדב שלנו נהרג קרוב לפסגת הר קאנגצ׳נג׳ונגה. הדבר בהחלט היה קרוב מאוד לכך, אבל נדב לא נתן ולא רצה להפוך לחלק מהקרח, והצליח לשרוד. נדב בחיים. נדב יצא לפני כחמישים ימים לאחד הפרויקטים הקשים והמורכבים ביותר אל מעל 8,000 מטרים ללא שימוש בחמצן, אל פסגתו של ההר השלישי בגובהו בעולם, הר קאנגצ׳נג׳ונגה (8,586 מטרים מעל לפני הים). לפני כתשעה ימים, נדב יצא לנסיון העפלה ארוך וקשה, במטרה למצוא חלון הזדמנויות קטן להגעה לפסגה. התנאים היה קשים והטמפרטורות נמוכות מהצפוי, ומתוך מספר קטן של ספורטאים שניסו, רק נדב ומטפס אחד נוסף הצליחו להגיע לגובה הזה ללא שימוש בחמצן. כ140 מטרים מתחת לפסגה נדב נפצע כתוצאה מנפילה אנכית בחושך, ולאחר נסיגת המטפסים האחרים מקו הגובה, העביר את הלילה והיום הבאים בתנאים הקיצוניים של מעל 8,000 מטרים, לבדו. לבד. לבד אחרי ימים של טיפוס והמתנה על הקרח, אחרי יותר מעשרים שעות של טיפוס ללא הפסקה מהמחנה האחרון, בטמפרטורות של עשרות מעלות מתחת לאפס, ללא חמצן, אוכל, שתיה ויכולת לנוע. ביום המחרת נדב זוהה ע״י מטפסים אחרים אשר ראו אותו מלמטה מגבהים אשר היו קרובים לגובה של כ7,000 מטרים, והיו בטוחים שמדובר בגופה שהפנס שלה נשאר דלוק לאורך הלילה והיום הבאים. זו לא הייתה גופה. זה היה נדב, והוא עדיין נאבק בשלג העמוק גבוה על ההר, לבד באיברים קפואים וללא יכולת יותר להשמיע קול. בשלב זה, אנחנו בעיקר וקודם כל, רוצים להודות לכל מי שתרם וסייע לנדב, במישרין ומרחוק, מהחברים מהצוותים בשטח, דרך אנשי הביצוע בקטמנדו ועד לחברת הביטוח בישראל – לרדת במהלך שעות החשיכה הבאה לגבהים של כ6,700 מטרים, אל מקום בו מסוק היה מסוגל להתקרב. נדרש אומץ רב כדי לשמוע זעקה של אדם, במקום שכבר אי אפשר לשמוע בו. אחרי ימים ארוכים על הקו הדק שבין חיים ומוות, נדב נחת אתמול בערב בבית החולים בקטמנדו, על מנת לטפל בכוויות הקור הקשות בחלקי גופו, ובשאר הפציעות שהתרחשו בימים האחרונים בראש, בעמוד השדרה ובצלעות.

A post shared by Nadav Ben Yehuda נדב בן יהודה (@nadavbenyehuda) on