האולראיסטית פרננדה מסיאל (Fernanda Maciel) טיפסה 4,061 מטר ו 4,478 מטר ביום אחד מדהים. 

מבצע טיפוס הרים כפול הושלם על ידי הרצה למרחקים אולטרה ארוכים פרננדה מסיאל באלפים ב20 באוגוסט. היא קבעה שיא חדש על מסלול הגראן פאראדיסו (FKT- Fastest Known Time) וטיפסה על המטהורן מיד לאחר מכן. 

הברזילאית שסבלה מעיניים קפואות בתאונה במטרהון לפני שלוש שנים ואיבדה חברה בתאונה שם בשנה שעברה, התגברה על הפחדים שלה וביצעה ביצוע ספורטיבי מרשים, רק יום אחד לפני שמפולת שלגים לכדה 25 מטפסים על ההר. 

גראן פאראדיסוטיפוס ללא חבל במתכונת סולו אפשרה לה להגיע לפסגת ה 4,061 מטרים של הגראן פאראדיסו בשעתיים וארבעים דקות בלבד, והזמן הכולל של העליה והירידה חזרה למטה היה ארבע שעות- שהם רק שלוש דקות מהר יותר מה FKT הקודם שלה. או אז היא ביצעה דילוג לצ’רוויניה באיטליה, וטיפסה לפסגת המטהורן האייקוני לגובה של 4,478 מטר במסלול ברמת קושי IV (ארבע). 

FKT

פררננדה, היא עורכת דין לשעבר, ורצת אולטרה טרייל – תחום בו היתה סגנית אלופת העולם. היא אלופת ג’יו ג’יטסו והיא היום מכוונת להשגת הזמנים המהירים ביותר (FKT) בכמה מהפסגות המרשימות בעולם.

היא היתה האישה הראשונה לרוץ ולרדת במעלה האנקוקגואה (Aconcagua)- ההר הגבוה באמריקה, והיא גם מחזיקה ב FKT לנשים בקלימנג’רו. 

ההישג הנוכחי היה אחד הקשים ביותר עמם התמודדה עד היום היות והוא עירב ריצה בקרחון עם אתגר טכני מורכב. רמת הקושי עלתה גם בגלל הסיום במקטע עליה אלפיני מסוים מאתגר במיוחד, נקודה שבה היא נאלצה לחזור אחורה בנסיון קודם, רק 300 מטרים מהפסגה.

מסיאל אומרת: “ניסיתי לטפס על מטהורן הרבה שנים והוא מרתיע אותי, אבל ההרים האלה מספקים אתגר פיזי, רגשי ורוחני עבורי ורציתי לעשות את זה כפרויקט של ריצת הרים. בכיתי לא מעט על הפסגה בזוכרי את העבר שלי פה. לא האמנתי שהצלחתי להגיע לפסגת הגראן פאראדיסו 40 דקות מהר יותר מהזמן הכי טוב שעשיתי שם בעבר, ואז שעוד המשכתי לפסגת המטהורן. התמודדתי פה עם הפחדים והמאבקים הרגשיים שלי.”

היא מוסיפה: “לדחוף את הגוף שלי אל הקצה, בריצה בגובה רב על הקרחון בגראן פאראדיסו היה קשה במיוחד. אבל המטהורן היה מאתגר יותר בגלל הפחדים שחסמו אותי. המטהורן הוא הר מאוד מסוכן וחשוף, עם מקטעי סלע וקרח חשופים שמחייבים הרבה כבוד להר. אני מאוד שמחה שהצלחתי לעשות את הסדרה הזו שכן אני לא אלפיניסטית, ולעשות את המסלולים האלה במהירות הזו זה היה טירוף עבורי. 

מקור: Mathis Dumas / Red Bull Content Pool