קלאב מד ממציאה את עצמה מחדש עם הצהרה של נשיא הרשת: כל מלון סקי חדש יהיה דו שימושי – לחורף ולקיץ. כך יצרו מועדוני הים התיכון אלטרנטיבה לחופשת הים והבריכה הקייצית הטיפוסית: חופשת אאוטדור אקטיבית בהרים מותאמת למשפחות אקטיביות וחובבי הייקינג, רכיבת אופניים והרים.

הוזמנתי עם קבוצת עיתונאים להתרשם מ Club Med Grand Massif – מועדון חדש באלפים הצרפתיים (שעה מז’נבה), וטעמתי שוב מהקונספט, הפעם סביב הייקינג, ריצת שטח ואופני הרים- בלי לוותר על פינוק, בריכה, ספא, אוכל טוב, וזמן איכות משפחתי.

קלאב מד

קלאב מד Grand Massif

תקציר מנהלים – קלאב מד בקיץ

  • ביקרנו במועדון חדש בשם Grand Massif מעל לכפר בשם Samoens – מועדון סקי בחורף ופעילות אאוטדור מגוונת בקיץ.
  • יש הדרכות מלאות לכל רמה של פעילות עם מדריכים מקצועיים: אופניים, הליכה, ריצת שטח.
  • ההתאמה היא לכל סוג של מבקר: מיחיד שימצא פה חברים במהירות מיידית בזכות הקבוצות ותרבות המקום, דרך זוגות לחופשה אקטיבית-רומנטית ועד משפחות עם ילדים בכל גיל.
  • הילדים מקבלים מענה מקצועני, פעילויות והפעלות, תשתית והתאמה לגיל והיכולת שלהם – החל מגיל 4 חודשים (!)
  • מדובר ברמה מאוד גבוהה של אירוח במתכונת “הכל כלול” לשבוע – המקום, האוכל, הבר, האלכוהול… פינוק אמיתי (4 קילשונים, כלומר איכות מעולה של אוכל וגימור למקום. קשה להפסיק).
  • המחירים: החל מ- 1600 יורו. נותרו רק מקומות אחרונים לעונת הקיץ.

 להזמנת חופשה לחצו כאן

קלאב מד – הקונספט הצרפתי

זו חופשת פרימיום “הכל כלול” שאם לא חוויתם אותו עד היום- מומלץ מאוד לנסות. איך אני יודע שמומלץ? כי יש לי מעל 10 שנות ניסיון כגולש סקי בקלאב מד בלא מעט מהמלונות שלו באלפים. בחרתי בה למרות העלות הגבוהה במשך שנים ארוכות כדי להתמקצע בסקי, וגם התנסתי במועדון קיץ באלפים האיטלקיים סביב רכיבת אופניים. אין ספק ש Club Med הצליח לפצח את הטעם שלנו הישראלים: ישראל היא המדינה הרביעית בגודלה בקלאב מד ביחס לגודל האוכלוסיה והשלישית שאינה צרפת (ברור שצרפת ראשונה…). רוב התנועה הישראלית היא לחופשות הסקי, אבל הדבר הבא ששווה להכיר הוא את חופשות הקיץ האלפיניות באתרים היפים האלה.

טיולים רגליים

נסיעת אוטובוס קצרה לקחה אותנו לתחילתו של המסלול – בעמק אלפיני צר יחסית לאורכו של נהר, בתוך יער. בצדי העמק מצוקים גבוהים, והאטרקציה בקיץ הם מפלים שנופלים מגובה רב. המסלול הדגים הליכה קצרה יחסית וקלה של כ 3 ק”מ לכל כיוון.

הייקינג

כ 4 שעות בסה”כ של פעילות חצי יומית לרמת מתחילים. אם הייתי מגיע עם הילדים זה היה יכול להיות מסלול מושלם עבורם והאטרקטציה של המפלים שנוחתים ממאות מטרים אל העמק ואפשר להתקרב אליהם למרחק נגיעה היתה ודאי חורטת בהם זיכרון חזק.

טיול קל

יציאה דומה למסלול קליל היתה בנסיעה של כשעה לעיר Annecy הקרובה, על שפת האגם המפורסם, שבה טיפסנו למבצר המקומי, והלכנו לאורך התעלות והרחובות ימי-הביניימים היפים והצרים. האטרקציה פה היתה בירה עם הצרפתים תוך כדי צפיה במשחק הנבחרת הצרפתית במונדיאל וחגיגות הניצחון על ברזיל בדרך לגביע.

אנסי

אנסי

בכל סוגי הפעילויות מחלקים את המשתתפים לארבע רמות קושי כמו במסלולי הסקי: ירוק, כחול, אדום, שחור. לא חייבים להסתפק בטיול חצי יומי: למשל הייקרים יותר רציניים מצאו טרקים יומיים של כ 20 ק”מ ועד 2000 מטרים מצטברים של גובה ורטיקלי, ושיפועי השבילים פה מגיעים לזוויות מכובדות!

אפשר גם לבחור טיולים בדגשים של תוכן כגון ספורטיבי, משפחתי, תרבותי או דגש על טבע וצמחיה.

הסברים על סוגי הטיולים והרמות

טעמנו מרכיבת האופניים

המתכונת פה מזכירה את קונספט הסקי: אתם יכולים להכנס לתחום הזה ולחוות קפיצת מדרגה משמעותית בתוך כשבוע, בזכות הדרכה צמודה. הקבוצות מאוד קטנות: המדריך מחה כשקבוצת העיתונאים-רוכבים היתה גדולה ממקסימום 6 המשתתפים בקבוצה!

כותב המאמר בגרסה האתגרית של הרכיבה: אנדורו

לרוכבים יותר מתקדמים (הספורט העיקרי שלי)- אזמין אתכם לקרוא פירוט על התחום בכתבה במגזין האופניים שלנו BIKEPANEL, שם תארתי את האופציה של סדנת רכיבת שבילים טכנית. אני חושב שזה אדיר וזה גם מה שתפס אותי כל השנים בסקי בהצעה הזו: האפשרות להצמד למדריך בקבוצה מותאמת בדיוק לרמת הרכיבה שלכם, ולחוות קפיצת מדרגה ביכולת הרכיבה בתום שבוע כזה. בין אם תמיד רציתם להכנס לתחום האופניים ולא ידעתם איך, ובין אם אתם רוכבים מתקדמים- תחוו חוויה מעולה ושיפור.

ובגרסת הקרוס קאנטרי. בנחל למטה- עברו אנשי הראפטינג “אבובים”

ריצת שטח

בתוך כל החוויות שניסינו לטעום בשלושה ימים קצרים בביקור הזה לא הצלחתי למצוא את החלון להצטרף לאחת מהקבוצות המאורגנות של ריצת טרייל, אבל יצאתי לריצה כזו מפתח המלון. הקונספט של הדרכה צמודה וחלוקה לקבוצות לפי רמות חוזר גם פה כמובן.

באחד הבקרים בחרנו לרוץ לבד אל אחת מתחנות הסקי הקרובות. זה סיפק לי הצצה לפוטנציאל המדהים של חופשה כזו. בבוקר הריצה פגשנו שני חברה שנראו רציניים מתארגנים- רזים, עם ווסטים של ריצה, ושיזוף של הרבה שעות אלפיניות… מתברר שהם בסקים ורצים הרבה בפירנאים ליד הבית. המתכונת של הבאסקים: חצי יום מוקדש לריצת טרייל רצינית במסלולים בסביבה, וחצי יום שני מוקדש לטיולים משפחתיים, או מנוחה ופינוק בקלאב אם היה בוקר ממש קשה.

מימין: גיאחה, דניאל, מונט-בלאן

רצנו איתם, ואחרי כשעה אדירה של מאמץ בגובה רב, מעט אוויר, אבל נוף מושלם, מגיעים אל תחנת הסקי, וההיילייט של הסביבה מתגלה במלוא הודו: המונט-בלאן מעבר לשרשרת הרים אחת, בהיר, נישא מעל כל הסביבה, וברכס שלו עוד פסגות מדהימות. אין על האלפים. פשוט מהמם.  

אל כתבת הריצה כנסו לראנפאנל – מגזין הריצה שלנו. הנה טעימה מהסרט: 

מה עושה ילדים מאושרים? והורים?

במחקר של Unicef שבדק מה משפיע על האושר של ילדים, ענו כמעט בכל המדינות שהם רוצים להיות יותר עם המשפחה שלהם ולבלות ולשחק בחוץ. צריך לזכור שהחופש שלנו בחוץ- הן כילדים שהיינו והן כמבוגרים שעושים טיולים אתגריים וטרקים, אופני הרים, טריאתלון או סקי, הוא משהו שהילדים שלנו כבר לא חווים כמונו. החופשה הזו מאפשרת לתת להם את האושר הזה, וגם לנו במקביל, בצורה מאוד נוחה ומונגשת.

זה יותר סודי! כנסו לבדוק:
הצטרפו לקבוצות אאוטפאנל

לילדים יש קבוצות ייעודיות עם מדריכים מקצועניים שמחזיקים אותם באנרגיה גבוהה (ומעייפים אותם כמו שצריך) – במקומות המדהימים. זו הזדמנות עבורם להנות מהטבע האלפיני המדהים, וגם מסדנאות מאוד יפות במועדון עצמו- בישול, אומנות ועוד ועוד. כמו קייטנה חוויתית במיוחד.

זה לא החפיף הישראלי המוכר: כדי להיות מדריך ילדים בקלאב צריך לעבור הכשרות מאוד מוקפדות, והחברה האלה מומחים בתקשורת שאינה מילולית כדי לאפשר לילדים בשפות שונות להנות ולהצטרף. מופעל פה גם בית תינוקות החל מ4 חודשים ופעוטונים – והכל ברמה מאוד גבוהה, עם גננות מוסמכות, צוות ענק ועוטף לכל ילד. התשתית גם היא מרשימה והילדים נהנים מאוד. ראינו אותם בהפעלות, בטיולי האופניים שלהם – הם נראו בעננים. (ומאוד צרפתיים ממושמעים ומתוקים – לילדים הישראליים בטח יקח כמה דקות לקלוט קונספט חדש של סדר וארגון מושלמים בקייטנת החוץ לארץ הזו…).

הקלאב מד גם מצרף לחלק מהיעדים והתאריכים מדריכים ישראליים בעיקר כדי לפתור את עניין השפה.

מצנחי רחיפה? טיול באגיס? ראפטינג? יו ניים איט…

האלפים מספקים שפע של אטרקציות לתייר האקטיבי. יצא לנו לטעום גם פעילויות שעולות תשלום נוסף אבל מגוונות את החוויה ומספקות הצצה לענפים נוספים. בזמן שאני הייתי באופניים, החברה יצאו לטיול ברכבי שטח. ברכיבה עצמה ראינו בנחל שעובר בעיירה סמואנס את הגרסה הצרפתית לראפטינג אבובים – קבוצה עם מעין גלשנים מיוחדים וחליפות יבשות (המים: 11 מעלות!).

טעמתי לראשונה רחיפה במצנח רחיפה (טאנדם) – וקפצנו מהקלאב עצמו, עלינו בגובה אל מעל העמק המדהים הזה, ראינו את המונט-בלאן והפסגות בסביבה מלמעלה. תפסנו טרמיקות בסיבובים- חוויה מרשימה, והרבה יותר רגוע ופחות מפחידה ממה שחשבתי (למרות שקשה שלא לדמיין את כשלון הרתמה ונפילה חופשית של שני קילומטרים לקרקע כשאתם תלויים שם… אבל המחשבה הטורדנית הזו נעלמת אחרי כמה דקות).

בעמק למטה נכנסתי לחנות אופניים וראיתי שיש שפע של אופציות להשכרת אופני כביש, וגם אופניים חשמליים – למי שרוצה טיול ארוך וורטיקלי יותר בשטח בלי שיש לו את הכושר מהבית. חובבי חדרי הכושר, שיעורי אירובי על הז’אנרים השונים שלהם מקבלים גם הם את לוח החוגים והתשתית של המקום הזה. יש פה פשוט הכל לכל אחד, במידה וברמה שמתאימה לו.

לא רק חופש אקטיבי  

אישית, אני לא מרגיש שאני בחופש אמיתי אם לא קורעים לי ת’צורה באיזה ספורט, אבל אחרי ההתשה אני יכול להתחבר מצוין לאלה שאוהבים פשוט לנוח. המקום הזה פסטורלי ברמות שאין לתאר: יושבים על הטרסה עם יין או איזה קוקטייל (האלכוהול, הקפה, האוכל… הכל חופשי פה), וסופגים את הנוף.

יש בריכות- פנימית וחיצונית (קצת קצרות לשחיינים אמיתיים, אבל היי- זה הפרק של הפינוק בכתבה הזו, לא של השחייה…), סאונות, מסאז’ים במרכז הבריאות…

האוכל הוא קצה. התפריטים במסעדה העליונה תוכננו על ידי שף של שלושה כוכבי מישלן, והמסעדה התחתונה – ענקית, ויש בה הכל בכמה איזורים: איזורי בריאות, איזורי בוקר אירופאי (נקניקיות ובייקון..), פינות איטלקיות, וצרפתיות, וכל החומרים טריים ומקומיים, ומטופלים כמו שרק שפים צרפתיים עם כבוד אדיר לתרבות של אוכל יודעים להכין.

 

חסרונות, אם מתעקשים

הדבר העיקרי מבחינתי, הוא שכשאתם בקלאב, עם העברות, מידת הגמישות לטיולים בסביבה בצורה עצמאית יורדת. הצרפתים והאירופאים מגיעים עם הרכב, אבל רוב הישראלים יגיעו בלעדיו ואני חושב שבשבוע במקום, הייתי רוצה את האפשרות להסתובב קצת גם מחוץ לקבוצות בצורה יותר נוחה.

האינטרנט איטי מדי לטעמי (יש מהיר יותר בתשלום נוסף), אבל אתם אמורים להתנתק פה מהמכשירים קצת, אז אולי זה לטובה.

לבסוף – אי אפשר לברוח מעניין המחיר: 1600-2600 יורו לאדם, כפול זוג או משפחה עם ילדים זה סכום כבד. אבל מדובר בשבוע שלם, עם טיסות, העברות, ארוחות ברמת מסעדת יוקרה 3 פעמים ביום, הדרכות טכניות כל השבוע, השכרת האופניים, הופעות בערב, אלכוהול חופשי… הכל כלול. אני ממש לא בטוח שקל להגיע להרבה יותר זול מזה באלפים אם מכניסים לבד את כל המשתנים שמקבלים פה, וכמות הזמן שחוסכים פה על הפקה, תורים, תשלומים לאטרקציות והזמנת מקומות בחופשה עצמאית היא אדירה. והזמן- בחופש השנתי שלכם הוא המשאב הכי חשוב שיש.

סיכום

נשיא הקלאב שנאם בפנינו בביקור, הכריז שכל מועדון סקי חדש שהם פותחים יפתח כדו עונתי גם לקיץ. הקיץ מבטא 35% מההוצאה על חופשות, ויעד הקלאב הוא להפוך את האלפים ליעד תיירותי שרבים יעדיפו על האופציה המוכרת של הים התיכון (יש גם יעדים אקזוטיים יותר). אם היום יש 5 מועדוני קיץ לקלאב, הרי שבעתיד יהיו הרבה יותר, והמגמה הזו רק תתחזק – יש בזה המון הגיון, ולתרבות האאוטדור והספורט האקטיבי- אופני הרים, הייקינג וכל הדברים האלה שאנחנו אוהבים פה באאוטפאנל- יש חלק מרכזי בכך!

אותי לא צריך לעבוד קשה כדי לשכנע, וגם שמתי את הכסף שלי במשך שנים ארוכות היכן שההמלצה שלי: יש משהו בתמהיל של הקלאב מד, באוויר הפסגות הנקי, היבש והקריר, בשילוב של שלווה ופינוק עם האקטיביות, ובחיבור בין משפחתיות לכיף האישי, שמייצר חופש בלתי נשכח.

מאת: גיא חלמיש
* הכותב הוזמן על ידי קלאב מד. 

להזמנת חופשה לחצו כאן