מתי באים הרעיונות הטובים? לנו זה קרה בסופו של יום טיפוס באחד ממצוקי הצפון. גיא אילן ואני ישבנו עם כוס קפה לקראת השקיעה וגיא שאל אותי “תגיד נראה לך שיהיה מעניין לעשות פסטיבל בצפון שיוקדש לתחום האאוטדור?”. אבל מה זה אומר?
אז חזרנו הביתה והתחלנו לבדוק ולהתעניין ואחרי שבוע ידענו מה אנחנו רוצים לעשות ועם מי.

OUTPANEL  הרים גם הוא את הכפפה, כחלק מהרצון לעודד את תרבות האאוטדורס בישראל והצטרף כשותף המדיה הראשי של הפסטיבל: ב 8-10 במרץ בקרית שמונה. 

מאת: יואב רותם, פסטיבל סרטי ההרפתקה
לרכישת כרטיסים לפסטיבל

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

בעקבות השיחה הזו התקיים במרץ האחרון פסטיבל סרטי הרפתקה הראשון בישראל. הפסטיבל הוא שלוחה של מסע ההקרנות העולמי של AFF- adventure film festival.
AFF הוא פסטיבל סרטים תיעודיים מכל העולם העוסקים בטיפוס, סקי, מסעות, ספורט אקסטרים, שמירת טבע ובקשר בין האדם לסביבה. מטרת הפסטיבל היא לעודד אהבה לסביבה בה אנו חיים, יציאה לטבע, יציאה למסעות פנימיים וחיצוניים חובקי עולם. הפסטיבל מתקיים בעשר ערים מסביב לעולם וב8-10 למרץ יתקיים בפעם השנייה בגליל העליון.
הפסטיבל הוקם על-ידי מטפס הרים בשם ג’וני קופ בשנת 2003. באמצע סופה בעודו יושב באוהל בדרכו לאחת הפסגות של ההימלאיה ג’וני חלם ותכנן פסטיבל שיפגיש חובבי פעילות אאוטדור, אקטביסטים סביבתיים, יוצרי סרטים דוקומנטריים ואמנים שונים שיחד ייצרו קהילה מגוונת עם מטרה משותפת. הוא טבע את המשפט שמלווה את הפסטיבל מאז “make your own legends ” שכוונתו היא להעצים האחד את השני כדי לייצור שינוי חיובי בעולם.בשנת 2009 ג’וני נהרג במפולת שלגים במהלך ניסיון טיפוס במסלול חדש בהרי סצ’ואן בסין. חבריו ומשפחתו החליטו להמשיך את הפסטיבל לזכרו והיום מנהלת את הפסטיבל אחותו איימי קופ.

פסטיבל הרפתקה

טיפוס ברכס רמים / צילום: גיא אילן

בין קולורדו לגליל העליון

קולרדו היא בירת האקסטרים של ארה”ב. אתרי טיפוס צוקים, מסלולי רכיבת אופניים, הרים מושלגים, נהרות ובעיקר קהילה שוקקת חיים של חובבי פעילות אאוטדור. הגליל העליון הוא גירסה מוקטנת, אפילו מוקטנת מאוד של קולורדו. סקי בחרמון, טיפוס ברכס רמים, מסלולי אופניים בהרי הגליל והמקום היחיד לראפטינג בישראל. בקיצור – מגרש המשחקים הכי מגוון שיש לנו. ויש בו גם קהילה…
אם אתם רוכבים על אופני שטח, מטפסים על מצוקים, גולשים בים, מטיילים בשביל ישראל, עושים סנפלינג בנחל רחף או מסתכלים על ציפורים במשקפת, אתם חלק מאיתנו – קבוצה הולכת וגדלה שאוהבת את הטבע, רוצה לשמור עליו אבל גם לפתח את הפעילויות בו, שמחפשת את האיזון בין קשיי החיים עצמם להרגשת הנינוחות שבפעילות בטבע.
ולכם, לקהילה הזו הפסטיבל מכוון. כדי לייצור תרבות אאוטדור בישראל, כדי להיפגש ולחלוק רשמים, מידע, תכניות, הרפתקאות ולראות יחד את התחום הזה מתפתח. לראות סרטים מכל העולם וגם מישראל כדי לעורר השראה לעשיה.

פסטיבל סרטי הרפתקה

קיאקים בנהר הירדן / צילום: רותם נגר

אז מה יש בפסטיבל?

כיאה לפסטיבל סרטי הרפתקה, התוכנייה שלו כוללת סרטים תיעודיים עם צילומים מדהימים של אנשי אאוטדור מכל העולם, לדוגמה: רוכבת האופניים המקצוענית רבקה ראש שחוצה את ויטנאם בחיפוש אחרי שברי המטוס של אבא שלה מתקופת המלחמה; sam favret גולש הסקי הטוב בעולם כיום; הקיאקיסטים ההרפתקניים אריק בומר ובן סטוקסברי שיוצאים למסע אל נהר מיוחד וקפוא בגרינלנד; טייסי מצנחי הרחיפה (המשוגעים( גבין מק’לארג ודייב טורנר שחוצים את רכס הרי אלסקה וכמעט גוועים ברעב; קהילת חובבי אאוטדור מעמק המט’ואו שמנסים למנוע את הקמתו של מכרה תעשייתי ענק בקנדה; מטפסת הצוקים הט’ר ווידהר שמגייסת את כל כוחותיה כדי לטפס את אחד המסלולים הכי מאיימים בארה”ב; והצלם והצוללן החופשי ז’אק דה וו בחיפושו אחר לוויתני האורקה.

סרטי הרפתקאות

הרצאה בפסטיבל בשנה שעברה / צילום: רגב לב

הזוית הישראלית

גם ההרפתקנים הישראלים מוצאים את מקומם בפסטיבל השנה, וסרטים אודותיהם יוקרנו במהלכו, לצד סרטי הפסטיבל הבינלאומי: גולש הסנואובורד תום גן אור מראה שגם בישראל יש סצינת סקי בסרט “972”; סרטו של כפיר אמיר על השיא העולמי בהליכה על הייליין; רועי (ג’ינגי) סדן חוזר אחרי פציעה קשה אל אהבתו – רכיבת אופניים בסרט “לרכב על אמונה” וסדרת סרטונים של אלון יששכר על מלאכי שביל ישראל.הקרנת הבכורה של הסרט “וואדי רם” על פרוייקט הטיפוס השפאתני של אלעד עומר תפתח את מסע ההקרנות של הסרט בישראל וברחבי המזרח התיכון. אל ההקרנה תתלווה הרצאתם של אלעד ושל יוצרת הסרט הנה טיילור. סרט נוסף שיוקרן בבכרוה בפסטיבל בנוכחות גיבורו הוא “climbfree” על הביקור שעופר בלוטרייך אירגן למטפס האגדי אדם אונדרה במיטב אתרי הטיפוס בארץ. ומאחר ופסטיבל הוא לא רק סרטים, הוספנו גם הרצאות, למשל: דןדן בולוטין על מסעו לאנטרקטיקה וקרלוס גולדברג על מסעו בשביל האפלאצ’י.

סרט הרפתקאות

האווירה בין ההקרנות / צילום: רגב לב

אירועים נוספים בפסטיבל

במקביל להקרנות ולהרצאות, יתקיים בשטח הפסטיבל יריד רחוב עם מכירת ציוד טיולים, סדנאות, מוסיקה חיה ואוכל מכל העולם. וכדי שתוכלו לטעום לפחות קצת מהחוויות שתראו בסרטים, יתקיימו ברחבי הגליל העליון פעילויות מיוחדות לבאי הפסטיבל, וביניהן השכרת ציוד וטיולים מודרכים אל מסלול הויה פראטה הראשון בישראל- דרך המלך, סדנת צילום בסיור זריחה באגמון החולה, הקרנת סרטי אקסטרים בקולנוע שטח מיוחד בצוק מנרה ו”הרפתקה על הבר” – סדרת הרצאות קצרות בפאב הקשיו בקרית שמונה.

מתי ואיפה?

פסטיבל סרטי ההפרתקה הישראלי שני יתקיים בשמיני עד העשירי למרץ ברחבי הגליל העליון. ביומו הראשון הסרטים יוקרנו בכיכר צה”ל בקרית שמונה, וביומיים הבאים במרכז קלור בכפר בלום. להזמנת כרטיסים.

אז אם אתם חלק מקהילה ענקית של מטפסים, רוכבים, גולשים ומטיילים הפסטיבל הזה הוא בשבילכם. בואו עם כל הציוד ותוכלו לשלב בין מפגשים עם אנשים דומים אוכל, בירה, הרצאות, פעילות בטבע הגלילי וכמובן סרטים בתחילת האביב.

סרטי הרפתקה

הייליין מעל החולה / צילום:אמיר גלעד

מאת: יואב רותם, פסטיבל סרטי ההרפתקה

למידע נוסף , בקרו בדף הפייסבוק או באתר.

לרכישת כרטיסים לפסטיבל