כמה אנשים את/ה מכיר שהפליגו מסביב לעולם או ליתר דיוק התחרו בתחרות שייט סביב לעולם ביאכטות  תחרותיות בגודל של 70 פיט (כ 21 מטר) וזכו לספר על החוויה המטורפת? רוצה להצטרף ולחוות אוקיינוסים פתוחים, זריחות, שקיעות, דולפינים וגלים? תתכוננו, מרוץ קליפר הוא הזדמנות אפשרית ולא רק למקצוענים.

מאת: שי הר-זהב

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מרוץ קליפר פתוח ללא מקצוענים

מרוץ קליפר מאפשר לכם להצטרף לצוות ולהתחרות בתחרות הבנויה משמונה מקטעים מסביב לעולם לאורך 40000 מיילים ימיים (כ  74 אלף קילומטר) וזאת ללא כל ניסיון ימי או ידע בהשטת מפרשיות. אפשר לבחור אם להשתתף במקטע בודד, מספר מקטעים או בהקפה הכוללת של הגלובוס. החברה המארגנת מספקת כ 12 יאכטות זהות כאשר בכל יאכטה סקיפר מקצועי המגיע מהעולם התחרותי וצוות שנבנה מחובבי שייט ללא ניסיון קודם בהכרח.

ענף השייט התחרותית נשלט ברובו ע”י שייטים מקצועיים הממומנים בעזרת ארגוני ענק המשקיעים מיליונים בענף. מעטים הם השייטים המצליחים להשתלב בצוותים התחרותיים והיוקרתיים. בניגוד גמור לעולם האלפיון העליון, לתחרות קליפר כל אחד יכול להגיש מעומדות להתחייב לאתגר. מי שזכה להתקבל יידרש לעבור הכשרה מקיפה בשייט כאיש צוות תחרותי. ההכשרה תאפשר לשייטים החדשים להכיר וללמוד איך לתפעל את סירת מפרש מהירה ותחרותית בנוסף לידע בנושאי בטיחות ושמירה על שלמות הצוות.

קליפר

מרוץ קליפר 2017-2018 , יוצאים לדרך מאנגליה לדרום אמריקה

 

רובין נוקס-ג’ונסון שהיה הראשון לסיים את הקפת העולם ללא עצירה בתחרות ה גולדן גלוב רייס אשר התקיימה בשנת 1968-1969. הוא גם יזם את התחרות והוא הכוח המניע מאחוריה. ג’ונסון שם לו למטרה להנגיש את האהבה לים ולאופי התחרותי של עולם השיט לכל מי שיחפוץ בכך. המירוץ יצא לראשונה לדרכו ב-16 באוקטובר 1995 ומתקיים בכל שנתיים.

הים הגדול אינו מבחין בין מי ששט בין גליו, אם אלו הם שייטים מקצועניים או אולי פקידת קבלה מביטוח לאומי לשניהם הוא יאפשר הזדמנות שווה, לשרוד ולהתמודד. “זהו המירוץ היחיד הפתוח לשייטים לא מקצועיים הנותן להם הזדמנות לכבוש את האוורסט של הים – הפלגה מסביב לעולם”, אמר רובין נוקס גונסון.

מה מחפשים אצל המתמודדים?

יוזמי התחרות אינם מחפשים טייפ קאסט ספציפי לצוות. כבר היו בצוות מתחרים בגילאים של 18 עד 73 מכ 40 ארצות שונות. מה שחשוב הוא עוצמת השאיפה, ההתלהבות והמחויבות לקחת חלק בתחרות. המתחרים נדרשים להיות מסוגלים לעבוד כצוות. עובדה שתדרוש מהם סובלנות, הבנה עזרה הדדית והרבה אורח רוח. היכולת לחיות עם עוד עשרה אנשים בסירה הנוטה על צידה דרך קבע ומתפקדת כמכונת כביסה גדולה המשייטת במהירות של 25 קשר יכולה להוציא מאנשי הצוות את ה ‘מיטב’.

מהיא רמת הכושר הגופני הנדרש?

כל שייט מגיע עם כושר גופני שונה. בתהליך ההכשרה אנשי הצוות יצברו ידע וטכניקה שיאפשרו להם להתמודד עם מה שהאוקיינוסים יזרקו לפתחם. חוסן גופני הוא חשוב אולם חשוב אף יותר הוא חוסן נפשי שיעזור להתגבר על רגעי המשבר.

“הכל בסירה הוא גדול וכבד עם לחצים עצומים המופעלים על גוף הסירה התורן והמפרשים עקב הרוח והגלים. עבודת צוות מלמדת את המתמודדים מהם הצדדים החזקים והחלשים שלהם. איפה להשקיע הרבה כוח ואיפה לשחרר” אומר מארגן התחרות וויליאם וורד.

“האוקיינוס לימד אותי עד כמה אני קטנה. הלילות השקטים זרועי הכוכבים כשהדבר היחיד הנשמע ברקע הוא גלי הים והרוח הנושפת במפרשים  נטעו בי כוחות חדשים. כשאני נזכרת בהפלגות הארוכות הללו, בקור וברטיבות הייתי כל כך מסכנה ומאושרת באותו הזמן , מין דואליות שרק הים האינסופי גרם לי להרגיש.” מספרת ונסה ג’ובנוט מצרפת.

קליפר

המסלול מורכב משמונה מקטעים נפרדים – כל שייט יכול לבחור אם להצטרף למקטע בודד או ליותר

סירה ישראלית – האם זה אפשרי?

ארז בן ישי חולם בגדול. לאחר שהשתתף בשתי תחרויות נפרדות, ארז מתכנן לארגן צוות שכולו על טהרת הכחול לבן. לטענתו של ארז זה אפשרי ולא בשמים. סירה ישראלית תידרש להעמיד  שמונה צוותים שיקיפו את הגלובוס. כל צוות מונה כ 18 עד 20 אנשי צוות. חישוב פשוט מביא אותנו לכ 160 ישראלים ברי מזל שיפליגו במהירויות של 25 קשר במימי האוקיינוסים.

שאלתי את ארז: אם אני מחליט להשתתף למה אני אמור לצפות? “בנימה אישית יותר כמי שזכה לחוות את החוויה פעמיים אני יכול להגיד שזה בהחלט מתאים להגדרת “המרוץ לחיים”, שבו כל אחד יכול להשתתף ולחוות חוויות שלא ניתן לחוות בשום צורה אחרת. להביא את עצמך וגופך לשיא היכולת ומעט יותר ולהתמודד מול האתגר הגדול ביותר של חייך”.

ההשתתפות בתחרות דורשת מהמתחרים כיסים עמוקים. שאלתי את ארז האם זה בכלל אפשרי/ ראלי לגייס כל כך הרבה שייטים שישלמו עבור השתתפות בהכשרה ובתחרות עצמה? ארז מאוד אופטימי ובכוונתו לגייס כספים שיקלו על ההשתתפות מגופים ישראלים שונים. יוזמה ברוכה מאוד מצד ארז היא לשלב נערים כעשרה נערים מפנימיות שונות בארץ בסירה לארוך הלגים.

צוות הכשרה מטעם מארגני התחרות מתוכנן להגיע לארץ בחודשי יולי אוגוסט ויתחיל בהכשרת הצוותים הישראלים על סירת התחרות – קליפר 70 (70 פיט). בהמשך הצוותים יטוסו לאנגליה וימשיכו בהכשרה המקצועית.

ארז בן ישי

ראוי לציין שזהו אחד האירועים המיוחצנים ביותר בעולם השייט וכ 200 מליונים אנשים צופים בו. בסיום כל לג מגיעים אלפי אנשים לצפות בסירות ולהשתתף בשיוטים המלווים את המתחרים. סירה בכחול ולבן תהווה גאווה גדול מאוד למדינתנו הקטנה ולשייטים הישראלים.

אם אתם בין אלה שמחפשים הרפתקאות ומאמינים שאתם בנויים מהחומרים הנכונים אתם מוזמנים לפנות לארז בן ישי לקבלת פרטים נוספים ומי יודע אולי בעוד מספר חודשים תשלחו לנו תמונה מהאוקיינוס ההודי כשאתם רוכבים על גלי הענק ברוחות של 40 קשר ויותר.

מאת: שי הר-זהב