מאז הדגם העליון הקודם של פולר- ה M600 עבר הרבה זמן, והשוק עבר עם הזמן הזה להעדפה של שעונים עגולים. כעת פולר הוציאה שני דגמים חדשים שחובבי המותג חיכו להם זמן רב: שעוני מולטיספורט אמיתיים (כלומר תומכים באופניים, ריצה, שחייה וגם בהקלטה אחת של תחרות טריאתלון עם פרקי ההחלפות) בשתי רמות מחיר: נגישה יותר בדגם ה Vantage M במחיר של 1,490 ויוקרתית בדגם שנכנס פה למבחן: ה Vantage V במחיר של 2,650 ש”ח.

למטיילים יש פה יתרון ענק- הקלטת GPS מדויקת של המסלול שלכם, עם זמן סוללה של 40 שעות- כך שתוכלו לכבות את אפליקצית ה GPS זוללת הסוללה בטלפון הנייד, ובסוף כל יום טיול- לסנכרן את המסלול עם האפליקציה של פולר, לטעון, ולהיות מוכנים ליום הטיול הבא.

מאת: גיא חלמיש

Vantage V

למה פולר?  

נכון, יש את גרמין בשוק הזה וגם את סונטו, אבל אני יכול לספר לכם שמאז מבחן ה M430 הבנתי מדוע יש לחברה הפינית הזו קהל מעריצים אדוק: שעון ה M430 הוא שעון ריצה מעולה, ומהטובים שבחנתי. ברמות המחיר הזולות יותר הוא הראשון שאני ממליץ עליו. אומנם הוא לא שעון יפה ויוקרתי והוא מתאים יותר לריצה בלבד, אבל ממשקי המשתמש שלו, הנוחות, התצוגה הגדולה, המשקל הקליל והענייניות שלו פשוט הצטיינו.

מה עושה את ה Vantage V למעניין?

מעבר לעיצוב סטייליסטי ועגול כמו שכולם אוהבים (בשחור, לבן וכתום), מסך מגע, משקל טוב ונעים על היד, וספציפית בדגם ה V גם רמת גימור גבוהה מאוד ללא פלסטיק, יש 3 דברים חשובים שעושים אותו מעניין:

  1. זמן סוללה של 40 שעות- עם קריאת GPS מדויקת! לא בערך, לא כל 5 שניות…
  2. מדידת וואטים מהיד! לא רק דופק מהיד גם וואטים בלי פוד נעל. לכתבה על יתרונות הריצה עם כח לחצו פה. זה פיצ’ר דרמטי בשוק היום. על כך בהמשך.
  3. שעון טריאתלון אמיתי- כלומר מאפשר לעשות טריאתלון ולמדוד את כל המקטעים שבתוכו ביחידת מדידה אחת, עם מעבר אוטומטי בין מסכי השחייה, לטרנזישנים, אופניים וריצה.

יש לו גם תוספות מעניינות בחיישני מדידת דופק- עם כמה צבעים וחיישני מגע, שאמורים לשפר דיוק. אבל יש גם החסרה של כמה דברים שהתרגלנו אליהם- כמו למשל העלאת מסלולים וריצת ניווט איתם. חלק מהדברים עוד יעלו בהמשך בעדכוני תוכנה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

השוואה בסיסית לשחקנים העיקריים

טבלאות ההשוואה יכולות לכלול מאות פרמטרים, ותמיד לכל שעון יהיו פיצ’רים ותכונות שבהן הוא הכי טוב, ואחרים לא מכילים אותן או לא מצטיינים בהם, אבל… נכון לכתיבת הכתבה יש כמה דגמים מובילים אצל היצרנים שאי אפשר להתעלם מהם ואתבונן בהם במבט על בכמה פרמטרים בסיסיים ודי קשורים זה לזה- משקל, עובי וזמן הסוללה. אישית, אלה פרמטרים מאוד חשובים לי- ואומר כבר כעת- הפולר נמצא על הגבול העליון מבחינתי מבחינת משקל, לכן לו אני הייתי קונה היום, הייתי מתרכז בהשוואה רק בינו ל 935 של גרמין, שהוא גם הכי דומה בייעוד לפולר בהיותו שעון טריאתלון.

הספרטן ספורט לא מתקרב אל ה Vantage V בביצועי הסוללה, ואילו האחרים שמעניינים את אנשי המרחקים הארוכים – חלשים ממנו בהרבה בזמן הסוללה, למרות שהוא דק וקל בהרבה מהם. בקיצור, אפשר להביא כל מני פיצ’רים מוצלחים יותר אצל האחרים וחסרים בפולר, אפשר לטעון הרבה טענות, אבל אי אפשר לטעון ש Polar לא שלפו פה אס מאוד מאוד משמעותי למשחק:

שעון ריצה

Polar

חומרה, סקסאפיל ועיצוב

ה Vantage V שנכנס למבחן הוא בעל גוף מתכת, ורצועה איכותית מאוד (עם פטנט נעילה של הקצה שלא יתנפנף וישתחרר בטעות – הרי אתם לא רוצים להתעסק בזה בדיוק בתחרות המטרה שלכם…). המסך גדול יחסית לפני המכשיר (יש טבעת שחורה של כ 5 מ”מ בינו לבין שולי המכשיר החיצוניים). משקלו 66 גרם (משקל דגם ה M הוא 45 גרם מצוינים בזכות מארז שאינו מתכתי).

אין דבר מעצבן יותר מלצאת לריצה ולגלות שהסוללה הולכת להגמר. הסוללה של ה Vantage V אימתנית- אני כבר יכול לאמר ש 40 השעות האלה של הקלטת ריצה, מתורגמים לנוחות אדירה בכך שלא צריך להתעסק עם הטעינה כל הזמן. מי שרץ 5-6 שעות בשבוע יוותרו לו שעות פעולה ארוכות מאוד כשעון יומיומי שלא צריך כל הזמן להתעסק איתו.

ונטג'

הוא עגול, יפה מאוד, ועם מסך מגע צבעוני (240*240) עמיד. פולר בחרו, בצדק, שלא להשתמש במגע בזמן אימון אלא בכפתורים בלבד כדי למנוע נגיעות אקראיות. תצורת הכפתורים אופיינית לפולר ונוחה: שלושה מימין, שניים משמאל.

תפקוד כפתורים עיקרי:

  • בימין- האמצעי בצבע בורדו לבחירה לאפים וכ’, והעליון והתחתון לגלילות מעלה מטה ומעבר בין מסכים.
  • כפתורי שמאל- למטה כפתור ה-“back” ולמעלה כפתור תאורה

יש לו GPS משתי הרשתות (גם הרוסית), וגובה ברומטרי. אין לו תמיכה ב Ant+ אבל יש בבלותות’.

הטעינה והסנכרון בכבל למחשב מתממש עם מגנט נוח ועגול בגב המכשיר. הוא מקפיץ את תוכנת ה-Polar FlowSync שכבר יש אצלי במחשב, מעדכן גרסה, מסנכרן ומתניע. במקביל הוא מקפיץ כמה שאלות ראשונות במסך המכשיר ברגע שטוענים אותו לראשונה- איזה שפת ממשק תרצו, מידות וכו’, והאם תרצו להגדיר אותו מהמחשב או מאפליקצית Polar Flow בטלפון הנייד עם בלותות’.

בגב המכשיר- מדידת הדופק נעשית בטכנולוגיה חדשה ומדויקת במיוחד טוענים בפולר- כיוון שהיא משתמשת בכמה צבעי קרניים, וגם בחישת מגע אל העור- 4 נקודות הכסף בגב המכשיר מעבירות אליו מידע על תזוזת השעות והמגע עם העור ואלה משמשים לדייק את קריאת הדופק (ע”י נטרול הפרעות הנובעות מהתזוזה).

סוללה אימתנית וביצוע חכם של משתני תוכנה מביאים את השעון הזה לזמן סוללה מוצהר של 40 שעות במצב GPS מדויק וקריאת דופק!

Polar Vantage V

הגדרת המסכים

הדבר הראשון שמעניין אותי, ואני רגיש מאוד לגביו הוא נושא הגדרת השדות והמסכים. אפשר להגדיר פה מהנייד- ללא חיבור למחשב, או מהגרסה השולחנית המקוונת באתר של פולר. ניסיתי את שניהם- בשניהם קל מאוד להגדיר את מסכי המכשיר.  ה Vantage V מאפשר להציב 4 שדות נתונים במסך, ולהגדיר כמה מסכים.

את ההגדרה הזו עושים באיזור ה”Sport Profiles” בתפריט האפליקציה. כדי להגדיר יש לבחור קודם את סוג הספורט עבורו תגדירו (ריצה, שחיה במים פתוחים, ריצה על מסילה, אופניים, טריאתלון וכו’), כאשר כל ספורט מגיע עם הגדרות ברירת מחדל כמובן.

שעון ריצה

הכנתי לי שני מסכים בתחילת המבחן:

  1. מסך סה”כ: זמן, מרחק, דופק, קצב לק”מ.
  2. מסך לאפ: זמן לאפ נוכחי, מרחק לאפ נוכחי, דופק, קצב לק”מ.
  3. מסך דופק וכח: שיהיה זהה בדיוק למסך הלאפ הקודם רק במקום בדפקים- בחרתי וואטים ללאפ.

נוסף על מסכי הריצה שתגדירו ישנם כברירת מחדל עוד מסכים שמופיעים בשעון בריצה: מסך שעה+דופק, מסך גובה מצטבר, מסך דופק ומסך וואטים (שבשניהם מצב נוכחי בריצה, מקסימום ומינימום). מאחר והגדרתי את הנתונים המעניינים אותי במסכים הראשונים ביטלתי את חלקם, למעט מסך ה Power, שאני רוצה עוד לחוות אותו יותר. בסה”כ כל החוויה באפליקציה ובהגדרות מאוד ידידותית.

יוצא לריצות

אחד התחביבים שלי הוא להשתעשע מעט עם בדיקות Usability של מכשירים כאלה- לראות האם הם עד כדי כך ידידותיים למשתמש שאפשר להפעיל אותם בלי ללמוד עליהם בכלל. מאחר ואני משתמש קבוע בפולר חשבתי שאתחיל אימון בצורה דומה ל M430 אבל לא- זה קצת אחר: פה צריך לחיצה ארוכה על כפתור ההתחלה האדום לכניסה לאימון (או לחיצה על ה Back ואז על האדום).

ברגע שמתחילים לרוץ התצוגה מאוד יפה ונוחה. אבל פה מתגלה שבחלוקה ל4 שדות כמו שאני אוהב, הספרות מעט קטנות לטעמי (ה M430 המרובע משאיר ספרות גדולות יותר ב4 שדות). התצוגה עדיפה בהרבה בפחות שדות, אז הפונטים גדולים יותר. זו שאלה אישית מאוד- מה העדפתכם בריצה: האם מסך אחד עם הרבה נתונים במבט, או יותר מסכים אבל פחות נתונים בכל אחד מהם עם פונטים גדולים וברורים.

השעון מספק פידבקים מעולים על לאפים אוטומטיים באמצעות צליל ורטט. כשנכנסים ללאפ אוטומטי (אצלי מוגדר אחת לק”מ) תראו לכמה שניות את הביצוע שלכם בק”מ האחרון.

הכפתורים מרגישים איכותיים מאוד, אבל דורשים מעט נחישות ולחיצה ברורה. 66 גרם לשעון מתכת איכותי כזה זה משקל מצוין, אבל ה 45 של ה Vantage V שעשוי חומרים פחות יוקרתיים זה משקל ממש מעולה!

שעון

ריצה עם מדידת כח מהשעון- ללא סנסור נוסף!

ריצה עם כח היא העתיד של אימון הריצה. Polar היתה החלוצה בתחום הדופק, וכעת היא מציגה מד כח בשעון. זה העתיד של שיטות האימון בריצה. כח הוא מדד אוביקטיבי של הריצה עצמה- לעומת דופק שהוא תוצר של המאמץ הזה. לדופק יש הרבה מגבלות- למשל באימוני אינטרוולים כי הוא עולה באיטיות יחסית- אולם בריצה חזקה בעליה אתם מתאמצים מייד בתחילתה.

עד היום הערכת מדד הכח (הנמדד בוואטים) בוצעה בעיקר באמצעות פודים- תוספות קטנות לנעליים שמדדו מגוון משתנים בתנועת הרגליים. ה Vantage V מציג את סופם של הפודים שהיו החלוצים בתחום הזה: הוא יודע למדוד את הוואטים באמצעות השיפועים בעליה וירידה עם המהירות שלכם.

בעולם האופניים מקובל להשוות תפוקות וואטים בין מוצר שבמבחן למוצר שידוע כאמין בשוק ולראות פערים. מאחר ואין לי פוד וואטים לריצה אין לי אפשרות כזו. גם התחום מאוד בחיתוליו- ובניגוד לאופניים הוואטים פה הם וואטים מחושבים- כלומר סביר שכל מד וואטים בריצה מייצר מספרים קצת אחרים. בסה”כ ראיתי התנהגות עקבית ומאוד הגיונית לוואטים בריצות שלי. למשל: באינטרוולים חזקים מאוד בעליה, הגעתי ל 450-500 וואטים. בריצת שטח ארוכה ואיטית יחסית נעתי סביב ה 220. כשהעלתי קצבים התגובה היתה יציבה ועקבית. יהיה מאוד מעניין לנתח את כל התחום הזה בשעון בכתבת המשך מפורטת יותר.

Vantage V

אמינות מד הדופק החדש

חשוב לאמר שזה משתנה מאדם לאדם והיות והעור שלי בהיר יחסית, וכלי הדם בולטים קריאות הדופק אצלי בד”כ מצוינות. ביצעתי כמה בדיקות

  1. במנוחה- השוונו לגרמין – בקריאת מפרק מקבילה בשתי הידיים. באופן מעניין שני השעונים הראו בדיוק את אותו הדופק.
  2. במאמץ- השוואה עם מדידה על בסיס רצועת דופק של גרמין הראה שהפערים קרובים לאפס. זה עבד מעולה וברוב הזמן הייתי על 2 פעימות דופק הפרש בלבד וגם לא היו עיכובים בקריאה בשינויי דופק- ללא ספק הטוב מסוגו מאלה שאני בדקתי (אציין שאצלי העור והוורידים כנראה מקלים על מדידה מהמפרק ובד”כ אין אצלי קשיים דרמטיים בתחום).

 

אבל לצד הדופק, חייב לאמר שברגע שהוואטים נכנסו פה לתמונה, ואני יכול להתחיל ללמוד את הקצבים והמאמצים שלי ביחס אליהם, ולסנכרן בינם לבין הסף האנארובי שלי וקצבי הריצה השונים, זה כמעט הדבר היחיד שהחל לעניין אותי מרגע שהתחלתי להשתמש ב Vantage V!

בהתייחס למספרי הוואטים אין לי מדד להשוואה למד אחר, למשל לפוד של Stryd, אז המסקנות שלי פה צריכות להלקח בערבון מוגבל-  אני מתאמן עם תוכנית אימונים של Today’s Plan שהיא כבר במונחי מד וואטים שלהם וראיתי שהאמינות והיציבות של הקריאה טובה, אולם יש פער קבוע להערכתי של כ 50 וואטים בקריאה בין התוכנית למספרים שהפולר נותן. כדי באמת לבדוק את הדברים אני צריך עוד לבלות באצטדיון, עם מגוון מדידות בכמה מהירויות ריצה, ולהשוות בין שני מדי הוואטים האלה. אם יש בין הקוראים מישהו שיש לו Stryd ומוכן להשאיל לי, אשמח לבצע מבחן נוסף על הנושא הזה בלבד.

Polar

אימון שעשיתי של 14 חזרות על עליה – בממשק האינטרנט של Polar

הסיכום לאחר הריצה בשעון

סיכום הנתונים לאחר הריצה הוא אחד המפורטים והיפים שנתקלתי בהם. השעון מציג הכל פחות או יותר, ועם מסך המגע קל לדפדף מטה ולראות את כל הנתונים בכמה מסכים: המרחק, והזמן, כמות הקלוריות, דפקים, קצבים, וואטים, קאדנס, את הלאפים האוטומטיים והידניים, את הכל גם בגרפים עם חלוקה על חמשת אזורי הדופק, נתוני מקסימום, מינימום וממוצעים ועוד… באמת, גם אם לא הייתם מהירים מספיק, הרי שדטה לא יחסר לכם…

סנכרון הריצות מהאפליקציה ומהאתר

האפליקציה מאוד נוחה. יש בה כמות אדירה של מידע בכמה צורות. הכתבה כבר ארוכה מאוד ולכן אתייחס לדבר אחד- יומן האימונים והמעקב אחריהם. הסינכרון של הריצות שהקלטתם יכול להתבצע או מהמחשב באמצעות הכבל או מהאפליקציה- באמצעות פתיחתה, ואז לחיצה רצופה של כשתיים שלוש שניות על כפתור ה Back. מצאתי שזו הדרך הכי טובה לסנכרן ריצות, ודווקא מהמחשב עם הכבל היו קשיים וחוסר הצלחה בסנכרון.

כאמור האפליקציה מאוד נוחה ונעימה. יש תצוגה של כל הפעילות שלכם בתצוגה של יום/שבוע/חודש ובכמה צורות מבט (יומן, גרפים, Feed של יום אחרי יום…). אם תקליטו את כל האימונים תוכלו לראות גרף מעניין של המאמצים שלכם, ואם אתם פריקים של מידע- תוכלו להישאב פנימה לא מעט…

אבל אותנו מעניינת תצוגת האימונים בעיקר, וזו נותנת את כל מה שאתם צריכים על האימון- המספרים, המפה, הגרפים של הדופק, קצב ווואטים, לאפים אוטומטיים וכל הנתונים שלהם…  גם בממשק הווב נוח מאוד להבין מה היה באימון, אפשר להתמקד בסגמנטים מסוימים מהריצה על הגרף ולהגדיל אותם- מאוד נוח.

שיתוף הקלטות האימונים

אחרי האימון כמובן שקל לשתף, ואם צילמתם או העלתם כבר תמונות ממנו לאינסטגרם אפשר להשתמש בהן או בתמונות ממקור אחר כדי להצמיד להן את נתוני האימון ולהראות לחברים בפייסבוק. מהאפליקציה יש שיתוף אסתטי מאוד על גבי תמונה מהאימון. במסכים מטה- משמאל פתחתי את האימון הרלבנטי, לחצתי על כפתור השיתוף והוא העלה לי את אפשרויות הצמדת התמונות אליו. בחרתי מתמונה שהעלתי לאינסטגרם של ראן-פאנל (ואפשר כמובן גם מהתמונות בנייד) וזה מוכן לשיתוף עם אופציות שונות של הדבקת הנתונים מהאימון. הייתי רוצה אפשרות שיתוף יותר משמעותית עם הגרפים וכל המידע ולא רק תקציר שלו.

גם באתר Polar Flow באינטרנט הייתי רוצה יותר בתחום השיתוף: שיתוף אימון לפייסבוק מתבצע באמצעות הדבקת ה URL של האימון בפייסבוק, וזה מציג רק את לוגו פולר ולינק להקלטה בעמוד Polar Flow… זה לא טוב. צריך לאפשר שיתוף שיציג את האימון עצמו ורק מי שירצה ימשיך לקריאה מלאה (כמו שנראה שיתוף של כתבה של ראן פאנל בפייסבוק…). כדי לשתף תוכן מהותי יותר כמו את המסלול צריך לייצא את קובץ הקלטת המסלול (מאפשר ייצוא קבצי GPX, CSV או TCX) מ Polar Flow ולהעלותו לאתר אחר שמאפשר את זה.


פיצ’רים מעניינים נוספים

יש המון דברים שהייתי רוצה עוד להעמיק בהם בפולר הזה ובשירותים סביבו שאי אפשר לבלוע את כולם בכתבה אחת. את כלי תכנון עונת הריצה ותוכניות האימונים שלהם, את נושא הוואטים עוד יותר לעומק, את ניתוח השינה ועומס האימונים, ואת כל הפיצ’רים שמזכירים בסרט הזה:

איפה הייתי רוצה שיפור?

המוצר הזה מעולה. ממש מעולה ומרשים ויש לו כמה תכונות אדירות. ועדיין יש כמה פינות שלי אישית חסרו:

  1. התצוגה והפונטים מעט דקיקים ואם אתם מעל 45 וצריכים פונטים גדולים כבר, זה יהיה מעט קטן אם תרצו 4 שדות נתונים במסך. אגב, לא ניתן להוסיף שדה נתונים חמישי.
  2. חסרה לי האפשרות להכניס מסך עם תצוגת סיכום של האינטרוול הקודם או טבלת זמנים של הלאפים הקודמים. אם פספסתם במבט מהיר את התוצאה של הלאפ האחרון שמופיע להרף עין על המסך לא יהיה לכם היכן לראות את זה בזמן ההתאוששות.
  3. כל מה שקשור במפות וניווט – בהשקה עדיין לא קיים. זה יתווסף לשעון בהמשך עם עידכוני הגרסה שהובטחו על ידי פולר.
  4. קישוריות ל Ant+. זו פינה עתיקה שעם הזמן פוחתת חשיבותה כי יותר ויותר מוצרים עוברים ל Bluetooth, אבל עדיין יש לא מעט מאיתנו עם רצועות חזה או מדי וואטים באופניים שעובדים כך.
  5. אין נגן מוסיקה. לי אישית זה לא חשוב כי אני רץ עם רדיו בעיקר מהסלולר אבל זה פיצ’ר שמעניין חלק מהרצים.

האם שווה לקנות את ה Vantage V ולא את ה Vantage M שהוא זול בהרבה?

יש כמה דברים מאוד ספציפיים שמפרידים ביניהם: גוף פלדה איכותי ומרשים מול גוף מפולימר, 30 שעות סוללה מול 40 ביקר יותר, מסך מגע רק בדגם היקר ו…הוואטים.

אישית, מעבר למראה העדיף של שעון פלדה יוקרתי, והוואטים, אני שואל את עצמי עד כמה כדאי להעדיף את דגם ה-V היקר והשווה, על ה M. מסך המגע הוא בהחלט לא סיבה מוצדקת, 30 שעות זה המון גם כן ומצוין. לעומת זאת ל Vantage V יש יתרון משמעותי בכך שהוא קל בכ20 גרם מה Vantage M. שעון של 45 גרם על היד זה כיף ובלתי מורגש כמעט!

מבחינתי- נותר בעיקר עניין הוואטים. עבורי הדבר הזה חשוב, ואם אתם מתאמנים ברצינות (והשעון פונה לטריאתלטים, שידועים בחיבה לדיוק וניתוח) – זה מעניין וחשוב. אם אתה רץ רציני- ורוצה לעבור להתאמן בצורה יותר טובה וחדשנית, זו הדרך. אם אתה לא כזה, אני חושב שה V שמתומחר במחיר של כ 1000 ש”ח פחות, יתאים הרבה יותר להרבה יותר אנשים. אבל, אם תוספת הכסף לא מטרידה אותך ואתה רוצה את השעון הכי יוקרתי שיש לפולר להציע לך, Vantage V החדש מחכה לך.

vantage v

מתוך סיכום האימון: 19 לאפים…

סיכום- האם אהבתי ואני ממליץ?

מאוד אהבתי את המכשיר הזה! הסיבות העיקריות לכך הן אלה:

  1. סטייל יפה ומרשים על היד- סוף סוף Polar הוציאו שעון לריצה וטריאתלון שנראה ממש טוב.
  2. הוא דק יותר מכל המתחרים שלו וקל מרובם וכשמכניסים למשוואה את זמן הסוללה מקבלים מוצר מנצח.
  3. זמן סוללה מטורף! 40 שעות הקלטה ברמת דיוק גבוהה- חסל התעסקות עם טעינות כמעט לחלוטין.
  4. וואטים- בעיני מהפכה אמיתית ומרתקת. כל מי שרוצה להתחבר לעתיד של אימון הריצה צריך להתחבר לשעון הזה.
  5. טריאתלטים- מוצר טריאתלון אמיתי עם מדידה אחת רצופה לתחרות.
  6. אפליקציה מצוינת, סנכרון פשוט בין השעון לאפליקציה ואפשרות שיתוף אסתטית ויפה על תמונות.
Polar Vantage V - מבחן לשעון החדש שיכול להקליט 40 שעות ללא טעינה
עיצובעובי ומשקלזמן סוללהוואטיםשעון טריאתלון אמיתי
מסך אינטרוולים קודמיםקישוריות ל Ant+
91%ציון אאוטפאנל
סקסאפיל ועיצוב90%
שדות ותצוגה90%
עושר פיצ'רים (בהשקה)80%
זמן סוללה100%
משקל ונוחות פיזית90%
ידידותיות למשתמש100%
אתר אינטרנט ואפליקציה100%
תמורה לכסף80%