הכירו את רפי פרחי: בן 60+ הוא מספר על האהבה החדשה שגילה בעקבות הילדים – גלישת גלים! דיברנו איתו לשמוע על חופשת גלישה מטורפת שעשה עם משפחתו בקלאב מד קאני שבמלדיביים.

 להזמנת חופשה לחצו כאן

בגיל 50+ נכנס לגלישת גלים

רפי הוא ספורטאי וותיק וחזק: רוכב בקבוצת האופניים 500וואט כבר למעלה מעשור, טריאתלט, עשה שלוש תחרויות איש ברזל, 6 פעמים את אפיק ישראל, וגם רוקח רשת סופר פארם. “התחלתי לגלוש לפני כ-6 שנים בטיול בסרי לנקה עם המשפחה, אחרי איזה תחרות איש ברזל. כשנסענו לשם אמרתי לעצמי “מעולה- ננוח קצת בים ואחרי זה נטייל”, ואז בימי המנוחה הבנים שלי הכניסו אותי לעולם הגלישה אמרו בוא תנסה, ויצרו שריטה שהעמיקה והעמיקה. גיליתי שזה חתיכת אדרנלין שאין דברים כאלה!”

משמאל: רפי פרחי, הילדים וחברים בקלאב מד קאני

שבירת ריף עם סוול מהאוקינוס

רפי מספר: “השבירה הספציפית שם היא Reef brake- במלדיבים יש מאות איים, ובכל נקודת שבירה יש ריף. כשמגיע הסוול רואים אותו מרחוק. הוא נשבר בצורה של פינה שכל הזמן נפתחת. בגלל שהגל חזק מאוד מקבלים צינור- זו אחת הפסגות של גולשי גלים להיכנס לתוך הצינור ולצאת בחיים. אם לא תצליח 4 טון מים נופלים עליך ואתה מתפלל שתצא….”

אאוטפאנל ווטסאפ

זה שונה מים גלי בישראל- “הסביבה שקטה, ופתאום מגיעים 3 פסי ענק מהאוקינוס ואתה צריך להתמקם נכון- “אם אתה כאן אתה צריך שיהיו לך ביצים – אם לא עוף מפה” אומר לי ספרדי, שדואג לתור שלו… זה פוינט שהולך לשני הכיוונים. אגב, ברוב האוקיאנוס ההודי הגלים נשברים ימינה”. הסבר ללא גולשים מהקוראים: יש משמעות לכיוון הפניה של הגל, שכן רוב הגולשים שמים את רגל שמאל קדימה ונוח להם יותר בגל שנשבר ימינה עם הפנים אל הגל. “גולשי גופי”- הם גולשים עם רגל ימין קדימה והם יפנו עם הפנים לגל בשבירה שהולכת שמאלה… להם שבירה ימנית פחות נוחה.

שבירה ימינה- טובה יותר לגולשים עם רגל שמאל (צילום: קלאב מד)

גלישה- מכת אדרנלין וקרוס טריינינג

רפי פרחי: “מה שגיליתי שזה הכי קרוס טריינינג מעולה לדברים האחרים. פעם חשבתי שהשחייה היא אולטימטיבית, אבל גיליתי שהגלישה היא פשוט מעולה לכך. קודם כל היא מאפשרת להפעיל דופק משתנה, ובעיקר כח מתפרץ כשאתה יוצא לגל. זה משלב מים- ונותן חוויה של ים וכיף. אבל הקטע הוא כשאתה תופס את הגל ונמצא עליו: האדרנלין כשאתה על הגל- החוויה המדהימה שזה עושה אינה דומה לשום דבר! זו 20-30 שניות של מכת אדרנלין.

אחרי שאני חוזר מהגלישה אני גם הכי חזק באופניים- אחרי גל ענק יש רבע שעה של חתירה חזרה למעלה לשבירה. אחרי 10 כאלה, כל יום- אתה עם חתיכת כושר אירובי. יש רק 8-10 סטים בשעתיים שאתה במים אבל הם כל כך ממכרים ומספקים. זה הקצה של הקצה- אדרנלין, הרבה מאוד חתירה ועבודה של לב ריאה, מחזק את הגוף ושיווי המשקל.

רפי פרחי על גל ענק (צילום: אורי ריכטר)

ביחס לספורט אחר, כמו ריצה או אופניים בהם יש מדי פעם פציעות ספורט, מדגיש רפי את היתרונות של הגלישה: “היום באופניים ירדנו את ירידות נס הרים וצור הדסה, וכל הזמן אמרתי לעצמי “רק לגמור את זה בשלום”.

“כשאתה יושב על גל של 2 מטר ויותר, עולה ויורד, וממשיך וממשיך… אתה מרגיש בסוף, אחרי כ 30 שניות שאתה מלך מלכי העולם, שהגעת לפסגה של האוורסט. אתה יוצא מהמים וזה לא מפסיק להטריד אותך- אתה חולם על זה בלילה. אני מאחל לכל מי שרוצה, להיכנס לעניין ולעצמי שאוכל להמשיך עם זה עוד ועוד.”

רפי פרחי: “זה נותן לי ים של אדרנלין, חשק, וחיוך ענק בלב!” (צילום: אורי ריכטר)

ברוך הבא לגלישה- התמכרת!

“יש לי כבוד ענק לאופניים ולשטח, ויש לי פינה חמה בלב לתחום האירובי. אבל על הכף השנייה במאזניים נמצאת הגלישה. תמיד היתה לי פינה בלב לים: בעברי אני גולש רוח ואחרי כן בקייט, והטריאתלון הוריד אותי מזה. כעת בגלגול הזה נחשפתי לגלישת הגלים וראיתי מה קורה בזה, זה מדהים.

חופשה המשלבת משפחה וספורט (צילום: משפ’ פרחי)

אחרי שעברת את זה אתה מתחיל לחפש איפה זה נמצא בעולם. גלישה היא סיבה מעולה לטייל במקומות אקזוטיים בעולם: כבר הייתי בפנמה, באל סלבדור, קוסטה ריקה, פעמיים בפורטוגל, שלוש פעמים בביאריץ בצרפת, בדרום אפריקה… פעם הייתי נוסע ברחבי העולם עם אופניים- כמו בעוד שבוע לאיטליה. התאהבתי בדולומיטים וחיפשתי עוד ועוד פסגות. עד שגיליתי שעולם הגלישה משתלב מצוין עם טיולים וכך הגעתי למקומות האלה”.

קלאב מד קאני

חיים לפי הסוול

“…וכשאתה שם, אתה מגלה שיש מאות אלפי אנשים שחיים לפי הסוול, הרוח, הגלים. ככה הם מנהלים את החיים שלהם, את היומן, העסקים וחיי המשפחה שלהם. אתה מבין את העוצמה של הגלישה: אנחנו מתמכרים לעולם שהוא אחד הדברים הכי טובים שיש. המספרים מדברים בעד עצמם: בהילטון כשיש גלים, ובכלל בים התיכון- מאות ואלפי אנשים נמצאים במים!

גלישה במלדיביים (צילום: קלאב מד)

כשאתה עושה את מרתון פריז או ברלין אתה אומר שהעולם שייך למרתונים. החברה מהגלישה – לא מתעניינים בספורט אחר, הם רק רוצים גלים. .. בשנים האחרונות אני גולש, שני הבנים שלי גולשים, הבת שלי גולשת… זה מה שממלא אותנו בשיחות בימי שישי. אשתי מבקשת- רק חמש דקות על גלישה… מדברים רק על גלישת גלים! זה לא רק אני והמשפחה הקטנה שלי, זה בכל העולם!

מלדיבים

גולשים בגיל הפנסיה

“כשהיינו בקוסטה ריקה, היו גלי ענק. שעה שלמה פחדתי לעלות על הגלים. כל גל בגובה של אקפליפטוס. היינו במים 8 אנשים, בים פלטה ופתאום עולים שלושה פסים ענקיים… כולנו פחדנו. פתאום מגיע איזה אחד עם שיער שיבה, שתפס גל, ונעלם! מסתבר שהוא אוסטרלי, ולאחר מכן סיפר לי: “נכון הגל ענק. אני גר פה, וזה מה שאני עושה! אני בן 78 ושלושה חודשים אני פה, ולאחר מכן שלושה חודשים במלבורן. ביום כזה תפסתי גל אחד ויצאתי. ביום אחר אהיה שעתיים בים בגלים נמוכים יותר”. רפי מספר שכך הוא רוצה לחיות: “בגילאים מבוגרים יותר לא אוכל לרכוב ולטפס. לא אוכל לעלות בהליכה ובטרקים גבוה מדי”.

קלאב מד קאני

צילום: קלאב מד

חזרנו מהחופשה במלדיבים שהיתה אחת ויחידה, וכבר בארוחת הצהריים אנחנו מדברים על הנסיעה הבאה בסוכות, ואולי נגנוב עוד 5 ימים… ממחר מתחילים לעבוד על הכל. נקח בית על ה Point. אקח איתי 5 גלשנים (יש לי לונג בורד, קצר ועוד…). זה נותן לי ים של אדרנלין, חשק, וחיוך ענק בלב!”

פרחי על קיר של מים בעוצמה אדירה (צילום: אורי ריכטר)

קלאב מד קאני

“במאלדבים גולשים רבים נוסעים עם יאכטה ועוברים בין פוינט גלישה אחד לשני – בכל יום מקום אחר. הפעם הגענו לקלאב מד שהוא אחד המפנקים ביותר שיש: קלאב מד קאני“, מספר רפי.
הקלאב הזה עם 4 ו-5 קלשונים, הוא מועדון מדהים ביופיו על החוף וגם על המים עצמם (החל מכ 2000 יורו למבוגר). זה מגרש משחקים מפנק עם 246 חדרים מוקפים בטורקיז ו-2 ק”מ של חופים פרטיים, פגישה עם החיים הימיים וספורט ימי (קייקים, שייט, שנורקלינג ועוד). בקאני יש בקלאב גם את הפלייבורד- מעין כלי שיט אישי שיוצר סילון מים ועפים איתו עד גובה של 15 מטר. בנוסף יש שם מועדוני ילדים (גילאי 4-17), מסעדות, ברים, מוסיקה חיה והופעות בערבים, ספא וברי משקאות, והכל כלול…

חלום של מועדון במלדיביים (צילום: קלאב מד)

מתי הכי כדאי לנסוע למלדיביים?

מאפריל עד אוקטובר: השונית של המלדיביים מתאימה לכל רמת גלישה: גובה הגלים נע בין מטר אחד ועד ל-4 מטרים במהלך העונה הגבוהה ביותר (יולי אוגוסט), מה שהופך תקופה זו מושלמת ביותר למתקדמים.

מנובמבר עד מרץ: במהלך העונה היבשה, הגלים בדרך כלל פחות תדירים, אבל כדאי לשמור את הגלשן קרוב כדי לא לפספס אף הזדמנות. מועדוני קלאב מד מציעים שיעורים פרטיים או קבוצתיים על פי רמת הצרכים וההעדפות שלכם, וגם גלשנים להשכרה.

מאת: גיא חלמיש
צילום: אורי ריכטר, קלאב מד, משפחת פרחי

 להזמנת חופשה לחצו כאן