“בלוג הצילום של OUTPANEL” הוא סדרת כתבות צילום חדשה ובה בכל פעם נושא אחר בצילום אאוטדור, טיולים ואקסטרים- הנושאים של אאוטפאנל. את הסדרה , אבל החלטנו לפתוח אותה מדי פעם גם לצלמים מוכשרים מחוץ למערכת. במידה ויש לכם תמונות מופת סביב נושא מוגדר באאוטדור ואקסטרים, ורצון להגיש לנו בלוג כזה אנא צרו עמנו קשר בעמוד זה.

ב7 השנים האחרונות נדדתי עם המצלמה ברחבי ישראל, צפון אמריקה, אסיה ואירופה. בכל פעם למסע של מספר חודשים, בעיקר סביב הרים, טיפוס וסקי. כמו שכל מי שמחזיק מצלמה ודאי יודע- לאורך הזמן מצטברות אלפי תמונות ב”ארכיון” הדיגיטלי, רובן לא יוצאות לאור, ועם זאת ישנן התמונות המעטות והמצויינות שמלוות אותנו עוד לאורך זמן.

בעידן המדיה הדיגיטלית, כשכולנו צורכים כל הזמן כל כך הרבה תוכן איכותי, בין אם ברשתות החברתיות, ביוטיוב או בכל אמצעי תקשורת אחר – נמצא את עצמנו מרפרפים במהירות על תמונות וסרטונים שהושקעו בהם שעות עבודה רבות, לטוב ולרע- זו המציאות הדיגיטלית שלנו כיום. כצלם שמתמקד בעיקר בטבע וספורט בטבע וכאחד שצורך הרבה תוכן דיגיטלי שקשור לתרבות ה Outdoor, היה לי רצון לתת את מקום מרכזי לתמונות, ולא רק להשתמש בהם כדי ללוות את המילה הכתובה.

בפרק הראשון של הבלוג ברצוני לקבץ כמה מהתמונות האהובות עליי מהסביבה האהובה עליי ביותר לצילום – הרים. לכל אדם יש אובייקטים שהעין שלו נמשכת אליהם באופן טבעי, אובייקטים שהוא מוצא אותם מעניינים. עיניים, קליפות של עצים, פרווה של חתול או חלונות זכוכית – כל אחד ומה שמעניין אותו.
מצאתי את עצמי נמשך מאוד לאסטתיקה של ההרים – סימטריות, חוסר סימטריות, יחסיות, קווים וצללים – כל כך הרבה פרטים נמצאים שם. כל כך הרבה זמן אפשר לבהות ולהביט ולהעמיק בצורות הייחודיות הללו.  הנה כמה מהן דרך העיניים שלי.

נתחיל כאן קרוב בחצר האחורית שלנו – בקעת צין בנגב. עם רכסים וצורות שלא יביישו אף מדבר פראי ברחבי העולם:

האלפים האיטלקיים, עמק Ossola – עמק קטן , לא מאוד מוכר ויפהפה, ממש על גבול שווייץ:

הר קוק – Mt. Cook , ניו זילנד- ההר הגבוה ביותר במדינה, עם השתקפות כמעט מושלמת על אחד מהאגמים המקיפים אותו.

רכס האנפורנה, נפאל – ההימלאיה הוא בהחלט הרכס הדרמטי והמרשים ביותר שראיתי, מצוקים, קרחונים תלויים, שדרות שלג עצומות (Spines), גיאולוגיה ייחודית, הפרשי גבהים של אלפי מטרים, באמת שקשה להבין את המימדים מהתמונות.

מבט לעבר Ama Dablam , נפאל – אחת הפסגות האסתטיות והמוכרות ביותר בקרב כל מי שצועד או מטפס באזור האוורסט ובעמק ה Khumbu. אמנם פסגה בגובה 6800 מטרים “בלבד” אך עדיין נראית למרחקים ומזוהה מאוד עם האיזור.

באנף, קנדה – הרי הרוקיז הקנדיים , גם להם יש מראה ייחודי ודרמטי, עמקים מלאים ביערות צפופים ופסגות סלעיות וחשופות, הרבה מהן נראות כאילו שייפו להן את הקצה החד שבפסגה:

לייק לואיז, קנדה:

קולורדו, ארה”ב – שמורת טבע בשם Colorado National Monument השוכנת על הגבול שבין קולורדו ליוטה ומלאה במגדלי הסלע האדומים המוכרים ודאי לחלק מכם. אם תגדילו את התמונה תוכלו לראות שני מטפסים בפסגת המצוק שבמרכז התמונה.

אי שם מעל האלפים. כשמקבלים קצת פרפסקטיבה על ההרים, קל להבחין בדפוסים – כיווני הרכסים, עמקים, קווים שנוצרו ע”י מפולות, הפרשי גבהים ועוד.

הנגב המזרחי. עוד מבט גבוה על המדבר הקרוב אלינו, מאפשר לראות שינויים ודפוסים שקשה להבחין בהם מלמטה:

מצטרפים לניוזלטר של אאוטפפאנל!

הניוזלטר שלנו ממש עדין ולא מציק: רק פעם בשבוע עם המיטב של אאוטפאנל- אתם תשמחו לקראתו במייל שלכם! הצטרפו אלינו:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מאת: דניאל בר – צלם, גולש ומדריך סקי, בקיץ הישראלי רוכב בסינגלים במדבר ומדמיין שלג, טוען שספורט בטבע אפקטיבי הרבה יותר מתרופות פסיכאטריות. מבלה את רוב זמנו בין מצפה רמון לאזורים קצת יותר מושלגים בעולם. טיפס וגלש בקנדה, ארה”ב, נפאל ואירופה. מאוהב בגלישה מחוץ לאתרים , סקי טורינג ופרירייד, בעל חזון להשכין שלום ואחווה בין גולשי סנובורד לסקי.