חזרנו ממקום קסום! היינו יומיים וחצי בערבה התיכונה, בחאן תמרים בצוקים. אם אתם מתכננים טיול, כבר משובצים לפה או עוברים מים המלח דרומה על כביש 90 ורעבים, קבלו 5 מקומות אוכל טעימים ומומלצים שגילינו שם!

אנחנו, בהתאם לעיסוק שלנו רצנו, רכבנו וטיילנו (אאוט-פאנל הוא מגזין טיולים ואאוטדור, בייק-פאנל הוא מגזין אופניים, וראן-פאנל מגזין ריצה). כתבה מפורטת עם סרט על המקום שיעשו לכם חשק לקבוע את החופשה שלכם בערבה עוד נפרסם בהמשך.

מאת: אאוטפאנל- מגזין טיולים ואאוטדור ישראלי

סרט הוידאו:

מעדניה כביש 90 בצוקים- בר אוכל וחנות בוטיק

היינו בגרמניה, במזרח התיכון, וכעת צריך להתאוורר מעט בניו-יורק. פה כבר מדובר במשהו אחר לגמרי ממה שהייתם מצפים לקבל באמצע המדבר. אם הייתם מובילים אותנו עם כיסוי ראש למקום הזה בלי לדעת איפה אנחנו, ומסירים אותו באמצע המקום, היינו חושבים שאנחנו באיזה סביבה אורבנית מתוחכמת.

אוכל

אבל לא – המעדניה בסטייל האורבני המוקפד הזה היא לגמרי במדבר, וממש בכניסה לצוקים (צמודה לאורסולה במבנה שאחרי תחנת הדלק בכביש הכניסה לצוקים).

מסעדות

היא הוקמה על ידי יריב איתני, שף מנוסה בסצינת המסעדות האיכותיות בישראל, וזה ניכר. היא מגישה תבשילים וסנדביצ’ים טעימים במיוחד, באמת רמה גבוהה.

ערבה תיכונה

כל אלה לצד בירה מקומית, ואספקת מצרכים איכותיים, כולל סטיקים ובשר למטיילים באיזור שרוצים לבשל לבד. מייד אחרי הרכיבה קפצנו להשלמת קלוריות וחיטה נוזלית באמצעות הבירה המקומית ועלי גפן ממולאים.

בערב אכלנו פה תבשיל קציצות מעולה עם אורז, וסנדביצ’ים פשוט מושלמים (רוסטביף, סלומון, גבינות…) בתוך בפוקאצ’ות חמות קראנצ’יות בדיוק במידה הנכונה, והמשכנו לפלטת גבינות. המקום קטן ואין המון מקומות בפנים, אז אם חשוב לכם להיות בתוך המקום כדאי לברר לפני אם ניתן לשמור שולחן.

אוכל

ארוחת בוקר בגן ירק במושב צופר

חובה, פשוט חובה להגיע לארוחת בוקר בגן הקסום הזה ולראות כיצד מגדלים הכל בצורה אורגנית ומייצרים את הירקות הכי טעימים שאכלתם.

גינה

במקום פועלת חווה לימודית שמפעילה רונית, ומלמדת על החקלאות. עד שהשולחן היה מוכן קיבלנו הסברים מעניינים ממש על הדברה ביולוגית באמצעות צרעות שמחסלות כנימות שהורסות גידולים, ועל הפלא הזה שנקרא – תירס, שמסתבר שכל גרעין שלו הוא פרי בפני עצמו שעצם התפתחותו היא סוג של נס, אם לוקחים בחשבון את הדרך שהאבקן עשה כדי להפרות אותו.

הילדים יקבלו קצת הסברים כיצד הקסם הזה קורה, ולאחר מכן נכנסים פנימה לתוך מתחם עם צמחיה שמקיפה אתכם מכל הכיוונים לגמרי ומקבלים חלום של ארוחת בוקר מוקפת ירוק.

לאכול

הלחם היה פשוט מעולה- באגטים קראנצ’יים שהרגישו כאילו נאפו דקה קודם. יכולנו לדמיין את עצמנו עולים בפריז מהמעדניה המקומית עם הבאגט המושלם ונוגסים בו… רק שהיינו בערבה, בגן קסום, והסתבר שיש שם מאפייה קרובה במקום. כשהתיירות מתחזקת מגיעים עמה מקצוענים שמשפרים את איכות החיים למקומיים ולתיירים.

כל המרכיבים היו טריים וטעימים וממש הרגישו שנקטפו לפני רגע. זה הקטע העיקרי של המקום הזה, וכשאתה אוכל את הטריות הזו, אתה מבין מייד שהאמירות בתוכניות הבישול של השפים, על איכות הגלם הן לא פלצנות אלא מהות.

אחד המקומות היפים והמומלצים ביותר שהיינו בהם לארוחת בוקר!

“אורסולה” בצוקים

בדרך שנכנסת לצוקים מכביש 90, מייד אחרי תחנת הדלק יש מתחם קטן ובו מסעדה מגניבה עם מקורות גרמניים. המסעדה הוקמה על ידי יוצאת גרמניה בעבר בהתאם התפריט מושפע מהגרמניות.

לאחרונה רכשו את המסעדה שרדהה וניצן (הורים לעילי, נגה, עמית ונור) שהם תושבי צוקים ב12 שנה האחרונות, “מתעסקים עם אוכל מאז ומעולם”.

אורסולה

המסעדה הזו הוקמה בעבר על ידי יוצאת גרמניה בשם אורסולה, שברוח המקור שלה יצרה מקום שבו אפשר להנות מהאוכל הטיפוסי- נקניקיות, שטורדלים ובירה טובה. הזוג שמפעיל היום את המסעדה קנה אותה לפני מספר חודשים, אולם (בצדק) שומר על הקו המקורי של המקום לצד הוספת נגיעות משלהם.

“…יחד עברנו לחלום הגדול, לפתוח בית אוכל מפנק בביתנו שבמדבר” הם מספרים באתר המסעדה, ואנחנו יכולים להעיד שאכן מפנק שם. ניצן קיבלה אותנו במסעדה המזמינה והנעימה הזו ומייד החלו להגיע אל השולחן דברים טעימים.

מבחינתנו חייבים להתחיל בבירה! אחרי הבירה המקומית (הארגמנית מצוינת ומאוד טעימה, זורמת וקלה!) תמצאו שם נקניקיות טעימות שהן כנראה מנת הדגל שכולם מזמינים.

ומעדן שחלקנו לא הכיר שנקרא שפצל’ה- שזה סוג של ניוקי דובר גרמנית טעים אש. ולקינוח – איך לא, שטרודלים שהיו מונחים שם על הבאר ואי אפשר היה לעמוד בפניהם. רוצים להגיע? הנה דרכי תקשורת:

אוכל

“דק בר” עין יהב

מאורסולה האירופאית עפים חזרה אל המזרח התיכון בדק בר. הדק בר נמצא ממש בתוך היישוב (הווייז, אתם יודעים, יביא אתכם ממש אליו). בהתחלה לא ברור איפה המסעדה בדיוק- נכנסים למבנה צמוד לבריכה של היישוב, וזה מעט הפתיע אותנו, כי זה לא נראה כמו כניסה למסעדה, והמקום מתחנן לאיזה השקעה עיצובית יש להודות, אבל…

מסעדות

אז אולי פה על שפת הבריכה בעין יהב לא תראו עיצוב מוקפד, אבל אחרי שהמנות יוגשו אל השולחן תבינו שהגעתם למקום שמבין ומנוסה באוכל, מגיש אותו בצורה מאוד אסתטית, וגם מציג מגוון חכם לתייר הישראלי.

יש פה מטבח ישראלי עם השפעות שכל משפחה ישראלית אוהבת: מאורז ועוף בסגנון אסיאתי, דרך המבורגר, דגים, תבשילי חצילים מעולים, וחומוס איכותי ממש!

פאנפאנל

הם גם מספקים קייטרינג למטיילי הסביבה, כך שגם אם אתם בחאן כלשהו או באירוע באיזור, אפשר להזמין הכל.

הכל היה טעים מאוד! זה פשוט מקום מומלץ, עם מנות ענקיות, סלטים ומנות ראשונות מאוד מפנקות, ואין סיכוי שתצאו ממנו רעבים.

ארוחת בוקר של עפרוני במדבר

את ארוחת הבוקר הזו אכלנו בחאן תמרים שארח אותנו, ואפשר להזמינה אליכם. זה עסק משפחתי מקסים של אם וביתה מהיישוב עין יהב, שמספקות את ארוחות הבוקר לצימרים בסביבה, וכמובן שמחות להביאה גם לחאן תמרים (50-65 ש”ח לאדם).

משלוחים

היו שם סלטים משובחים, יוגורטים עם גרנולה מתוצרת בית, טחינה טעימה, לחם מעולה ולחמניות מתוקות שנאפו במקום- והגיעו חמות. השוס הן עוגיות הגרנולה הממכרות שלהן!

הקטע פה הוא הנוחות והכיף של לקבל את ארוחת הבוקר אליכם לצימר. אחרי ארוחת הבוקר נשאר לנו מספיק גם לסנדביצים של אחה”צ, כדי שחלילה לא נהייה רעבים אפילו שנייה לפני ארוחת הערב.

גם לטיול ולהסתובבות בשטח לאחר מכן יש לעפרונים מה להציע: משק עפרוני גם מספק תמרי מג’הול ותוכלו להזמין מהם את כל אספקת המג’הול לאירוע ובכלל (כולל משלוחים למרכז).

היה טעים? אתם מוזמנים להרשם לניוזלטר שלנו לעוד טיולים ואאוטדור:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים