ב 25 שנים האחרונות אני אוסף כל כביש נוף שרכבתי וחוזר אליו שוב ושוב כדי להנות מהנופים היפים של ישראל. בסדרת הכתבות הבאה אספתי בשבילכם את 34 כבישי הנוף הכי יפים בישראל לרכיבה, או נהיגה.

אם אתם מגיעים לפה עם האופנוע או עם הרכב לטיול – זכרו שיש בכבישים האלה הרבה רוכבי אופניים ושמרו עליהם: עקפו בעקיפה משמעותית לפחות מטר וחצי מהרוכבים. הנה שני הפרקים הראשונים בסדרת התוכן “טיול כביש”:

כמו הכבישים הנופיים הירוקים של מפות מישלן

במפות של גוגל או ווייז אין סימון של כבישים נופיים, אבל במפות של מישלן לכל אירופה, יש איכות נדירה. מישלן ממפה לא רק את המסעדות הטובות בעולם, אלא גם את הכבישים היפים ביותר לתיור והיא מסמנת אותם בקו ירוק על המפות. אני מטייל שנים עם המפות שלהם בחו”ל וכביש נופי של מישלן מעולם לא אכזב אותי. אז לשאלתו של חבר ב OUTPANEL יצרתי את רשימת 32 הכבישים הירוקים של ישראל. 

ליד הכבישים האלה ודרכם אפשר כמובן למצוא עוד הרבה כבישים יפים אבל בחרתי את הצירים המרכזיים והעיקריים שאליהם אני אוהבים לחזור שוב ושוב לרכוב באופני כביש. כמובן שגם למטיילים רגילים אלה הם היעדים ששווה להגיע אליהם. יש כבישים נוספים שהם הסתעפויות קטנות, או דרכי נוף ללא מספר. פה ניסינו למפות את הצירים העיקריים ובד”כ כל דרכי הנוף הקטנות יוצאים ממילא מהם ובאזורם.  

 


עוד כתבות מעולות על טיולים:

אאוטפאנל בטלגרם – שווה לבדוק!


1. רוחמה (כביש 334) 

כשאתם לא רוצים לנסוע ממש רחוק דרומה לעומק המדבר אבל כן רוצים להדרים קצת – ולשנות אווירה מהמרכז הצפוף זה היעד העיקרי בנגב הצפוני. סביבו אפשר לסגור כמה לופים ולהיכנס לעוד כבישים שכולם באווירה מרגיעה של מישורים וגבעות מאוד עדינות וירוקות. מתאים במיוחד לאימוני נפח שטוחים וארוכים של תחילת העונה. 

כביש 334

2. המכתש הגדול (כביש 225)

המכתש הגדול מזרחית לירוחם הוא מקום פשוט מדהים. המכתשים מספקים דרמה נופית שאי אפשר להשאר אדישים אליה וביציאה מהם עליות קשות עם סרפנטינות ותצפיות. לרכוב במכתש זו חוויה, וזה גם מסלול שמאפשר יציאה יבשה לגמרי מבאר שבע בתור נקודה צפונית יחסית ורכיבה מעגלית ברורה גם בזמן שבצפון סערות וגשם.

לכתבה: כך תברחו מהגשם למכתש הגדול

כבישים יפים בדרום

3. ערד מצדה מאחורה (כביש 3199)

אחד הכבישים היפים בארץ שרק חבל שהוא קצת קצר בפני עצמו. הוא יורד מערד אל סוללת העפר האחורית של מצדה דרך כפר נוקדים שם גם אפשר לישון ולעגן כנקודת יציאה לעוד כמה רכיבות בשטח ובאיזור. יש פה גובה מצטבר מכובד, ואם רוצים באמת רכיבה עם כבוד משדכים אליו גם את ערד-ים המלח הראשית או את המקטע הבא לכיוון דימונה:

כבישי נוף בדרום

4. ערד – דימונה (כביש 258)

המקטע הזה מאיזור דימונה לערד (או הפוך) הוא מקטע מקסים על קו צפון-דרום ברמת המדבר. הוא מנותק, יפה ושקט ורוכבי הכביש התוודעו אליו בעיקר בגראן פונדו ים המלח זצ”ל. החיבורים אליו ברכיבה קצת בעייתיים ואפשר להוסיף אותו לרכיבה למצדה מאחורה או לשחזר את מסלול הגראן המדובר: 

מסלול גראן פונדו ים המלח- כולל העליה במעלה עקרבים והמקטע המדובר: 

 

5. מבה”ד 1 להר חריף (כביש 171)

אם אתם מגיעים לאיזור מצפה רמון אין המון אפשרויות רכיבת כביש באזור. הן מסתכמות בשתיים עיקריות: לחצות את המכתש הלוך חזור (או הלוך ולקבל טרמפ חזרה) או לרכוב להר חריף. המקטע הזה להר חריף מהבה”ד אורכו כ 32 ק”מ ולכן כשלעצמו הוא מעט קצר מדי. אולם הוא כביש מומלץ במיוחד כי הוא נכנס לאחד המקומות המבודדים והריקים ביותר בישראל, עד כביש 10 שנפתח למטיילים רק פעמיים בשנה לכמה ימים ופעם בחודש בעידכון של זה מהזמן האחרון. את המים ניתן לחדש בבסיס שבסופו של המקטע הזה. כדי להפוך את זה לרכיבה ראויה ממש אפשר להתחיל משדה בוקר (אבל אז רוכבים בכביש ראשי ומסוכן עד לבה”ד) או להגיע כשפותחים את כביש 10 ולהמשיך בו עוד מרחק ראוי בחול המועד פסח וסוכות. 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

6. ממצפה רמון דרך המכתש ודרומה (כביש 40)

הכביש עמוס בתנועה לאילת והוא מסוכן אז אנחנו לא ממליצים עליו לרכיבה ללא רכב ליווי, אבל זה עדיין אחד המקטעים היפים בארץ. לחצות את המכתש זו חוויה עם צבעים ונופים, ובמיוחד לחזור חזרה למצפה רמון ולראות את הקיר הענק הזה של המכתש מולנו שנראה כמו הגרסה המדברית של חומת הקרח ממשחקי הכס. העליה בסוף לא דרמטית אבל עם עשיתם איזה 100 ק”מ של רולינג הילס הלוך חזור אתם פה בסוף הרכיבה ותרגישו כבר את הרגליים. 

 

7. מעלה עקרבים (כביש 227)

יעד מיתולוגי, מיוחד במינו שמושך אליו את רוכבי הכביש שוב ושוב ובעיקר בגראן פונדו ערבה. הכביש המשובש מגיע מצומת אובות אל רמת רותם ומכיל מסלול ייחודי ונידח ביותר. העליה עצמה, מהקשות שיש בישראל עם כמה קירות מפנקים, נוף יפהפה וחוויה של סרפנטינות כמוה אין הרבה בארץ. הכביש חסום בעיקרון לתנועת מכוניות בתלוליות עפר בתחילתו ובסופו, מה שרק הופך אותו סטרילי יותר לרוכבי אופניים, אבל לא כדאי לבנות על זה כי החסימה הזו לא תמיד שורדות את הג’יפאים… מדברים על סלילתו מחדש מתישהו. 

 

8. דרך השלום – עידן – עין יהב

עוד מסלול דרומי מקסים ומישורי בערבה מעיר אובות בערבה, דרך עידן ועד עין יהב וחזרה לכביש הערבה. היתרון שלו הוא בהתאמתו לטיול אופניים קצר למשפחות המתארחות בצימרים ומטיילות באזור ולטריאתלטים שרוצים להתאמן על נג”ש ולברוח מכביש הערבה המסוכן אל כביש צדדי ונופי יותר. הוא עובר לאורך הגבול עם ירדן, מטעי תמרים ואדמה אדמדמה חומה סביב בישובי הבקעה. גם אליו התוודענו בגראן פונדו ערבה שעובר בו כל שנה.  

מסלול גראן ערבה המלא- כולל מעלה עקרבים ודרך השלום כולו נופי ומדהים:

 

9. כביש 10 – גבול מצרים

עד לאחרונה היה אפשר להגיע לפה רק פעמיים בשנה בחול המועד פסח וסוכות (אם אין התקלות בטחוניות). אבל לאחרונה הודיעו שלפחות פעם בחודש יפתח הכביש המדהים הזה לרכיבה וטיולים. אסור לפספס את ההזדמנות להגיע לפה ולהיות בעולם אחר מבחינת ניתוק ונוף. הכי סיני שיש בלי להחתים דרכון בטאבה.

לכתבה המלאה: חוויה רוחנית על כביש 10 – יצאנו אל המסלול הפתוח רק לחג

 

10. מאילת על 12 עד כביש 10

אם נאלצתם מסיבה כלשהי להגיע לאילת ואתם רוצים רכיבה בכל זאת, מטפסים מערבה כאופציה כמעט יחידה כי כביש הערבה מפחיד ומסוכן. מרוויחים פה גם עליה מדהימה וקשה בהרים אדומים ונופים מאוד מיוחדים אל מפרץ אילת והרי אדום.