התרגלתם כבר שלכל טיול של כמה ימים בשטח חייבים לארוז את פק”ל האוהל-שולחן-גזיה-כילה ושלל ציוד המחנאות? תכירו את מיטת הקמפינג ברלה – פתרון יצירתי ישראלי משלנו למטיילים עם רכב.
כמעט כל מטייל חווה בשלב כלשהו את ההיסוסים המנקרים לפני היציאה לטיול. כל מה שרצינו זה לצאת לנופי המדבר או לחנות ליד נחל, להקשיב לשקט ולמים, וללכת לישון אחרי יום גדוש של פעילות. רק שאיכשהו, הסרבול הזה של להתארגן מראש ליום שלם עם אוהלים, מזרונים, יתדות ומה לא, גורם לנו לוותר ולהתעצל. אלנתן וטלי החליטו לפתור את הבעיה הזו עם ברלה – מתקן שינה לרכב.
הכירו את הממציאים
מדובר בזוג צעיר עם 2 ילדים, אלנתן וטלי ליברמן, שאוהבים לטייל, מחוברים לטבע, והתנסו כבר בכל סוגי הלינות האפשריים: לינה בטבע, קמפינג עם אוהלים, טיולים עם קראוון וכל מיני פתרונות מחושות ועד בתי מלון. האהבה לטבע, למדבר ולשקט, גרמו להם לחשוב איך אפשר לעשות הכל יותר פשוט, לא מסורבל, ובעיקר מינימליסטי. בלי להתקע עם העמסה ופירוק של שלל הציוד. אלנתן מהנדס חומרים במקצועו, גר בחריש ונגר חובב, לקח את כל הידע והניסיון שצבר. אלו הביאו לבניית הערכה. הרעיון- לבנות מיטה ברמת נוחות גבוהה, ותאפשר יציאה ספונטנית לטיול, במינימום התעסקות. כל הפיתוח נעשה ביחד עם בת הזוג טלי, נסיינית הערכה ואשת השיווק שעזרה בעיצוב המוצר.
אאוטפאנל בווצאפ – לחצו פה:
ימה וקדמה צפונה ודרומה – לאן נוסעים?
החלטנו לנסות את ברלה בנסיעה ספונטנית. חשבנו על הצפון כי תמיד כיף להיות שם. דרום רמת הגולן מספקת יופי של מקומות לטיול, אבל קצת קשה להביא את עצמנו קרוב לאזורי מלחמה. אז לא לוקחים סיכון ונוסעים לחצר האחורית שלנו, למדבר – המקום שלא מאכזב אף פעם. ירדנו לאזור המכתש הקטן, חיפשנו מקום נוח מסודר ואינטימי, והגענו לאחד מהחניונים של רשות הטבע והגנים. יש מקום למדורה, לעשות על האש, ולהנות מהשקט מהבריזה הלילית. הגענו אחר הצהרים, כשהשמש כבר לא חזקה מדי. מצאנו מקום לא בשיפוע והתחלנו להתארגן. מזג האוויר המדברי היה נעים באופן מפתיע. יכולנו להנות מהשקט שהטבע מציע לצד מדורה קטנה.
מהיר ואינטואיטיבי
קיפלנו את הכסאות האחוריים והקדמיים של הרכב. התקנו את משטחי העץ, וידאנו שהכל מחובר למקום עם המסילות. הנחנו את המזרונים וזהו- הרכב מוכן לשינה. קצת שיפוצרי נוחות התקנת כילה (לא מגיעה עם הערכה וחבל – צריך לקנות בנפרד ברשת) שנוכל ליהנות מהבריזה ולישון בנעימות, וניתן להשתחל פנימה. בתחילה חששנו שהמיטה לא תהיה נוחה, קצרה מידי או צפופה מידי. להפתעתנו מצאנו שהמיטה נוחה. יש מספיק מקום יחסית לרכב, המרווח בין המיטה לתקרת הרכב סביר. על מנת שנרגיש בנוח, השארנו חלק מהציוד בחוץ. מאוחר יותר בלילה חשבנו לעצמנו כמה יכול להיות מהנה לנסוע עם ברלה במיוחד בחורף. אפשר לישון ברכב, ולא באוהל. בדיוק לכך ברלה מתאים במיוחד – לזוג שרוצה לטייל בטבע, בלי התעסקות יתרה באוהל וציוד שינה נלווה.
הצטרפו לניוזלטר – פעם בשבוע בלבד עם תכנים מעולים מהפאנל: הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
מי אתה ברלה?
בפשטות- ערכת מיטה מתקפלת מותאמת למרבית הרכבים הקיימים. הערכה מתאימה למטייל או לזוג המעונינים לצאת לטבע בלי סרבול. ומוכנים להשקיע סכום חד פעמי של 3600 ש”ח. נכון להיום קיימים שני דגמים (אין הבדל במחיר). בתכנון להוציא דגמים נוספים שיאפשרו התאמה לכל הרכבים הקיימים בשוק:
- דגם אורי- מתאים לרכבים גבוהים מסוג סטיישן ,SUV וג’יפ.
- דגם הלל- מתאים לרכבים נמוכים, רכבי סטיישן וסדאן.
שני הדגמים כוללים מגירה נשלפת, גזיה ושולחן מתקפל. הדגם אותו בחנו היה דגם אורי המתאים לרכב איתו הגענו מסוג קיה נירו. הערכה איכותית, עשויה עץ, שניתן לאחסן קבוע בתא המטען. אפשר גם להעמיס יחסית בקלות מהמחסן הביתי (למי שיש כמובן).
במצב מקופל, הערכה קומפקטית באורך של 55 ס”מ, רוחב 97 ס”מ, גובה 35 ס”מ ובמשקל 12 ק”ג. סביר, בהתחשב בעובדה שהיא צריכה לשאת כ- 160 ק”ג לפחות. אחרי שמעמיסים את הערכה אפשר ומומלץ לעגן לנקודות העיגון ברכב (בטיחות לפני הכל) ואז להמשיך להעמיס את שאר הציוד. מכאן ההחלטה לאן נוסעים זה עניין של בחירה אישית.
בסוף היום אחרי שסיימנו לטייל מוצאים את המקום המתאים לחניית הלילה- חשוב שהוא יהיה ישר ומאוזן. מארגנים את הציוד כשרוצים ללכת לישון ותוך כמה דקות המיטה מוכנה- 180 ס”מ אורך ו-100 ס”מ רוחב המייצרים מרחב מספק לזוג. ההרכבה יחסית פשוטה ומורכבת מ- 3 חלקים מרכזיים:
- יחידת אחסון – אותה ניתן לכונן בהתאם לסוג הרכב. ביחידה יש מגירת תבלינים, שולחן מתקפל וגזיה.
- בסיס המיטה – המורכב משני משטחי עץ המחוברים באמצעות מחברים מהירים ומסילות הנועלים את המשטח באופן חזק ויציב.
- מזרון זוגי – מוגן מים קל לניקוי, מחולק לשלושה חלקים, המחוברים באמצעות סקוצ’ים
ו- 2 כריות.
פרטים נוספים כמו לאלו רכבים הערכה מתאימה וסרטוני הדרכה באתר היצרן: https://bera-le.co.il/
אז איך התרשמנו?
המוצר מפנק, איכותי, מיוצר בקפידה ובמקצועיות. רואים שהושקעה מחשבה רבה בפרויקט, אך הוא גם לא זול. יש גם אפשרות לשכור את הערכה לשני לילות, בסכום של 400 ש”ח. אם תחליטו לאחר מכן לקנות את הערכה, תצטרכו רק להשלים את היתרה. כבונוס, אלנתן יצייד אתכם בכל הידע הנדרש וגם בהמלצות לנקודות טיול שוות. הסקפטיים שביננו ודאי ישאלו: למה צריך את כל הנגרות הזו? האם לא ניתן להכניס מזרון לרכב וזהו בלי לקנות את המוצר? אבל מזרון ישירות ברכב אינו תמיד פתרון אפשרי. בחלק מהרכבים איו משטח מאוזן חלק וישר ללא בליטות והבדלי גובה. הערכה מספקת קרש מיטה קריטי לנוחות, ומנטרל הבדלי גבהים שיש ברוב המכוניות הרגילות כשמקפלים כסאות. לישון על הקרש נותן למטיילים ברכב משטח ישר יציב שאפשר לכוונן. למטיילים המושבעים, אלנתן הוא נגר חובב ומהנדס במקצועו, הוא ערוך לבצע פרויקטים בהתאמה אישית לרכב שלכם, ולתת לכם את המענה המושלם. בקרוב יהיו דגמים נוספים לג’יפים ולרוב הדגמים הקיימים בשוק. עבור זוגות אוהבי טיולים, שספונטניות מאפיינת אותם, ברלה הוא מוצר מומלץ.
יתרונות
- נוחות מצוינת לאנשים כמוני, שמחפשים לישון בטבע עם מזרן עבה וכרית
- שימושיות מהירה – נפתח מהר ומתקפל מהר
- בנוי מחומרים איכותים, המזרון איכותי ובעובי מספק וקומפקטי, עטוף בבד רחיץ ונוח. העץ חזק ומעוצב
- בטיחות – ניתן לעגן לנקודות עיגון בתא המטען
- זוגות מינימליסטים שלא רוצים לוותר על הנוחות – יתאהבו במוצר
- ניתן להתאמה לפי סוג הרכב – מגיע בכמה דגמים.
- מאובזר היטב עם ציוד עזר משלים – כולל שולחן מתקפל וכיריים
- איוורור – מאפשר לישון עם חלונות פתוחים ברכב בזכות הרשתות
חסרונות
- יקר יחסית (כ-3600 ש”ח) אבל זה עבודת יד ולא ייצור המוני. אמנם זו הוצאה חד פעמית לכמה שנים טובות, אך אוהל לארבעה לעומת זאת, יעלה רק כ-600 ש”ח
- תופס חלק נכבד מתא המטען, אך מתאים ממילא לטיול זוגי, כך שלא צריך עוד הרבה ציוד נלווה
- הערכה קצת כבדה לנשיאה. מי שבוחר לא להשאיר ברכב- זקוק למחסן ביתי
- צריך למצוא מקום רחב מספיק לחניית הרכב, עם הערכה במצב פתוח
- מיטה זוגית – לטיול משפחתי יהיה צריך להצטייד בעוד אוהל לקטנים
- אין כילות לעצירת יתושים בערכה- תצטרכו להשלים קניה בזול באלי אקספרס כנראה
כתב: עמיצור דמרי
צילם: אלנתן ליברמן (היצרן), עמיצור דמרי
הגיבו על הכתבה באינסטגרם או בפייסבוק
ושתפו את הכתבה, עם הכפתורים פה למטה: