בדרך כלל בפתיחת כתבת מבחן אני נוהג להציג שאלה קשה למוצר הנבחן, שבסופו תהיה מסקנה האם המוצר עמד בסטנדרטים הגבוהים שלנו ותשובה לשאלה שבפתיחה. הפעם אחרוג ממנהגי ופשוט אסביר לכם למה הרודי פרוג’קט Sintryx הם משקפי השטח הכי טובים שיצא לי להתנסות אתם עד היום.
מאת: מאור רביב
צילום: יוג’ין לויט
הכתבה פורסמה במקור ב BIKEPANEL
אם לא לחצתם על ה PLAY בוידאו למעלה, עשו זאת פה:
Rudy Project Sintryx מפרט יצרן:
- דגם Rudy Project Sintryx- לעמוד המוצר באתר היבואן.
- יבואן: פוראקטיב ספורט – רודי פרוג’קט ישראל.
- מחיר:החל מ 860 ש”ח בהתאם לסוג העדשות
- סוגי עדשות לבחירה:
- עדשות שחורות סמוק.
- עדשות מולטילייזר.
- עדשות פוטוכרומטיות מתכהות.
- עדשות מקטבות (פולורייזד).
- עדשות מקטבות HDR
- עדשות שקופות
ליין שטח גם לעיניים
באוגוסט אשתקד, רודי פרוג’קט יצאו בהודעה לעיתונות שהם מכוונים גם לשוק השבילים/אנדורו והכריזו על קסדה (שבחנו כאן) ומשקפיים חדשים לרוכבים מסוקסים. זה לא הניסיון הראשון של רודי פרוג’קט להיכנס לתחום השבילים ובעבר שחררו את דגם ה-AirGrip עם מסגרת קשיחה וסגורה. הבעיה שדגם הקודם שהוא היה די נטול פיצ’רים וגאדג’טים בניגוד למה שאנחנו רגילים מרודי פרוג’קט. לכן בדגם ה-Sintryx החדש, רודי פרוג’קט עשו שילוב של עיצוב חדש של מסגרת קשיחה, פיצ’רים מוכרים מדגמים קודמים וכמובן סוגי עדשות לבחירה.
עיצוב ואוורור
ה-Sintryx מעוצבים בצורה נעימה לעין אך עדיין מרמזות על אופי קרבי. הבסיס לעיצוב הוא שימוש בשתי עדשות גדולות יחסית ובצורה מרובעת. המסגרת של ה-Sintryx היא גדולה והמשקפיים מכסים שטח גדול מהפנים, לכן יש להביא בחשבון שיש כאן חוויה אחרת לעומת דגמי שטח/כביש הקטנים יותר, ואני אוהב את זה. הזרועות של ה-Sintryx רחבות אך מעוצבות בצורה שילדית (Skeleton) כדי להוריד משקל ולפתוח פתחי אוורור נוספים כאשר הלוגו נמצא במרכז הפתח.
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
ה-Sintryx מגיעים ב12 צבעי מסגרות שונות ולטעמי הצביעה שקיבלנו למבחן היא היפה ביותר. הצבע הכחול הוא נעים לעין והנגיעות בצבע הכתום מכניסות משהו שובב למראה. מגוון הצבעים הוא לא גדול ונע בעיקר במנעד של שחור-אדום-ירוק אך יש גם צבע צהוב זרחני ולבן. כך או כך תוכלו למצוא לכם שילוב סולידי או צעקני לפי בחירתכם.
עיקר האוורור של המשקפים מגיע מהחלק הקדמי של המשקפיים ומתחלק לשניים: פתח אוורור בחלקה התחתון של העדשה וכונסי אוויר בחלק העליון של המסגרת. הפתחים האלו נועדו לתת זרימה וסירקולציה של אוויר וכך למנוע הצטברות אדים על העדשה ואכן זו התוצאה. בתור מישהו שאוהב לצמיד את המשקפיים לפנים מבחינת נוחות, משקפי שטח נוטים להצטברות אדים על העדשות משום שזרימה האוויר מוגבלת. במקרה של ה-Sintryx יש סירקולציה מצוינת ששומרת על זרימה אוויר ועל העדשה נקייה.
כיוונים והתאמות
בגלל שנוחות זה עניין אישי מאוד, אני תמיד שמח כשהמהות של מוצר הוא להתאים את עצמו אליי ולא להפך. וכאן ה-Sintryx מצטיינים בעזרת שני פיצ’רים חשובים:
- אפונים שניתן לכוון – זו הפעם הראשונה שאני נתקל במשקפיים עם מסגרת קשיחה עם אפונים שניתן לכוון והחוויה היא מדהימה. סוף סוף אין פשרות! באופן אישי אני אוהב שהמשקפיים מונחות קרוב אל הפנים אך חלקו של האף שלי שבו האפונים מתיישבים הוא רחב, ולרוב אני מוצא את עצמי עם משקפיים רחוקים מהפנים. עם אפונים מתכוונים האופציות הן אינסופיות ולא משאירות פשרות לגבי הנוחות. דבר נוסף הוא שהגומי שעל האפונים הוא נעים למגע ולא חוויתי החלקה של המשקפיים במורד האף. כמובן שגם כאן ניתן להוסיף קליפ-און של משקפי ראייה למי שזקוק לכך.
- זרועות שניתן לכוון – גם את הזרועות בחלקן האחורי ניתן לכוון וכך לשפר את הנוחות של הזרועות מאחורי האוזניים. ביקורת אחת שיש לנושא היא שגומיות הזרועות ארוכות מדי ועלולות לגעת בדופן הקסדה וכך המשקפיים לא יהיו מקובעים על הפנים. חבל שלא סופקו סט גומיות קצר יותר בנוסף כדי לספק התאמה טובה אף יותר.
עדשות מתחלפות
עדשות מתחלפות זה פטנט מצוין מהרבה סיבות. אפשר להתאים את העדשה למצב תנאי השטח, למשל יום או לילה או האם יש שמש חזקה או יום אפור. דבר נוסף הוא שאם יש נזק לעדשה אפשר להחליף רק את העדשה ולא את כל המשקפיים. וכמובן זה מאפשר לנו לעשות match and mix בקלות כדי למקסם את הסטייל שלנו בין המסגרת לעדשות.
הפטנט של החלפת העדשות ב-Sintryx הוא מהמתוחכמים שראיתי. בניגוד להרבה דגמי משקפיים עם מסגרת קשיחה ועדשות מתחלפות, החלק התחתון של המסגרת הוא מקשה אחת שמתחברת למנגנון הנעילה של המסגרת. הנעילה של המסגרת נמצאת במנגנון נסתר המתחבא בתוך המסגרת של המשקפיים. כדי לשחרר את המנגנון צריך לתת לחיצה קלה על הלוגו של רודי פרוג’קט שנמצא בין שתי העדשות ונעילה של המסגרת משתחררת. המסגרת והעדשות של ה- Sintryx מעוצבים עם בליטה בעדשה ופרופיל מתאים במסגרת, כך שכשתפתחו את מנגנון הנעילה של המסגרת העדשה לא תיפול באופן מיידי ותינזק. ההחלפה של העדשות היא קלה מאוד והביקורת היחידה שיש לי היא חוסר תקתוק או הרגשה של נעילת המנגנון. כאשר סוגרים את המנגנון בסגירה של המסגרת חזרה למקומה אין שום אינדיקציה לנעילה וצריך לבדוק במשיכה שהמנגנון אכן נעול.
העדשות
מפרט העדשות שיש ל-Sintryx הוא רחב מאוד ומציע שישה סוגי עדשות:
-
- עדשות שחורות סמוק.
- עדשות מולטילייזר.
- עדשות פוטוכרומטיות מתכהות.
- עדשות מקטבות (פולורייזד).
- עדשות מקטבות HDR
- עדשות שקופות
למבחן קיבלנו את העדשות סמוק השחורות. לעדשות האלו יש גוון אפור-כחול קר עם דרגת כהות 2 ומכניסות 20.8% מהאור. באופן אישי אני אוהב צבעים קרים בעדשות משום שזה משרה עליי אווירה חורפית יותר בימים שטופי שמש. עדשות הסמוק הם עדשות All around טובות לטעמי משום שהם לא כהות מדי ולא בהירות מדי. למי שרוצה חווית משתמש רחבה יותר, הייתי ממליץ לשדרג את העדשות לדגם ה ImpactX2 הפוטוכרומטיות אשר ישנו את הכהות שלהם בהתאם לחשיפת אור השמש.
סיכום
ה-Sintryx של רודי פרוג’ט הם האולר השוויצרי של משקפי השטח. יכולות ההתאמה שלהם מהכיוונים להרכבה על העיניים ועד התאמת סוג העדשה לצרכים שלכם הופכים את המשקפיים האלו לכלי מאוד שימושי שכנראה לא תרצו ותצטרכו להחליף עוד הרבה זמן. במחיר שמתחיל ב860 ש”ח זה אינו מוצר זול אבל התמורה כל כך מצוינת, והעיצוב כל כך נכון ומתאים לטעם של רוכבי השטח, שמארסנל של ארבעה זוגות משקפיים, ה-Sintryx כמעט תמיד נלקחות איתי לשטח.
מאת: מאור רביב
צילום: יוג’ין לויט