כבר מתחיל להתחמם, ועונת טיולי המים בפתח. במיוחד לאחר החורף הרטוב שחלף. לכן שמחתי לקבל למבחן את ה WaterPro Maipo 2 מבית Merrell למבחן. נעלי שטח נמוכות מאווררות במיוחד המתאימות להליכה במים.

כתב וצילם: אופיר סבר

קצת על Merrell

מרל היא חברה אמריקאית המתמחה בנעלי טיולים משנת 1981. לאחרונה Merrell הרחיבו את תחום הפעילות שלהם מייצור של נעלי הרים בלבד לייצור נעלי ריצת שטח, סנדלים ועוד. החברה טוענת שכל מוצר שלה מיוצר לפי 4 אבני יסוד- נוחות, עמידות, עיצוב וורסטיליות.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מפרט:

  • שם הדגם: Merrell Waterpro Maipo 2
  • סוג הנעל: LOW
  • ייעוד: טיולי מים, אקלים חם, טיולי יום.
  • סוליה: סוליית Vibram TC5+, משכך זעזועים כפול EVA.
  • זיזים: 3.5 מ”מ
  • משקל: 482 גרם
  • יכולות אוורור וייבוש גבוהים
  • חומרים עמידים למים
  • Toe box קטן להגנה על האצבעות
  • מדרס EVA נשלף לייבוש מהיר
  • מחיר לצרכן: 399 שקלים (299 שקלים באתר מגה ספורט)
  • לקנייה: אליטל, וחנויות הטיולים והספורט המובילות.

בנויה להליכה במים – רשת ואוורור!

הדבר שמאפיין את ה Maipo הוא יכולת האוורור של הנעל בחלק העליון. ה Maipo בנויה להליכה במים, כך שכל הנעל מאווררת עם רשת. גם אם אתם לא מתכננים טיול מים, האוורור נהדר לימים חמים, בהם אנחנו מזיעים. הרבה מתחושת הטמפרטורה שלנו בגוף מגיעה מהקצוות- כאשר קר לנו ברגליים, נרגיש תחושת קור גם אם יש עלינו מעיל, וההפך- כשחם אוורור טוב יותר ברגליים ישפר תחושה כללית. לכן האפקט שה Maipo יוצרת הוא סירקולציה של אוויר אל הרגליים, מה שתורם לקירור הרגליים. תרומה לא פחות חשובה היא בכך ששמירה על רגל יבשה גם מונעת היווצרות של שלפוחיות ופטריות, בעיה נפוצה בקרב מטיילים.

בנוסף לרשת בנעל, ל Maipo יש מדרס נשלף, עם חורי אוורור. לאחר שימוש רטוב בנעליים, או בסוף יום הליכה, אפשר להוציא את המדרס לייבוש מהיר יותר.

חשוב לציין שיש גם חסרון לרשת- אם אתם הולכים בתוך שדה יבש, רמת ההגנה מקוצים שנתקעים בנעל יורדת. כך גם אם אתם הולכים על חול או אבק- הרגליים יספגו גם מאלה. יחד עם זאת, יש יתרון משמעותי ל-Maipo על סנדלים, למשל במסגרת קשיחה לאצבעות (Toe Box). אמנם זוהי לא מסגרת שלמה כמו בנעלי הרים, היא מגנה על האצבעות מלפנים וממשיכה את הסוליה.

התאמה נוחות ועיצוב

לעומת נעלי הרים רבות, ה Waterpro Maipo 2 גמישה מאוד ונוחה מהרגע הנכון. לי אישית לא הייתה תקופת הסתגלות כלל, והרגשתי בהן נוח לטייל מהשנייה הראשונה. פלוס גדול נוסף מבחינתי של ה Maipo הוא מגוון המידות שלהן. כאדם עם רגל קטנה מאוד, כמעט ואין לי סיכוי למצוא נעלי הרים לגברים במידה שלי. אך למזלי “גרסת הנשים” של Merrell מתאימה לי מצויין. איני סבור שיש הבדל בצורת הנעל בין נשים לגברים. כאשר מדובר בעיצוב, אני מעדיף עיצוב מינימליסטי ונקי, כך שלא התחברתי לצבעים השונים, מלבד השחור שקיים גם בגרסת הגברים וגם בגרסת הנשים, אותו אני קיבלתי למבחן.

ל Maipo יש מערכת שריכה משולבת בחגורות להתאמה מדויקת יותר למבנה הרגל. לכן יש חשיבות רבה לשריכה.

סוליה

נעלי ההרים שלי, איתן אני יוצא לרוב הטיולים, הן בעלות סוליה מרשימה ביותר. לפעמים אני מרגיש שהן יכולות להחזיק את הקרקע גם בשיפוע של 70 מעלות. אך כשאני רוצה לחצות נחל או לדרוך על אבנים רטובות, אני מרגיש שאני נועל רולר בליידס. לכן סוליית הויבראם ב Maipo בעלת זיזים בגובה 3.5 ס”מ, היא מגומי בטכנולוגיית TC5 פלוס, המיועדת לאחיזה מירבית גם בקרקע יבשה וגם ברטובה.

מי שניסה ללכת בתוך נחל זורם יודע שהדבר לא פשוט בכלל. קשה לראות היכן דורכים ובאופן תדיר מופתעים מאבן שמאיימת לסובב לנו את הקרסול. הזיזים בסוליה בנויים עם מחשבה זו, ויחזיקו את הרגל גם במצבים משונים.

נעל עונתית

ה Merrell WaterPro Maipo 2 היא נעל נישתית המיועדת לימי הקיץ החמים ולמסלולי הליכה במים. אם אתם נתקלים במי שלגים במזג אוויר קר, כנראה שהנעל הזאת לא בשבילכם מכיוון שאין לה בידוד כלל. לכן ה Maipo לא מתכוון להחליף לכם את נעלי ההרים עם טכנולוגיית ה Goretex, אלא לאפשר לרגל לנשום קצת בימים חמים. זוהי נעל לקיץ, אולי לאביב הישראלי, אך לא הייתי ממליץ לטייל איתה בתנאים קרים בהם חום הוא לא בעיה.

יחפים או גרביים?

יכול להיות שה Maipo מושלמת להליכה במים, אך סביר להניח שהגרביים שלכם לא. כדי לנצל את האווריריות של ה Maipo אני ממליץ ללכת עם גרבי טיולים נושמים במסלול, וכאשר מגיעים למים, פשוט להוריד את הגרביים ולנעול את הנעל יחפים. התחושה אמנם קצת מוזרה בהתחלה, מכיוון שאנחנו רגילים לתחושה של בד, אך מהר מאוד מתרגלים לכך, במיוחד כאשר הולכים בתוך המים ואין את התחושה הזו כלל. כאשר הנעל או לפחות הסוליה התייבשה, ניתן להחזיר את הגרביים.

Merrell Waterpro Maipo 2- סיכום

ה Merrell WaterPro Maipo 2 היא נעל ייעודית להליכה במים עקב יכולות האוורור והניקוז שלה, המתאימים גם לימים חמים בהם כדאי לשמור על הרגל יבשה ומאווררת. סוליית הויבראם תחזיק בתנאי שטח שונים, ותצטיין בתוך תוואי רטוב. היא גם מתומחרת במחיר ידידותי למטייל המתחיל ולמטייל שהתקציב לוחץ.

הכותב, אופיר סבר: זכה בתואר “שביליסט” ב2015 כשהשלים את שביל ישראל מדרום לצפון, מטייל מנוסה ומצלם טבע כבר 11 שנים. מדבר בהתלהבות מוגזמת על ציוד צילום וטיולים ופדנט כשזה מגיע לפק”ל קפה. סטודנט לתקשורת במכללת ספיר וכשהוא לא מצליח להתרכז במרצה הוא חושב על הטיול הבא שלו.