צבעי העדשות שכל אחד מעדיף שונים מרוכב לרוכב. זה עניין מאוד אישי, וקשור בטעם, בצרכים לרכיבה, וגם בחיבור של כל אלה למשתנים חיצוניים. הנה מדריך קצר על  סוגי העדשות של רודי פרוג’קט (נגלה לכם עוד שבקרוב יושקו עדשות חדשות – עוד לא ממש לפרסום, אז שמרו על קשר…)

מאת: Rudy Project – לאתר האינטרנט
פורסם במקור ב BIKEPANEL – מגזין האופניים שלנו.

אם לא לחצתם Play על הסרט למעלה:

קבלו סרט הסבר בעברית על העדשות השונות:

הצרכים המגוונים של ספורטאי Outdoors

הצרכים שלכם כספורטאים שונים זה מזה ומשתנים בשעות שונות במהלך היום, בעונות שונות לאורך השנה, ובסביבות ספציפיות שונות (חוף, צל עצים, מדבר וכו’). זו הסיבה ש Rudy Project מספקת מגוון אדיר של עדשות לכל מטרה, סוג אור, והעדפה.

למשל: בחורף ובימים אפורים ומעוננים, יש לא מעט ספורטאים שייהנו מעדשות בהירות יחסית בעלי צבעים חמים (לדוגמה ברודי: Racing Red) – העדשות האלה יכולות לחזק את הצבעים ובעיקר – לחזק קונטרסט ולשפר את יכולתכם להבחין בכפלי קרקע במקומות בהם התאורה שטוחה. מצד שני בימי קיץ מוארים מאוד, עדשות מקטבות המונעות החזרי אור, עדשות נייטרליות (אפורות) או קרות יכולות להרגיש טוב יותר.

תאורה חזקה ותאורה חלשה גם הן מצריכות שימוש בעדשות בעלות רמות סינון שונות. אם אתם רוכבים בסביבה משתנה בעוצמת התאורה, או בשעות הזריחה ובין הערביים – עדשות בעלות סינון משתנה (פוטוכרומטיות) יכולות לפתור לכם את הבעיה עם זוג משקפיים אחד לכמה עוצמות אור.

יש ספורטאים שמעדיפים להחזיק משקפיים עם תכונת החלפת העדשות המהירה שקיימת בחלק מהדגמים של רודי פרוג’קט כגון ב Rydon, Agon, Zyon, ואחרים מחזיקים יותר מזוג אחד לכמה תנאים.  כך או כך, שניים או שלושה סטים של עדשות יתן לכם כיסוי מלא לכל תנאי התאורה והשימושים הספורטיביים שלכם.

ImpactX – עדשות מתכהות

עדשות פוטוכרומטיות (Photochromic Lenses) הן עדשות מתכהות – פטנט אדיר שמאפשר לכם להיות עם זוג עדשות אחד בכמה תנאי תאורה. זה מעולה לכאלה שעושים ספורט עם אור ראשון או אפילו בחושך מוחלט וממשיכים לתוך היום, וההפך – מהיום  אל הלילה. זה מעולה גם בימים מעוננים או מעוננים חלקית, ולכניסה ויציאה מאזורי צל לשמש וחזרה.

Rudy Project השיקה דור חדש ומשופר לא מזמן, ה- ImpactX2 ובדור הזה הן מקבלות התאמה לטווח רחב יותר של תאורה מחושך מוחלט ממש ועד לאור.

אם אתם מתעניינים כיצד זה עובד – נספר לכם שהן פועלות על עיקרון של הפעלה באמצעות רגישות לקרניי ה UV. בתוך העדשה משולבים גבישים רגישים לקרניים האלה והם אחראים על התגובה הכימית המכהה את העדשה.

image3

עדשות Laser

עדשות הלייזר הן קבוצה של עדשות עם ציפוי מראה שתוכננה עבור תאורה חזקה יחסית. רמת הסינון שלהן היא בין 8% – 20% מהאור, והן מגיעות במגוון צבעים. עדשת לייזר יכולה לבוא בשילוב עם Impact X (עדשה פוטוכרומטית מתכהה) אם כי השילוב הזה לא יתאים לחושך מוחלט.

עדשות המראה – Multi Laser

אלה עדשות דומות ללייזר אולם עם כמה שכבות של ציפוי מראה – בד”כ צבעוני: אדום, כתום, כחול, סגול או ירוק. יש פה אפקט קוסמטי – כלומר הנראות החיצונית של המראה בולטת (וגם לא רואים לאן אתם מביטים…). יש גם הבדלים קטנים בגוונים בהתאם לציפויים השונים. ההתאמה שלהם היא לתאורה חזקה עוד יותר, מאחר וכל תוספת שכבה כזו מורידה עוד קצת מכמות הקרינה המועברת אל העיניים שלכם. אלה עדשות שמסננות סביב ה 20% מהאור.

בסרט הבא, על דגם ה Fotonyk בעל הבאמפרים – תוכלו לראות עדשות Lazer טיפוסיות עם אפקט מראה:

 

העדשות המקטבות – POLAR3FX™

בעברית עדשות מקטבות (Polarized) הן עדשות מתוחכמות ויקרות יותר, אשר מנטרלות חלק מהאור החוזר – ללא קשר לגוון העדשה, היא מפחיתה בוהק והחזרים ולכן משפרת מאוד את הצבעים בסביבה ומבטלת את הקטעים הכסופים המסנוורים של בוהק. האפקט מתגבר בהתאם לזווית התאורה החוזרת המגיעה אליכם, והספורטאי בעיקר נהנה מצבעים חדים ויפים, שמים כחולים יותר, ירוק של עלים חזק ועמוק יותר, ואפשרות להסתכל לכיוון הדרך עם פחות סינוור. בשימוש בהן רואים את האפקט בצורה מקסימלית במבט אל חלונות – אז רמת ההשתקפות בהם יורדת משמעותית.

שימוש מאוד נפוץ לעדשות האלה הוא לנהיגה ולא רק לספורט – בוהק חזק קיים בכביש מהמכוניות מסביב, המראות והחלונות שלהם והעדשה הזו מצוינת בכביש.

להבחין בפרטים באור חזק – Hi Contrast

זו עדשה כהה באופן קבוע, שתוכננה כדי לתת קונטרסט חד מאוד. זו עדשת Outdoors לכל סוגי הספורט והיא מתאימה לתאורה חזקה, לכן מצוינת בישראל. הגוון שלה הוא חום יחסית והיא צובעת את העולם בגוונים חמים וצלולים במיוחד.rudy bikepanel

גוונים חמים מול גוונים קרים

יש המון גוונים לעדשות רודי פרוג’קט מהסוגים השונים – גוונים חמים יותר מצוינים לתאורה חלשה: לבוקר, לימים מעוננים ובכלל לתקופת החורף שכן הם מחזקים את הצבעים ומשפרים קונטרסט. גוונים קרים מתאימים יותר לתאורה חזקה ובוהקת. הגוונים בעיקר קשורים להעדפה אישית של המשתמש.

שאלנו את הפאנליסטים של RUNPANEL ו BIKEPANEL – מה אתם מעדיפים?

התשובות החד משמעיות (והמגוונות לחלוטין זה מזה…) בסרטון הבא:

 

מאת: Rudy Project – לאתר האינטרנט

אל תפסידו כתבות מעולות

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

ביי