מה הטעם לקנות מוצר יקר ואיכותי אם ברגע האמת, אותו רגע אימים שבו היד לא אחזה טוב, השולחן היה חלק, חשבתם שהכנסתם לכיס אבל בעצם לא… ואותו מוצר מדהים, נהדר ומגומר לעילא ולעילא, שהושקע בו מיטב כספכם, פוגש את הרצפה חזיתית (דאמ יו, מרפי!) ונסדק, נשבר, מתפוצץ או הכל ביחד?   

מאת: יואב גריבי
תמונות: אילן גריבי, גיאחה

אם לא לחצתם על ה Play למעלה לחצו פה:

גלוריפיי G4 כרטיס ביקור:

image7אין מה לעשות, חידושי העשור האחרון הביאו שינויים נפלאים – שלדות קרבון במחירים מצחיקים, מכשירים סלולריים עשויים חומרים יוקרתיים, פלסטיקים שמרגישים כמו מתכת אך עולים כגרושים. הכל נראה הרבה יותר טוב, איכותי ויוקרתי. הבעיה היא שאמנם החומרים עצמם וגימורם השתנו, אבל לכולם נותר אותו המכנה המשותף, יחד עם אותם כדים, צלחות ופסלים מהתקופה הביזנטית – הכל עדיין פ%#ינג שביר!  מה זה עוזר לי שהמשקפיים שקניתי שוקלים רק 29 גרם, עשויים מהחומר של החללית של באז אולדרין, משמיעים לי מוזיקה ומשנים את גוון העדשה כשאני מחליק בסינגל והם עפים על סלע והופכים לשני מונוקלים?

image5(קול של חצוצרה) – ואז הגיעה גלוריפיי (עם Y בסוף)

אותה חברה אוסטרית המייצרת מוצרים באיכות גבוהה במיוחד, אך נותנת גם דגש על עיצוב המוצר. גלוריפיי משווקת בארץ ע”י ריקושט, רשת ה-Outdoors הגדולה ( 50 חנויות) שניתן למצוא בה את כל מה שטיילים, טרקרים, אנשי טבע וחוץ צריכים. יש להם מגוון מותגים שהם מייבאים בכל תחומי ה-Outdoors (הלבשה, נסיעות, נעליים, ציוד קמפינג, וכו’) ולאחרונה הם גם נכנסו לתחום האופניים, עם השקת סט ביגוד ממותג משלהם.  זהו לא הדגם הראשון או השני של גלוריפיי הנבחן כאן במערכת. אני קיבלתי למבחן את הדגם הנושא את השם הסקסי להחריד ‘G4’ עם מסגרת בצבע כחול-שקוף ועדשות אפורות וכהות ביותר.

image4עיצוב וסקסאפיל

הדבר הראשון שתפגשו ב-G4 הוא אותו עיצוב בסיסי, ניתן לומר משעמם, של משקפי ספורט – 2 עדשות נפרדות, ללא מסגרת תחתונה, צבעי העדשות והמסגרת די זהים, עיצוב שמעניק להם מראה של יחידה אחת. לשמחתי המסגרת מגיעה גם במגוון צבעים (ירוק נאון, אדום, לבן ושחור).

image12המשקפיים מגיעים עם ללא זרועות או אפונים מתכווננים, אך זה מכיוון שכל המסגרת עשויה מאותו פולימר גמיש של גלוריפיי, שבעזרתו כל המסגרת מתרחבת לרוחב ראשו של הרוכב. פשוט וקל. האפון יצוק כחלק מהמסגרת של המשקפיים, והחלק היחיד שניתן להחליף בו הוא כיסויי הגומי, שמונעים החלקה מהאף. בקצוות של הזרועות יש תוספת של משולשי גומי שתפקידם להוסיף עוד אחיזה, בעיקר כשמדובר ברוכבים עם מבנה פנים צר.

image1תחושה על הפנים – כמעט בלתי מורגשת

כשהסתובבתי עם המשקפיים ביומיום, אותם משולשים הם אלה שתפסו בפועל את המשקפיים ומנעו מהם ליפול לי מהראש. לי יש מבנה פנים די צר, והמסגרת לא הייתה צריכה להתרחב כדי לשבת לי על הראש בבטחה. המשקפיים האלה מאד קלים, ורק נקודות הלחץ שנוצרו ע”י משולשי ההרחבה האלה היוו אינדיקציה בשבילי שהמשקפיים עדיין שם: לחץ מורגש קלות אבל לא נוראי.

image11ברכיבה המצב שונה

המשקפיים נבחנו יחד עם הקסדה הפרטית שלי שאני אוהב להנמיך את חלקה הקדמי כמה שיותר, ובכך מגביה את החלק האחורי, מה שמוריד את מנגנון ההידוק לחלק התחתון של הראש. יצא ובמקרה זרועות המשקפיים מספיק ארוכות, שהן מתיישבות בדיוק על אותו מנגנון, בחריצים בהם מושחלות רצועות הסנטר – מצב שגרם ל-0 נקודות לחץ על הראש, ותחושה שהמשקפיים מרחפים על הראש, ולא נתפסים עליו.

image6כיסוי ועדשות

העדשות בדגם הזה מאד גדולות, ומכסות את שדה הראיה לחלוטין – החלק התחתון שלהן פתוח (ללא מסגרת), וכך בזמן הרכיבה נכנס אויר לחלל שבין הפנים והעדשה שמונע התעבות של אדים על העדשה.

image10קיבלתי למבחן עדשות אפורות עם גוון כחלחל, שמתאים בול למזג האויר של הקיץ הישראלי. הגוון הכחלחל של העדשה עידן את הבהירות כך שלא הייתה שום בעיה במעבר בין שמש לצל ברכיבות שטח, וברכיבות כביש לא נתקלתי בסיטואציה בה העדשות לא היו כהות מספיק.

image2זה באמת בלתי שביר, אבל לא להגזים

אבל העניין שבאמת מייחד את המשקפיים האלה, ואת גלוריפיי בכללי, הוא החומר ממנו עשויים המשקפיים: NBFX – Non Breaking Flex Polymer.

image8מאחר וכל החלקים (זרועות, מסגרת, עדשות) עשויים מהפולימר הזה, אין אף חלק שביר במשקפיים האלה! הרבה כיפופים והדגמות עברו על ה-G4, אך הם עמדו בגבורה והוכיחו שהם אכן בלתי שבירים. העמידות הבלתי מתפשרת הזאת נותנת ראש שקט שהמוצר שהשקעת בו, אכן הולך להחזיק לך לא מעט זמן, ולעמוד בתלאות שבדרך.

ozedf

הגלוריפיי הם Unbreakable, אבל לא Indestructible: בזמן ניסויים אגרסיביים (מדי) על עדשות המשקפיים, העדשה נהפכה ב-180° (מקמורה לקעורה) והציפויי שלה נסדק, ונוצר מעין פס של שריטה רחבה מאד (3 מ”מ) על העדשה. זה נראה כאילו טפטפה שם טיפה, אבל אי אפשר לנקות את זה עם בד מיקרופייבר. אז נא לא להתפרע אתם, בבקשה.

image9לסיכום

ה-G4 הם מוצר מעולה: עדשות טובות, משקל קליל והתאמה וורסטילית, ללא צורך במערכות כיוונון שבירות. לי אישית מאד חשוב הסטייל והלוק שמקבלים ממוצרים לבישים ולטעמי נקודת החולשה שלהן היא העיצוב שהוא פחות מעניין וייחודי מה G9 שבחנו (שמתאים גם לכבישונים ובמיוחד לטריאתלטים על שום הכיסוי המושלם שלו גם בזווית רכונה), וגם מה G2 של גלוריפיי שהוא בהתכתבות מלאה עם סגנון רוכבי השטח והאנדורו.

אבל במקביל – שני הדגמים האלה הם רדיקליים יותר בעיצוב שלהם ולא בהכרח יתאימו לכל אחד. אם אתם אוהבים משקפיים רגועים יותר ופחות קיצוניים בעיצובם משני הדגמים האלה ורוצים את היתרון של העמידות המופלאה הזו, הרי שה- G4 יהיו בול בשבילכם.

מאת: יואב גריבי
תמונות: אילן גריבי

ואם עוד לא עשיתם מנוי – תכניסו אימייל וקבלוהו חינם:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים