אחרי הרבה מאוד מבחנים למשקפים וקסדות של רודי פרוג’קט סוף סוף יצא לנו לבקר באיטליה כדי לראות את המקום בו נוצר המותג האיכותי הזה. פגשנו את סימונה, אחד הבנים של רודי עצמו וישבנו לדבר קצת על איך הכל התחיל ולאן נושפות הרוחות.
מרכז אופנה וספורט – Treviso
עם טיסה די קצרה לונציה ונסיעה של חצי שעה ברכב, מגיעים לעיירה שכולה צועקת ספורט, אופנה ואופניים. טרוויזו (Treviso) היא עיירה יפיפיה עם פיאצה איטלקית קלאסית ומלאה בתעלות, אבל לא רק. ענקית האופנה בנטון וגם ענקיות הספורט גאוקס, דיאדורה ולוטו, גם הן עובדות ומהנדסות את מוצריהן מהעיירה הקטנה. בין כל הענקים אפשר גם למצוא את הפנינות שיותר מדברות לתחום שלנו. חברת פינרלו עם אופני בוטיק וכמובן חברת רודי פרוג’קט עם ליין שלם של מוצרי ראיה וגם מיגון ראש.
את הביקור תיאמנו מראש כדי למצות עד תום את כל החוויה ולקבל את מאחורי הקלעים של המותג הנחשק. אין כמו להכיר את האנשים שמאחורי המוצרים שאנחנו אוהבים. פגשנו חברה מקסימה של כ 50 עובדים במתחם ההנהלה שבו מרכזים גם מחלקות ניהול מוצרים, שיווק, הפצה, אריזה ובקרת איכות. ייצור המשקפיים עצמם נעשה במפעל כעשרים ק”מ משם, הכל תוצרת איטליה. העדשות עצמן מיוצרות אצל ספקים שונים בעולם.
בון ג׳ורנו רודי פרוג׳קט
פגשנו את סימונה ברבוזה, שהוא הבן של “רודי” מייסד החברה וגם מנהל השיווק והמדיה של רודי. כמו כל מפגש איטלקי טיפוסי, מיד התיישבנו לארוחת צהריים. דרך מצוינת לשבור קצת את הקרח הפורמלי ולהכיר אחד את השני תוך כדי ריכולים על עולם הספורט. איטלקים הם עם מקסים, ועם הקרבה שלהם בדיוק כמו שלנו לגיגית הים התיכון, כך גם הפתיחות וההומור, משדרים על אותו התדר.
בלב שכונת מגורים שקטה, מופיע בניין החברה עטוף בעצים ירוקים וגבוהים. לא בולט, לא צועק ומשתלב בצורה הכי ירוקה לנוף עם השכנים. שקט ודיוק הם שם המשחק. מרגע היציאה מהחניה עד לחדר ישיבות, הכל נראה מאוד מוקפד, נקי ומדויק. כולם עובדים בשקט עם חיוך עדין על הפנים. ללא ספק האנשים פה נהנים ממה שהם עושים ועושים זאת באהבה.
במהלך הסיור בתוך המשרדים, מתגלים דברים שלא רואים אור זרקורים אצלינו פה בארץ. קסדות מעטרות בשיבוץ אבני חן, פרוטוטייפים משובצי סימנים לסריקה ועד סדרת משקפיים תחת הנושא מסע בין כוכבים.
איך זה התחיל
רודי הוקמה ב 1985. כריסטיאנו הבן שלו הוא היום המנכ״ל, וסימונה מנהל את השיווק והתקשורת. רודי או בשמו המלא רודולפו (רק אשתו קראה לו כך), היה מנהל שיווק של חברת סידי בתחום האופנועים ומרזוקי מזלגות. הוא הסתובב בעולם והיה חלוץ בתקופה והוא זה שגייס אתלטים לקבוצה הזו. היה לו רעיון להכין איזה מתנה לאנשים שהוא פוגש- מתנה אישית עם הכינוי שלו רודי.
האגדה מספרת שרודי הלך לשתות קפה בבר ליד הבית. פגש חבר שעסק בשיווק משקפיים בזמן ההוא, וסיפר לו על איזה סיבוב ביקור אצל לקוחות. אותו החבר התלוצץ עם רודי ואמר שבטח קל למכור מגפיים של סידי לאופנוענים ובעסקי משקפיים הסיפור ממש שונה. רודי גיחך והציע להתערב שהוא יכול למכור גם משקפיים. ההתערבות היתה שבתוך חודש הוא מצליח לחזור לחבר עם פרוטוטייפ. האמת שהיה לו כבר את הרעיון לעשות משקפי ספורט שלא היו אז בכלל והוא כבר החל בזה קודם לכן, וכך ניצח בהתערבות והגיע עם הזוג הראשון.
התזמון של רודי היה מצוין כי באותה תקופה היה סוג של הייפ על השקת עדשות מפוליקרבונט, מה שאפשר ליצור קטגוריה של עדשות ספורט. רודי החל לחלק את המתנות בנסיעות והמפגשים שלו עם הענף שבו הוא עסק. לחלק לאותם האנשים שהיום היו קוראים להם משפיענים, אופנוענים ואחרים. לאט לאט החל לעלות הביקוש והאנשים שאותם הוא פגש רצו עוד. כולם רצו ממנו את המשקפיים. כך רעיון של מתנה צמח לחברה מובילה בתחומה.
לחצו פה להצטרף לקב’ השקטה שלנו לקבלת הכתבות:
המודל של רודי בתחילת הדרך היה מיועד לסופר פרפורמנס, הוא גם זה ששם את רודי כחברה מובילה עם סיפור הצלחה. כל פעם הצמיחה הגיע עם מוצר חדש, מוצר שחידש משהו קיים והכתיב את העתיד. גם בתחום הקסדות נרשמה חתימת דרך עם עידן האגרסור, קסדות ראשונות בתחום האווירודינמיות ב 1993 (Sweeto). רודי הפנימו שאת ההצלחה בשיפור הביצועים מביאים על בסיס אתלטים מקצועיים והרבה מהתקציב השיווקי שלהם הלך בעיקר לספורט ולספורטאים. אלוף העולם הראשון בסנובורד – שהשיק את סווטש היה גם האתלט שלהם.
החזון
סימונה מספר שה DNA של רודי מתבטא בתג ליין: Elevate Your Performance. המשימה היא ״לשפר את הביצועים״ – ולכן הם מאוד ממוקדים לשים דגש על הצד המדעי עם דיוק במדידות, ובעבודה עם האתלטים. אחרי ניתוח כל הפרמטרים, השאיפה היא לשפר את העיצוב, הנוחות, הבטיחות והאווירודינמיות. הכל למען שיפור ביצועים- בכל תחומי הספורט.
רודי מאוד חזקים בעולם האופניים: אופני הרים, כביש, גראבל שעדיין צומח ומשפיע מאוד באירופה וארה”ב. אבל הם גם חזקים בתחומי החורף וענפים אחרים: קרוס קאנטרי סקי, שייט ועוד. הם יודעים שלהיות מעורב, זה חלק מהמשחק בלהצליח, לא רק כדרך חשיבה שיווקית אלא גם על הצד המדעי. רודי דואגים להיות בשטח על בסיס ספונסרשיפ של קבוצות כמו אמריקה קאפ וקבוצת אמריקן מג׳יק שביבשת האמריקה הגדולה. בנוסף הם מספקים ציוד להרבה קבוצות מקצועניות בעולם, לעתים דרך המפיצים ועד לתמיכה בקבוצת ילדים מקומית הגדלה לתוך הענף.
רודי רואים את עצמם כחלק חשוב בשיפור ביצועים של האתלטים על בסיס התמקדות בגורם המשפיע – הראש. הראש, המוח, הראייה, החושים – זה מרכז ההחלטות, ריכוז, והביצוע. לכן ההגנה עליו קריטית לביצוע ולבריאות של הספורטאים.
חשיבות הקיימות
מאז תחילת דרכם, החברה עברה לא מעט והוסיפה עוד רבדים להתנהלות שלה כחברה. מאוד חשוב לרודי להיות לפי הסטנדרטים האחרונים האיחוד האירופי תומך בו. ה UNEU יצאו עם 20 מטרות לארגונים שכולם צריכים להתמקד בהם כדי להגיע לקיימות. רודי לקחו 6 מטרות מתוכם שמבחינתם חשובות להם והתורמות לפיתוח המוצרים.
בין הפעולות שהם עושים בתחום הזה אפשר לספר על עבודה מסיבית להפחתת ההשפעה על הסביבה במשרדים ובייצור, מחקר ושימוש בחומרים ועיצובים המאפשרים הרבה יותר מחזור כמו ריסלן, השקת אריזה חדשה מפלסטיק ממוחזר, ותמיכה בקבוצת אופני הרים בשם Team Rudy Project שהביגוד והמסרים שלה שם הם בתחום הירוק. הם תורמים בתחום הקיימות לארגונים העוסקים בתחום, ועוד. רודי קוראים לזה Ride to Zero ואפשר לקרוא על זה עוד פה.
אגב, הדבר הכי משמעותי הוא כנראה איכות המוצר הנדירה שלהם. העובדה שהם שומרים על החלקים ועל התמיכה ארוכת הטווח בקונים, מה שמאפשר לנו הלקוחות להשתמש במוצר יותר זמן ולא לזרוק אותו. מייצרים לאמינות, לעמידות ואיכות- זה מייקר את המוצר, אבל זה מאפשר להשתמש במוצר הרבה שנים.
גם עיצובית אומר לנו סימונה “יש לנו עיצובים שמחזיקים יותר זמן. זה דיון מאוד רציני: כיצד למצוא את הבאלאנס בין אקסטרים שהוא מאוד אופנתי לזמן קצר ואז נראה מיושן לבין עיצוב שמחזיק רלוונטיות וטרנדיות לאורך זמן ולכן הרבה יותר ידידותי לסביבה וגם ללקוח הקצה”.
כמובן שהמוצרים בחברה לא נעצרו ברמת הפרפורמנס בלבד ויש ליין מוצרים הפונה לקהל הרחב. סדרת אקטיב לייף סטייל נהנית מהידע והטכנולוגיה ומציעה לאוהבי הספורט להנות עם משקפיים המתאימים ליום יום אך עדיין משמרים את התכונות הספורטיביות. כך שהקונספט מאפשר להשתמש באותו המוצר גם בשותף וגם בפעילות האהובה של סוף שבוע. זה מגניב וזה משמר ותומך באסטרטגיה הירוקה של רודי פועלים לפיה.
סיפור שהוא חוויה
תמיד מרתק לראות את הנפשות הפועלות מאחורי המוצרים שאנו צורכים ואוהבים ביום יום. להיפגש ולדבר, לשאול שאלות ולהבין אילו החלטות מתקבלות תוך כדי התהליך לבניית מוצרי ספורט, זה יותר ממרתק ופותח אופקים חדשים. בעיקר עם כותרת גדולה שלא הכל כל כך פשוט. כיף לראות ולהכיר שהאנשים שעושים את המוצרים, פועלים מתוך אהבה לתחום ושאיפה למצויינות.