השמש היא צרה צרורה במיוחד אם אתם מטיילים ונמצאים בשטח כל היום. אפשר לרחוץ בכמויות אדירות של קרם הגנה כל שלוש שעות לפני יציאה לשטח, ואפשר לבחור לשים חולצת קיץ של Mountain Equipment בשיווק של גראביטי (229 ש”ח). מבחן אאוטפאנל (OUTPANEL) של גיא חלמיש:

חשיפה לשמש ללא הגנה יכולה להוביל למגוון בעיות עוריות, החל מכוויות שמש ועד לנזקים חמורים יותר כמו הזדקנות מוקדמת של העור וקמטים. החשיפה הממושכת והשכיחה לקרני UV מגבירה את הסיכון להתפתחות סרטן עור, כולל מקרים קשים כמו מלנומה. קרני UV פוגעות בסיבי הקולגן והאלסטין של העור, מה שמוביל לירידה בגמישות ולמראה עור יבש ומקומט. חשוב להקפיד על שימוש בקרם הגנה, ללבוש בגדי מגן, ולהימנע משהות בשמש בשעות השיא כדי למזער את הסיכונים הללו.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

הפיסקה מעלה היא קריאה לפעולה

העניין שלי במוצרי Mountain Equipment הפעם, אינו תיאורטי עבורי: אני נשא של גנטיקת עור סרטנית במיוחד הכוללת קרצינומות ומלנומות בשפע. למרות שהיום אני מקפיד על מריחה מסיבית, אחרי כמה עשורים של פעילות ספורטיבית אקטיבית שכולה בשמש, עורי מלא כתמי שמש, נמשים וקמטים. לתחושתי אני חי מתחת שעון חול הסופר את הזמן לאחור עד גילוי הסרטן. לכן המוצר העיקרי במבחן הזה, בייבוא של גראביטי ממש מעניין אותי: חולצה ארוכה דקיקה עם קפוצ’ון לטיולים בשמש. לצידה גם המכנסיים התגלו כמעולים.

חולצת קיץ

ללמוד מהבדואים – ביגוד ארוך גם בחום 

איך לא חם לבדואים? ברור שהניסיון המדברי הזה לאורך דורות רבים נובע לא רק משמרנות, דתיות ומניעת חשיפה. הוא משרת מספר מטרות חיוניות להתמודדות עם תנאי הסביבה הקשים:

  • הגנה מהשמש ומהקרינה: למרות החום, הביגוד הרחב והארוך מספק מחסום מפני הקרינה ומונע נזקי שמש ישירים כמו כוויות. 
  • ויסות חום הגוף: הביגוד הארוך אינו צמוד לגוף ויוצר שכבת בידוד אווירית המפחיתה את העברת החום בין הגוף לסביבה. בנוסף, האידוי של זיעה על פני העור תחת הבגדים מסייע בקירור.
  • הגנה מפני אבק ורוח: המדבר מלא באבק ובחלקיקים שיכולים לפגוע בעור ובמערכת הנשימה. הבגדים הארוכים עוזרים להגן בעת רוחות חזקות וסופות חול.
  • שמירה על חום הגוף בלילה: טמפרטורות המדבר נוטות לצנוח בלילה. הביגוד הארוך עוזר לשמור על חום הגוף ומונע קירור יתר כאשר הטמפרטורות יורדות משמעותית.
  • הגנה מעקיצות – יתושים, זבובים, מזיקים, עקיצות ושאר מטרדים דומים. 

חולצת קיץ

הכירו את Mountain Equipment 

זו חברה שמתמחה במוצרי קצה לאאוטדור. סרבלי הפוך הראשונים בעולם שייכים להם, וכמובן המוצרים שלהם בקרו בכל פסגות העולם. הם שואפים למצוינות בביצועים ובטכנולוגיה. החברה יוצרת תקנים משל עצמה, לא פעם מחמירים יותר מהתקן הקיים כדי לעמוד בכל תנאי. לדוגמה תקן שינה נוחה (A Good Nights Sleep Guaranteeׂׂ) בשקי שינה ועוד תקנים וצורות עבודה מאוד מיוחדות. הם עובדים עם אנשי הרים וספורטאי שטח מהטובים בעולם, ויש הרבה שבוחרים בהם גם מבלי להיות שגרירים, כמו מטפס ההרים נימס הנפאלי (הידוע מהסרט של נטפליקס…) – שטיפס על כל 14 הפסגות מעל 8000 מ’. 

חולצת קפוצ’ון ארוכה דקיקה  

החולצה של מאונטיין אקוויפמנט, מדגם Glace Hooded Mens Top נראית מעולה, הצבע שלה הוא הצבע של לוגו אאוטפאנל-OUTPANEL וזו התחלה מעולה. באתר החברה בחו”ל מתארים את הייעוד שלה כך “חולצת קפוצ’ון קלת משקל המתייבשת במהירות, מתאימה למסעות קרחונים שטופי שמש ולקירות גרניט הפונים דרומה.” (מסעות קרחונים שטופי שמש? בא לי). הרכב החומרים בבד – 87% פוליאסטר ממוחזר, 13% פוליאסטר. משקל החולצה 180 גרם, משקל הבד 125 גרם. רמת סינון UPF 40. המחיר: 229 ש”ח באתר גראביטי

חולצה

תמונה מהקטלוג (מקור: Mountain Equipment)

גזרה וסקסאפיל

החולצה מאוד נעימה ונוחה על הגוף, עם ביקורת קטנה על אזור הצוואר (קצת צפוף). כשלא משתמשים בקפוצ’ון הוא בלתי מורגש – הבד דקיק ומאוורר וקל משקל שכן היא שוקלת 180 גרם בלבד. הצבע שלה ממש יפה, הכי יפה. הוא השתלב מעולה עם צבע המכנסיים הכחול-אפרפר עליהם נספר בכתבה נפרדת. מבחינת מידה: אני בד”כ מדיום, אולם פה, בגזרה הרזה הזו, כשמדדתי מידה מדיום צפיפות הצוואר והכתפיים הרגישו את הלחץ ועליתי ללארג’ (כלומר למידת מדיום אמריקאי, 50-52 אירופאי, M בריטי). אגב גזרות ותפירות, כל התפרים הם מסוג flat locked seams – בקושי רואים אותם ולא מרגישים. 

עקבו אחרינו בווצאפ (קב’ שקטה):
הצטרפו לקבוצות אאוטפאנל

הגנה מצוינת מהשמש 

אנחנו מדברים על כיסוי כמעט מלא של העור, כך שאין צורך למרוח קרם הגנה כל שעה. במיוחד כשאתה בשטח שעות ארוכות עם חשיפה רציפה לשמש, זה חוסך הימרחות מעיקה ודביקה, שלא פעם שוכחים לחדש אחרי 3 שעות. בנוסף, הקפוצ’ון מספק הגנה לצוואר, לעורף ולאזניים – אזורים שנוטים להישרף מהר מאוד. הבד בעל +UPF 50, מבטיח הגנה מירבית מפני קרני UV מזיקות. טיילתי עם תחושה טובה יותר איתה. בד”כ הצבתי את הכובע והמשקפיים מתחת לקפוצ’ון ואז הוא התנפנף קצת יותר, אבל קל יותר להוריד ולהחזיר אותו. כשיש רוח חזקה יותר אפשר לשים אותו מתחת לכובע והמשקפיים (או מתחת קסדה) שמייצרים אחיזה – הוא דקיק וזה ממש לא מפריע.

חולצה

איכות הבד, נשימה וקלות

הבד הוא מסוג מנדף זיעה וסופר-קל: במשקל של 125 גרם למטר מרובע, ובתקן Bluesign – תקן קיימות מחמיר, שזה אומר שהוא מיוצר תוך הפחתת חומרים מסוכנים למשתמשים, חסכון במשאבי ייצור, מחזור ועוד. הוא גם מנוטרל ריחות בטכנולוגיות של HeiQ Fresh – גם הם ידידותיים במיוחד לסביבה. בקיצור Mountain Equipment רגישה ומתאימה לקהל המטרה שלה בצורה ברורה, ואנו מעריכים את זה – וגם את העמידה בתקן ה- Fair Wear (תקן המבטיח ייצור בתעסוקה הוגנת, זכות התאגדות וכו’ למול תעשיית הניצול בטקסטיל המהיר במיוחד). באופן מפתיע לא ראיתי פירוט של סוג הבד ברמה הטכנית.

תווית

ד”ש מהתווית: טכנולוגיות ירוקות והעסקה הוגנת

על הגוף

החולצה של Mountain Equipment נתנה לי את כל היתרונות של חולצה ארוכה בלי להכביד או לגרום להזעה מיותרת. גם בימים חמים, חולצה כזו נשארת יחסית מאווררת ומונעת הרגשת כבדות. מרגישים מיד את הקלילות, והחולצה נשארת קלה ומתייבשת מאוד מהר גם אם הזעתם דרכה. הייבוש המהיר הוא יתרון גדול בטיול קל משקל שבו מכבסים קליל את מעט הבגדים והם מוכנים למחרת יבשים לגמרי. התחושה של הבד מאוד נעימה ואיכותית. ב- ME אומרים עליה שהיא תתאים גם כשכבה פנימית כשמתקרר, ואני מסכים עם זה. אם כי היא לא תתאים כשכבה ראשונה פנימית עקב היותה רפויה (הזיעה לא תורחק מהעור), ובדקתי אותה רק בקיץ, כך שאין לי נסיון לגבי תרומתה לבידוד בקור. אולי רק שילוב של חום קיצוני עם לחות יאתגר אותה יותר במיוחד אם אתה מבצע פעילות אינטנסיבית. אני לא הרגשתי שום בעיה בקיץ חם מאוד. 

חסרונות? 

הקפוצ’ון הוא תוספת חשובה להגנה עורפית ועל האוזניים, אבל הוא לא תחליף לכובע אלא תוספת לכובע כיוון שאין הצללה קדמית או מצחיה. יש לי ביקורת מסוימת על החלק הצמוד לצוואר מלפנים  – הוא הרגיש קצת גבוה מדי. מה שקרה הוא שהיא לא תפקדה כמוצהר כבעלת גזרת Slim Fit, כי נאלצתי לעלות מידה לגזרה רפויה יחסית. זה לא חסרון מלא משום שאני מעריך שרוב המטיילים ממילא מעדיפים גזרת Loose על פני Slim fit. לבסוף – אם אתם באווירת טיול שטח הסטייל משובח ובעיקר פונקציונלי. אבל בטיול תיירותי עירוני המראה פה ספורטיבי מדי, פחות הקטע של אלגנט או אפרול שפריץ על מדרכה ברובע איטלקי עתיק.

חולצת קיץ

לסיכום: חולצת שרוולים ארוכים וקפוצ’ון של מאונטיין 

למרות שהוא עשוי להיראות לא מתאים לאקלים חם במבט ראשון כי הוא ארוך ועם קפוצ’ון, אפשר ללמוד פה מהבדואים, ולקנות את זה מגראביטי. חולצה ארוכה דקה עם קפוצ’ון לטיולים היא פתרון מעולה למי שמחפש הגנה מירבית משמש, עקיצות ומפגעים נוספים, ואם היא עשויה היטב זה יקרה גם מבלי להתפשר על הנוחות. נכון שזה לא מוצר זול, אבל הוא גם לא חריג במחירו ביחס לביגוד וציוד טכני איכותי אחר שיש לנו. יתרונותיה גדולים וכך החולצה של Mountain Equipment הפכה להיות פריט הטיול העיקרי והמועדף עלי בגיחה לסביבה רבת שמש והוא מומלצת מאוד.

יתרונות

  • הגנה מהשמש
  • בד דקיק ונעים, חומרים איכותיים 
  • משקל קל
  • נידוף מהיר של לחות ורטיבות (ייבוש מהיר)
  • הגנה מיתושים
  • גמישה ולא מגבילה את התנועה
  • מתאים גם כשכבה שנייה בקרירות או בשטח חשוף רוחות

חסרונות

  • הצווארון מעט גבוה
  • גזרה צמודה יחסית שאולי תגרום לכם לרכוש מידה אחת מעלה

מאת: גיא חלמיש

אל תפספסו כתבות מעולות מאאוטפאנל – כתבות באימייל, אחת לשבוע בלבד: 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים