בחדר קטן בדירתו בפרדס חנה, אופיר יעקובי, האדם מאחורי Flyrooster, מחייה מחדש חבלים ישנים, בדי מפרש ומצנחים והופך אותם למשהו אחר לגמרי. כרגע המוצרים נעים בין חגורות, תיקים וקייס לטלפון. “אין מוצר אחד דומה לשני”.

כתב וצילם: אופיר סבר

אופיר יעקובי- האיש מאחורי Flyrooster

מאז ומתמיד אופיר אהב את הטבע. כאשר היה ילד הצטרף לחוג אתגרים שם נחשף לעולם הטיפוס הסנפלינג והאופניים. דרך החוג גם נשלח לקורס מפעילי קיר טיפוס ונהג רבות לטפס עם חבריו. “בחיים לא הייתי מנחש שאתגלגל לעשות את מה שאני עושה היום”, אך היו סימנים הוא טוען. הכל התחיל בצבא. אופיר שירת כאמל”חיסט במגלן, שם תפר ייצר ופיתח מוצרים ללוחמים.

כאשר השתחרר, למד צילום במכללת ספיר שבנגב והתחיל לעבוד כצלם, בהם אירועים וגם צילום אופנה. במקביל, הוא רכש לעצמו מכונת תפירה והחל לייצר לעצמו דברים. הוא הגה רעיון, או נתקל בצורך כלשהו ובכך יצר לעצמו דברים. כאשר עבד בהפקת אירועים הוא נחרד מכמות חומר הגלם שנזרק. הוא היה אוסף את חומרי הגלם וחושב מה ניתן לעשות איתם. בהתחלה היה מייצר דברים לצרכים אישיים ובקשות ספציפיות מחברים עד שהחליט לפתוח את Flyrooster ולמכור את מה המוצרים שלו.

מה זה Flyrooster?

אופיר יעקובי הקים את Flyrooster החורטת על דגלה את טהרת הקיומיות ואיכות הסביבה. הוא ומשפחתו טבעונים, כך שהוא לא עובד עם עור. יש לו חיבור מיוחד לחומר הגלם איתו הוא עובד מכיוון שהוא מכיר את הגלגול הקודם של החומר. החומרים בהם הוא משתמש יכולים להיות חבלים ישנים שהוא מפרק, רתמות ישנות, רשתות הסוואה שהשיג כשעבד במרום דולפין. אנשים ששותפים לרעיון הקיימות מוסרים אליו עודפים של חומרי גלם כאשר הם יודעים שיהיה להם שימוש ראוי.

אופיר מראה לי בגאווה את החגורה הראשונה אותה ייצר, בה הוא משתמש עדיין ביום יום.  כדי לייעל את העבודה הוא בונה לעצמו מכשירים ייעודים שעונים לו על בעיות. לדוגמה, להב של סכין יפני מחובר לקלמפה כדי לחתוך את החבל, כך שהוא לא צריך לעזוב את החבל כדי להחזיק במספריים או כלי אחר.

אופי המוצרים

אופיר מכניס את הלב שלו למוצר. “כל מוצר הוא onepiece”, כלומר שאין מוצר אחד דומה לשני. הוא חושב על כל פרט קטן במוצר החל מהעיצוב הכללי ועד לחוט הקטן שמחזק את הרוכסן. הכל כמובן מחומרים ממוחזרים. לפני שהוא מייצר מוצר מסוים הוא מבצע מחקר כיצד לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ושתתאים לקהל הישראלי. אופיר הראה לי תיק צד שהיה בתצוגה שלו כמה חודשים עד שלקוחה אהבה אותו וביקשה ממנו להפוך לה אותו לתיק גב. זהו דוגמה לייחודיות של העסק בו לאופיר יש שיח ופידבק חי עם הלקוחות.

הייעוד המקורי של חלק חומרי הגלם היה לטיפוס וצניחה. אלו תחומים בהם איכות החומר יכול להבדיל בין חיים למוות ולכן המוצר המוגמר אמיד ביותר הבנויים לשימושים קשוחים מאוד ויכולים לעמוד בכל מבחן שתציבו לו. “אמנם החבל פסול, אבל החומר עדיין איכותי ביותר” מספר לי אופיר. “מטפס שרכש את החבל הראשון שלו במיטב כספו ונקשר אליו, לא חייב לזרוק אותו והחבל יכול להתגלגל לחגורה” אמר לי תוך כדי שהוא מצביע על החגורה הראשונה אותה ייצר מהחבל הישן שלו שעד היום מחזיקה לו את המכנסיים. מכיוון שהחבל פסול, אמנם לא תסמוך עליו שיחזיק את חייך במצוק, אבל חגורה מחבל ממוחזר בעלת אבזם שמוחזר מרתמה ישנה עדיין מסוגלת (בתיאוריה) גם לחלץ רכב תקוע.

הלקוחות

אולי תופתעו לגלות, אבל לא רק אנשי שטח קשוחים מעוניינים במוצרים של Flyrooster. “הרבה מהלקוחות שלי הן נשים שמתלהבות מהייחודיות”. פריטים שלי אף הופיעו בעיתון לאישה כאקססורי בתצוגת אופנה. העיצוב של חומרי הגלם יפה ומגוון וכאשר אופיר משלב אותם עם חבלים אחרים נוצר מוצר עם צבעוניות רבה.

למרות שאופיר פרפקציוניסט כשמדובר במוצרים שהוא מייצר, יש יופי גם ב”פגמים” שמראים את העבר של חומר הגלם. חבל שחוק יותר יהיה יותר “fluffy” ורך עם מראה משומש. חומרי גלם שנחשפו לשמש יהיו דהויים יותר ותיק העשוי ממפרש יהיה בעל צבעים עזים וחלקי הדפס מהלוגו מהגלגול הקודם.

המוצרים

החגורות עשויות מחבלים דינמיים ישנם, ולכן הן צבעוניות מאוד. בדיוק כפי שחבלי טיפוס צריכים להיות קלים ככל שאפשר, כך גם החגורה לא כבדה מדי. האבזם הצבעוני הוא ייבוא אישי של Flyrooster ומאוד נוח לתפעול. הסוג השני של האבזם ממוחזר מרתמות ישנות, ותפעולו דומה לאבזם של חגורה צבאית. חלק מהעניין של החגורות הוא שיהיה להן שרוך, אך אם הוא ארוך מדי ישנה האופציה לקצר. מעניין לראות על גבי החגורות את הסיפור שלה, ההיסטורה שלה. אחת דהויה מחשיפה לשמש, השניה בעלת סימני שחיקה משימוש שכנראה הובילו לפסילת החבל וכו’.

התיקים עשויים משילוב של בדי מפרש דקים וצבעוניים, בשילוב צבעים מעניין. הם מגיעים בגדלים שונים בווריאציות שונות. חלקם יגיעו עם “חיזוק” מחומר חזק יותר וחלק אחר עם רשת ששומש להסוואה על ידי צבא פינלנד. ניתן להשתמש בהם כארגונית לציוד, תיק לפק”ל קפה ועוד. הגבול הוא בדמיון שלכם. כל תיק שוקל גרמים מעטים מה שאולי יקרוץ לחובבי האולטרה לייט שבינינו.

התיק הגדול ביותר עשוי מבד מפרש ולכן מסוגל להתקפל לגודל קטן מאגרוף. במקום שק דחיסה שלוקח זמן רב, ישנו מנגנון כיווץ מובנה המכווץ את התיק לכדור. אם יש צורך, ניתן לדחוס אותו עוד. התיק מתאים לאריזה של בגדים לימים רבים, או לציוד רב. בגלל איכות החומר, תוכלו להתעלל בו ולהכניס בו גם דברים כבדים מבלי לפחד שהבד יקרע.

למוצר האחרון אותו בחנתי ישנם שמות רבים אך גם אין לו שם. יש שקוראים לו נרתיק לטלפון או קייס לטלפון, אך אני מעדיף את ראשי התיבות של “כזה לטלפון”- כז”לפ. הכזל”פ כל כך יפה ששקלתי להתחיל ללכת עם אחד ביום יום רק כדי שיהיה לי תירוץ להשתמש בו. הוא עושי מחבל ממוחזר, יחד עם חומרים שונים כמו גומי הפעלה. הטלפון יושב בפנים בצורה נוחה והדוקה, כך שאין מה לדאוג שהטלפון יפול. בכזל”פ יש גם תא קטן נוסף לכרטיסים או דברים קטנים אחרים, עם הפרדה מהתא המרכזי כדי שהמסך לא ישרט.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

סיכום

אין מוצר אחד של Flyrooster בדיוק אותו דבר כמו אחר, לכן תהיו בטוחים שתקבלו מוצר ייחודי, בעל ערך מוסף של איכות הסביבה ומחזור. ייתכן וחומרי הגלם הממוחזרים שימשו אתכם בעבר לפעילויות שונות כמו צניחה או טיפוס, ולכן כל מוצר מגיע גם עם היסטוריה מעניינת.

האתר העסקי של Flyrooster עוד לא פעיל, אך תוכלו למצוא אותו באינסטגרםחנות Etsyאנחנו ב Outpanel נמשיך לתמוך ולהביא לכם את סיפורם של עסקים ישראליים עצמאיים בתחום הoutdoor ובחיבה יתרה לאלו שאיכות הסביבה בראש מעיינם.

הכותב, אופיר סבר: זכה בתואר “שביליסט” ב2015 כשהשלים את שביל ישראל מדרום לצפון, מטייל מנוסה ומצלם טבע כבר 11 שנים. מדבר בהתלהבות מוגזמת על ציוד צילום וטיולים ופדנט כשזה מגיע לפק”ל קפה. סטודנט לתקשורת במכללת ספיר וכשהוא לא מצליח להתרכז במרצה הוא חושב על הטיול הבא שלו.