אתם בטח זוכרים את חלק א’ של הכתבה, בו בחנתי את הPetzl Tikka. אם לא, לחצו כאן. בחלק ב’ של הקרב בין 2 הפנסים, אותם קיבלנו מרשת ההאוטדורס המוכרת ריקושט, אבחן את פנס הראש MH6 של לד לנסר ואכריז על מנצח.

מאת: אופיר סבר
צילום: גיא חלמיש ואופיר סבר

לד לנסר MH6- כרטיס ביקור

  • דגם: Led Lenser MH6
  • מחיר: 299 ש”ח
  • עוצמת תאורה: 200LED עם לומנס
  • מרחק האור: 120 מטרים
  • אלומה: ממוקדת. ניתן לפקס את האלומה ידנית.
  • תאורה אדומה, הבהוב
  • משך תאורה: 5-20 שעות תלוי בעוצמה
  • בטרייה נטענת עם 880 mAh עם חלוקת מתח
  • משקל: 93 גרם
  • עמיד לגשם ושלג (IPX6)
  • קליפס על הרצועה
  • אינדיקציה על בטרייה חלשה

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

לד לנסר

לד לנסר היא חברה גרמנית שנוסדה על ידי 2 אחים. בדיוק כמו אפל, הם התחילו את החברה שלהם במוסך ללא תמיכה מהבנק ועם הרבה חזון. בארץ אומנם השחקנים הראשיים בשוק פנסי הראש הם Petzl ובלק דיימונד, אך ללד לנסר יש הרבה מה להציע. בשנת 2011 החברה נרכשה על ידי לדרמן אך מנוהלת בנפרד תחת קבוצת לדרמן.

לד לנסר

לד לנסר – נוחות

כאן באאוטפאנל פיתחנו שיטות לבחון כל היבט בפנס בצורה הטובה ביותר. אז איך בודקים נוחות אתם שואלים? לובשים את הפנס על הראש עד שמסיימים לכתוב את הכתבה. ה MH6 בהחלט מורגש כל הזמן על הראש. הרצועה ניתנת להתאמה בקלות גם כשהלד לנסר עדיין על הראש. נגיעה קלה באבזם תשחרר אותו מעט ואני בהחלט רואה איך בטעות תוך כדי פעילות אשחרר את הרצועה. מבחינת ריפוד במצח הרצועה מתפקדת גם כריפוד ועושה עבודה טובה.

led lenser

ללד לנסר יש בליטה מחוספסת על מנת לכוון את כיוון האור, אך ניתן בקלות להתבלבל ולחשוב שזהו כפתור ההדלקה. הכפתור עצמו נמצא יותר מאחור (קרוב מאוד למצח). לד לנסר טוענים שהכפתור מעוצב כך שלא יידלק בטעות כשהוא בתוך התיק. זהו בעיה ידועה בפנסים ועד כה ההצהרה של לד לנסר לא מאכזבת.

כיוון האור (Tilt), הוא מרכיב חשוב בכל פנס ראש. הMH6 יכול להגיע ל45 מעלות. בעוד שברוב הפנסים יש ציר שמזיז את כל הפנס שנוטה להישבר, בלד לנסר קופסת הסוללה נשארת צמודה למצח ורק הLED עצמו נוטה. זה הופך אותו להרבה יותר עמיד, ולא מאבדים את האיזון של הפנס בניגוד לפנסים האחרים.

לד לנסר

עיצוב

האמת? מדובר בפנס לא סקסי במיוחד. הוא בולט החוצה, עם קופסה גדולה מאחוריו. המראה מאוד מחוספס. הרצועה שחורה עם שם החברה Led Lenser מתנוסס עליו. הפלסטיק מרגיש איכותי ואמיד, אך כשמדליקים את הפנס הפלסטיק הופך משחור לשחור-שקוף והנגיעות הירוקות כמו הכפתור או שם הדגם בצד לא מחמיאות. אם אתם מחפשים פנס ראש להצטלם איתו לבוק הייתי ממליץ לכם על פנס אחר. אך לד לנסר יודעים מה המטרה האמיתית של פנס- להאיר.

MH6

תאורה עיקרית

יש פה לד יחיד בעל עוצמה של 200 לומנס מרשימים. בד”כ תמצאו בפנס ראש עדשה או רפלקטור, שמטרתם להגדיל ולאפשר שליטה על המיקוד של האלומה. בMH6 יש את שניהם! כך תוכלו לעבור מקריאה של מפה להתבוננות בשטח במהירות.

לMH6 יש 2 מצבים של עוצמה. מלאה עם 200 לומנס, עם משך תאורה של 5 שעות ולמרחק של 120 מטרים, ועוצמה נמוכה עם 20 לומנס, משך תאורה של 20 שעות ולמרחק של 40 מטרים. גם העוצמה הנמוכה היא לא עוצמה חלשה ומתאימה לרוב המצבים. המצב השלישי הוא מצב של הבהוב. אישית, עוד לא מצאתי שימוש למצב הזה מלבד לעצבן את חבריי לטיול או כתאורת מסיבות. ישנו “מצב” נוסף, בו אתם יכולים לקבוע את עוצמת התאורה בצורה מדויקת. הסבר על איך אפשר לעשות זאת אתן בפרק על ממשק משתמש.

לד לנסר

תאורה משנית

ל MH6 יש תאורה מבצעית אדומה עם מצב נוסף של הבהוב. התאורה האדומה יחסית חלשה אך ממוקדת. דעו כי כשטבעת הפוקוס של ה MH6 נמצאת במיקוד רחב, ישנו חלק מן התאורה שמוסתר. זה לא באמת צריך להפריע, וניתן לתקן זאת על ידי סיבוב טבעת הפוקוס אשר לא משפיעה כלל על התאורה האדומה, אבל היה לי קשה לראות את זה.

ממשק משתמש

בדומה לכל הפנסים, בלחיצה על הכפתור הפנס נדלק. מפתיע לא? לחיצה נוספת מעבירה אותנו למצב תאורה נמוך, ולחיצה נוספת מעבירה אותנו למצב הבהוב. אפשר ללחוץ פעם נוספת (רביעית למי שלא עוקב) כדי לכבות את הפנס, או לחלופין לאחר שמדליקים, מחכים כשנייה ולחיצה נוספת תכבה את הפנס. לחיצה ארוכה כשהפנס כבוי תעביר את הפנס לתאורה האדומה המשנית, שם פעולות הלחיצה עובדות באותה צורה. מה שמגניב ומייחד את הMH6 מפנסים אחרים הוא לחיצה ארוכה כשהפנס דלוק במצב תאורה מלאה. המצב השני של התאורה הוא בר התאמה אישית. הפנס יתחיל לעבור בין עוצמה מלאה לנמוכה בצורה חלקה להפליא ושחרור הכפתור יקבע את עוצמת המצב.

פנס ראש

אלמנטים נוספים

על הרצועה ישנו אבזם התאמה נוח שהוא גם קליפס. אני מצאתי את הקליפס הזה שימושי מאוד. לא תמיד אני אוהב שהפנס נמצא על הראש שלי, או שאני רוצה לתלות אותו ממקום כלשהו. הקליפס מאפשר לי לתלות אותו מהתובר (תּוֹבָר- לולאה המשמשת להשחלת החגורה, למשל במכנסיים), או באוהל, לאבטח אותו שלא ייפול וכו’. האפשרויות אינסופיות.

לפנס יש אינדיקטור שמסמן לנו כשהבטרייה עומדת להיגמר. הבטרייה עצמה היא בטרייה נטענת שיודעת לחלק את המתח כך שעוצמת התאורה לא תדעך לפי כמה כוח נשאר לה, אלא תשמור על עוצמה קבועה עד שהיא ריקה לגמרי ותיכבה. הפנס מגיע עם כבל טעינה סטנדרטי (micro usb) כמו שיש לכם בטלפון אנדרואיד. אם אתם מצוידים במטען נייד תוכלו להטעין איתו את הפנס.

לד לנסר

סבב 2: Led Lenser מול Petzl Tikka

כדי להבין את מאזן הכוחות, כדאי לקרוא את המבחן המלא על הPetzl Tikka כאן.

ולמי שהצטרף לקרב רק עכשיו, בסיבוב הראשון כל מתמודד בחן את יריבו וחשף את הנשק הסודי שלו. הסיבוב השני הוא הסיבוב המכריע בו יכול לצאת רק מנצח אחד.

אם עוד לא שמתם לב בתמונות, הקרב בין 2 הפנסים היא דוגמה מעולה ש200 לומנס בפנס אחד הם לא אותם 200 לומנס בפנס אחר. הMH6 מגיע ל20 מטרים רחוק יותר, עם אלומה חדה וברורה יותר. ניתן לראות זאת בקלות בתמונות.

פנס ראש

הוא גם חמוש בקליפס שהרבה יותר שימושי ממשרוקית חירום. האמידות שלו יותר טובה, הMH6 לא מפחד מקצת גשם או שלג בזירה. הורסיטליות שלו והיכולת לשנות את האלומה ברגע נותן לו יתרון להתאים את עצמו לכל סוג של קרב. אין ספק שהלד לנסר נותן פה פייט רציני, הוא דוחק את הפצל לחבלים ונראה כי ידו על העליונה. אך אם שמתם את מיטב כספכם על הלד לנסר MH6 צר לי לאכזב אותכם- כל היתרונות האלו לא יעזרו לפנס ראש שלא יכול להחזיק יותר מסיבוב אחד.

לד לנסר

לדיון: בטרייה נטענת מול חד פעמית

הבטרייה הנטענת של הלד לנסר בטכנולוגיה מתקדמת יותר וחכמה יותר מהבטריות החד פעמיות של הפצל טיקה. הטכנולוגיה מאפשרת ללד לנסר MH6 לבעור בצורה אחידה. הבטריה יודעת לפזר באופן שווה את פריקת המתח ובכך מבטלת את הגסיסה האיטית של עוצמת האור. מעבר לכך, אנחנו, המטיילים, אוהבים את הטבע ואכפת לנו מאיכות הסביבה. לכן ברור שנעדיף להשתמש בבטרייה נטענת. נעדיף לסחוב כבל קטן ולא להשתמש ולסחוב בטריות ספייר, חד פעמיות שמזהמות את הסביבה. אבל אי אפשר שלא להתייחס לפיל שבחדר: הצורך בטעינה- בעולם של היום, שבו אנחנו רודפים כל הזמן אחרי מקור כוח להטעין את הטלפון / אוזניות / רמקול נייד / מטען נייד / שעון חכם או מה לא, לדעתי לא צריך עוד גאדג’ט שיצטרף לטקס הטעינה של הלילה. במיוחד כשאנו מטיילים ליותר מלילה אחד, ואין בדרך איפה להטעין את המכשירים, נמצא את עצמנו מהר עם פנס שלא נדלק. אם הבטרייה הייתה מחזיקה ל3-5 לילות, או במילים אחרות לטיול שלם, אז היינו יכולים לפתח דיון מה עדיף. אבל 5 שעות זמן בעירה לבטרייה נטענת לא יספיקו ליותר מ2 לילות בשטח לעומת 60 שעות בעירה של הפצל (פי 12!!).

MH6

סיכום- Led Lenser MH6

בסה”כ מדובר בפנס שיכול לעשות הכל. אי אפשר להגיד עליו שהוא פנס למרחק גדול או פנס עם אלומה רחבה כי הוא עושה את שניהם ובצורה טובה. יש לMH6 הרבה יתרונות, וכמעט כל החסרונות שלו לא יורגשו למשתמש הממוצע. אין ספק שמבחינת איכות התאורה הוא נותן את הביצועים הכי טובים בקבוצת ה”אנטרי”. אז למי הפנס הזה מתאים? אם אתם מחפשים פנס ראש שישב ברכב/ בתיק למקרה הצורך, אם אתם יוצאים לקמפינג או שאתם יוצאים לטיול שבו תוכלו להטעין את המכשירים שלכם- זה הפנס בשבילכם!

הכותב, אופיר סבר: זכה בתואר “שביליסט” ב2015 כשהשלים את שביל ישראל מדרום לצפון, מטייל מנוסה ומצלם טבע כבר 11 שנים. מדבר בהתלהבות מוגזמת על ציוד צילום וטיולים ופדנט כשזה מגיע לפק”ל קפה. סטודנט לתקשורת במכללת ספיר וכשהוא לא מצליח להתרכז במרצה הוא חושב על הטיול הבא שלו.