לצד המדוזות שהגיעו והלכו, יצאתי כמה פעמים לחוף הדולפינריום בתל אביב לבחון את הסאפ המתנפח של קונינג. 

עד לפני שנה בערך הייתי גולש גלים אחת לשבוע בערך, בהתאם לים הישראלי שלא תמיד מפרגן בגלים בכל שבוע. לסאפ הגעתי במקרה, במהלך סשן גלישה שגרתי החלפתי עם חבר שגלש איתי, הוא לקח את הגלשן ואני את הסאפ. כבר מהשניה הראשונה היה לי ברור שמדובר בחוויה שונה לחלוטין. בניגוד לגלישת גלים שם הכיף האמיתי מתחיל רק אחרי עבודה מאומצת של חתירה על הבטן, הסאפ מאפשר הנאה וכושר גם אם לא תפסתם אפילו גל אחד

יש שיגידו שגלישת סאפ פחות מלאה באדרנלין, אולם גולשי סאפ מקצועיים יגידו לכם שלתפוס גל עם סאפ זו חוויה לא פחות מספקת מתפיסת גל עם גלשן גלים. אבל מה לעשות ולא כולנו גולשי סאפ מקצועיים ולכן נאלץ להסתפק לפחות בהתחלה בחתירה שהיא אולי מופחתת באדרנלין אבל היא בהחלט כושר גופני נהדר.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

למה סאפ מתנפח?

התשובה הראשונה היא כמובן אחסון. הסאפ המתנפח הוא פתרון טוב לבעיית האחסון וכאשר הוא מקופל הוא לא תופס הרבה מקום. 

התשובה השנייה היא המחיר: סאפ יצוק רגיל מתחיל בעלות של 3,500 ש”ח וזה מבלי חרבות, ליש ואביזרים נוספים. הסאפ המתנפח לעומתו עולה כמעט חצי! הסאפ במידה שאנחנו בחנו (“10.6) עולה 1900 ש”ח והוא כולל בתוכו הכל, פשוט לרכוש ולצאת לים. קישור לרכישת הסאפ באתר של קונינג.

אם אתם גולשי סאפ מקצועיים כנראה שהסאפ המתנפח לא בשבילכם ותעדיפו את הסאפ המוצק והרגיל. הסאפ המתנפח כן מיועד לחובבים פלוס שמעוניינים לחתור בים שטוח או במקומות כמו הכינרת ואולי לתפוס כמה גלים קטנים. הסיבה לכך היא שהסאפ המתנפח שמלא באוויר כאמור, גמיש (לפחות בלחץ האוויר שמומלץ ע”י היצרן) ולכן יהיה הרבה יותר קשה לעשות עליו ביצועים ותרגילים כדוגמת “אוף דה ליפ”. כמו כן כתוצאה מה “גמישות” הזו בסאפ המתנפח הוא כנראה יהיה גם איטי יותר, אבל זה לא משהו שאמור להפריע לגולשים מתחילים וחובבים שממילא נכנסים בד”כ לים חלק. 

סאפ מתנפח קונינג

הסאפ המתנפח של קונינג בנשיאה

קצת על קונינג

כשנתבקשתי לבחון את הסאפ המתנפח של קונינג הרמתי מעט את הגבה, שכן את חברת קונינג הכרתי כחברה שמייצרת אופניים חשמליים, אז זהו, לא רק. קונינג (אריה בגרמנית) אכן התחילה את דרכה בייצור של אופניים וקורקינטים חשמליים ובשנים האחרונות נכנסה גם לעולם הסאפ. נשמע מוזר החיבור בין אופניים לים? אז נזכיר לכם שכבר נוצר החיבור הזה בשוק הישראלי וממנו גדלה רשת האופניים והגלישה הגדולה בישראל (רוזן ומינץ). לקונינג יש שתי חנויות יבואן: 

  • ברחוב מוטה גור 7 בפתח תקווה.
  • ברחוב בן יהודה 246 בתל אביב.

סאפ מתנפח – נתונים יבשים

הסאפ שאנחנו לקחנו למבחן, הוא סאפ מתנפח במידה “10.6 שהם 320 סנטימטרים. משקלו 12 קילוגרמים ומתאים למשקל חותר של עד 140 קילוגרמים. הוא עשוי PVC בעובי של 1.5 מ”מ שמחוזק ברשת קוולר מוצלבת. באריזה קיבלנו בנוסף לסאפ מספר אביזרים: תיק נשיאה, משוט מתפרק לשלושה חלקים עם אפשרות כיוונון, ליש וחרב גדולה שתותקן כחרב האמצעית. שתי החרבות הנוספות אינן נשלפות ומגיעות מותקנות על הסאפ. בנוסף לאלו כמובן שיש גם משאבה גדולה עם מד לחץ אוויר.

סאפ מתנפח

מה במארז הסאפ המתנפח ואיך מנפחים אותו?

בשביל כיף צריך לעבוד

השלב הראשון בגלישה על הסאפ הוא כמובן הניפוח וההרכבה של הליש והחרב האמצעית. מבחינתי שלב הניפוח הוא בין השלבים המרכזיים ביותר בחוויה כולה, ואם לומר את האמת הופתעתי. על אף שחששתי מעט מעניין הניפוח, המשאבה שמסופקת יחד עם הסאפ פשוט טובה. בזמן של קצת פחות מ 7 דקות ניפחנו את הסאפ ללחץ שהמליצו לנו בחנות (15 PSI). ההתקנה של החרב האמצעית גם היא הייתה קלילה ובהשחלה פשוטה והכנסת הפין המרכזי למקומו החרב במקום. התקנת הליש הייתה פשוטה גם כן, לא שונה מהתקנה של ליש בגלשן גלים רגיל או בסאפ רגיל. ההרכבה של המשוט גם כן לא מסובכת ובתוך 10 דקות כבר ירדנו מהחניון אל הים מוכנים.

סאפ מתנפח

ניפוח הסאפ והרכבת החרבות

מתחילים את הסשן

לא סתם בחרתי בחוף הדולפינריום למבחן, ראשית מדובר בחוף סגור בשוברי גלים מלאכותיים. בחסות נפטון ושוברי הגלים היה לנו ים פלטה של ממש למבחן. במשך שלושה שבועות (ארבע פעמים סה”כ) בחנתי את הסאפ המתנפח של קונינג ואת כולן עשיתי בחוף הדולפינריום בתל אביב. הסיבות לכך הן גם לוגיסטיות (חנייה וכולי) וגם מכיוון שכפי שציינתי חוף הדולפינריום הוא חוף סגור בשוברי גלים ולכן הוא יותר ממושלם לחתירה ואפילו בשביל לתפוס גלים קטנים. 

בגלישת סאפ בניגוד לגלישת גלים מקובל בדרך כלל לקשור את הליש קצת מתחת לברך אם כי הליש לא היה רחב כדי לחבוק את השוק שלי ובלית ברירה הורדתי את הליש אל מעל הקרסול כמו בגלישת גלים. לאחר שקשרתי את הליש כיוונתי את המשוט לגובה שראיתי לנכון עבורי נכנסתי לים. התחלתי מהברכיים בחתירה איטית וכשצברתי מספיק ביטחון נעמדתי על הרגליים. כבר בחלק הזה ידעתי לומר שמרגישים את ההבדל בין סאפ רגיל למתנפח: אין מה לעשות סאפ יצוק כמעט תמיד יהיה יציב יותר בתוך המים. אחרי כמה ניסיונות, הרגשתי בטוח ויציב והתחלתי לחתור מעט לעומק. 

במילה אחת – חוויה!

מלבד השמש שלא עשתה לנו הנחות, היה פשוט כיף! יש לציין גם את הרצועות בקידמת הסאפ שאחזו באופן טוב ומפתיע למדי את קופסת האבטיח שלי שעזרה לי מעט עם החום. למבחן לקחתי גם את אמא שלי שאחרי שני ניסיונות זריזים כבר תפסה ביטחון והחלה לחתור לעומק מבלי לחשוש וזאת מבלי שום ניסיון קודם בגלישת גלים או סאפ. ראוי לציין שבמשך כל הסשן שארך כמעט חמש שעות, אוויר לא ברח מהסאפ. מנגנון הונטיל של הסאפ לגמרי הוכיח את עצמו מבחינתי.

הוצאת האוויר והקיפול

גם כאן הסאפ של קונינג הצליח להפתיע אותי לטובה, הודות לונטיל החכם הצלחתי להוציא את כל האוויר מהסאפ בפחות משלוש דקות ובמינימום מאמץ. קיפלתי את הסאפ לצורה בו הגיע באריזה והכנסתי לתיק שמגיע יחד איתו.

איפה סאפ מתנפח ממוקם ביחס לאחרים?

הסאפ המתנפח ממוקם בדיוק באמצע, בין הסופט של מועדוני הגלישה ולבין הסאפים הקשיחים של המקצוענים. אם הלכתם למועדון גלישה, שכרתם לעצמכם כנראה סאפ מסוג “סופט”, ולאחר מספר פעמים אתם כבר מחכים לסשן הבא. ממש כאן ממוקם הסאפ המתנפח. גולש סאפ מתחיל ששכר כמה פעמים סאפ והתחבר לחוויה ולא רוצה להיות תלוי במועדון כלשהו, לגולש הזה הייתי ממליץ לבחור בסאפ המתנפח. בגלישה כמו בכל ספורט החלק הקשה הוא ההתמדה, והסאפ המתנפח כן מאפשר עצמאות לגולש מבלי לקרוע את הכיס בשלב כל כך מוקדם בספורט. בעולם האופניים ממנו אני מגיע יש רוכבים שמגדירים את עצמם כ”רוכבי סוף שבוע” אז בדיוק לגולשי סוף שבוע יש את הסאפ המתנפח. כשתרצו להתקדם ולהשקיע יותר אפשר לשדרג לשלב הבא.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של אאוטפאנל 

קצת ביקורת

למרות שהניפוח היה מהיר למדי והמשאבה המסופקת הייתה באמת מצוינת, כנראה שהייתי רוכש משאבה חשמלית המתחברת לרכב או לפחות משאבה דו כיוונית כדי להקל מעט על הפעולה. אחרי עשר דקות של חתירה המשוט כבר לא היה בגובה שכיוונתי אותו בהתחלה ונדרשתי לכוון אותו מספר פעמים במהלך הסשן. לבסוף אחד הדברים שממש היו חסרים לי הוא מתקן למצלמת ה-Gopro שלי. היה נחמד לו היה על הסאפ מתקן מובנה.

סאפ מתנפח של קונינג – שורה תחתונה

מדובר במוצר טוב ובאיכות גבוהה. נכון יש לו כמה מינוסים אבל בתמונה הכללית התמורה לכסף טובה מאוד ומספקת חוויה נהדרת גם למי שלא נגעו בסאפ או גלשן מימיהם.

מאת: אלעד פריזט
צילום: עוזי ואלעד פריזט
אלעד כותב בד”כ בבייקפאנל – שם הוא הוא רוכב אנדורו שלא שוכח את הרכיבה ברחוב, מאמין שבכל פינה ישנו אלמנט להתאמן עליו. עובד כמכונאי אופניים עצמאי ומתעורר כל בוקר בחיוך לתקן את זוג האופניים הבא. מושפע מסרטוניו של האיש והאגדה דני מקאסקיל. כרגע בלימודי הנדסאי חשמל.