יש לא מעט אפשרויות לסבול על אופניים, אבל נראה שלפחות ברמה המקומית תחרות האולטרה אנדורס HLC היא אפשרות הסבל הקשוחה ביותר. כמה מטובי המוחות בישלו מסלול קשוח במיוחד שלא עושה שם הנחות, כמעט 1500 ק״מ של השבילים המאתגרים ביותר שיש לארצנו הקטנה להציע. וכל זה self supported, רק אתה והאופניים. אין תחנות האכלה עמוסות כל טוב הארץ בתופסת כימיקלים מחיי גוף ונפש, מקסימום כריך חסר טעם בתחנת דלק.
מאת: שי יגל
צילום: גבע אהרון
קורה מעצמו בפעם השישית
כמיטב המסורת של תחרויות מהסוג הזה בעולם, אין באמת מארגנים רשמיים (אבל כולם יודעים מי האנשים הצנועים האלה שאנחנו צריכים להודות להם על התרומה החשובה הזו לאופניים בישראל), אין דמי רישום ואין שום סיוע מלבד קובץ ההקלטה של המסלול.
השנה זו הפעם השישית בא מתקיים הארוע שבניגוד לשנים קודמות שנערך בסוף החורף עובר לראשונה לסתיו אחרי כמה אירועי גשם ששיבשו את התחרות בשנים האחרונות.
התחרות הגדולה בהיסטוריה של ה HLC
אולי זו התקופה, אולי זו השמועה פרשה לה כנפיים אבל התחרות השנה תהיה כנראה הגדולה ביותר אי פעם. מעל 30 רוכבים מחו״ל ועוד כ50 ישראלים. וכל זה בלי מערכת יח״צ משומנת, ספונסרים שהייתי צריך להקדיש להם חצי כתבה או שיתופי פעולה חוצי עולם. חובבי הנוסטלגיה מוזמנים לקרוא את הכתבה הנהדרת של קובי אשל על מהדורת 2017 וקצת על ההיסטוריה של התחרויות הראשונות. סרט כזה עושה טוב לישראל:
80 בייקפאקרים יזנקו ב- 17.10.19
בשעה 7:00 בבוקר בדיוק, יעמדו כ80 רוכבים לצד אופניים מזוודות היטב, על קו הזינוק במג׳דל שאמס שעל החרמון. הם יתחילו במסע קשוח ומאתגר לאורכה של הארץ. חדי העין יזהו אותם עייפים עד אין קץ, נזירים ממרגוע, אבל חוקי הפורמט ברורים: אין לקבל סיוע חיצוני! לא מים, לא אוכל, לא דבר מלבד טפיחה על השכם, וגם זה בלי להגזים. פגשתם רוכב? סלפי זריז למזכרת, חיבוק מתודי (בכל זאת הוא כנראה יהיה בריח רע במיוחד) לעידוד, ושחררו אותו לדרכו.
אומנם אין מארגנים אבל חוקים בהחלט יש, מי שהספיק לשכוח מוזמן לקורא שוב על סערת המתחרה הפסול בתחרות של 2018. בגדול בלי יותר מדי פרטים טכניים החוקים פשוטים – רכיבה כולל הקלטה פעילה בדיוק שוויצרי על המסלול עצמו, ואתה נגד העולם בלי אף אחד אחר, זו בגדול כל התורה.
אירוע חברתי אבל מרוץ של ממש
בשיא המסלול מחזיק חנוך רדליך, והוא עומד על 6 ימים 11 שעות ו29 דקות. הוא חלק איתנו את החוויות שלו מהפעם הראשונה במסלול הHLC אי שם בשנת 2014. מאז הספיק חנוך לרכב את המסלול בכל מני ואריאציות מוזורת יותר ופחות, והשנה הוא יעשה זאת על אופני סינגל ספיד. מלבדו נראה שרוב הרוכבים הישראלים באים כדי להשתתף ולסיים ולא דווקא כדי לנצח, שזה דרך אגב אתגר לא פשוט בפנה עצמו. התחרות הקשוחה כוללת פורשים רבים בכל שנה, עם מסלול שמציב אתגר משמעותי גם לרוכבים המנוסים והחזקים ביותר.
לא פחות מחנוך שהוא מאוד תחרותי ורוצה לנצח, עומד על הפרק השיא שלו, אם הוא ישבר כנראה שנראה את חנוך מסתער על התחרות עם אמבציה מחודשת בשנה הבאה. על פניו נראה שלרוכבים הישראלים יש יתרון, הם מכירים את המסלולים הם מכירים את הארץ, ורגילים למזג האויר, המעבר לסתיו אומנם מוריד את הסיכוי לגשמים משבשי בתוכניות אך מגדיל את הסיכוי לימים חמים באזור ים המלח ובערבה, במיוחד מועד לפורענות הוא החלק שבין נאות הכיכר לשדה בוקר החלק הארוך ביותר במסלול שאין בו מים וגם הצל בו במשורה בלבד, מי שאינו רגיל לרכב במדבר עלול להתקשות פה
הכירו את Štěpán Stránský
מבט מהיר על רשימת הרוכבים מביא למסקנה אחת, שאם לא יהיו רוכבים מפתיעים במיוחד מי שמאיים על השיא הוא Štěpán Stránský בחור צעיר מצ׳כיה שכבר ניצח את הnavad 1000 בשוויץ, ומסתער השנה על כמה מארועי הbikepacking המתאגרים בעולם, ובתוכם הHLC. הבחור מביא יכולות פיזיות ומנטליות ברמה הגבוה ביותר, בדיוק סוג היכולות שדרושות כדי לנצח מרוץ תובעני כל כך. עם כל הכבוד פה זה לא שוויץ וגם לא צ׳כיה, והוא הצטרך לבוא מוכן, לאתגרי המדבר ומזג באויר החם יחסית, שכבר הפיל כמה מתחרים חזקים מחו”ל בעבר. בכל מקרה מדובר במתחרה הקשוח ביותר שהיה על המסלול מלבד חנוך, ואולי Leal wilcox שהתחילה את דרכה בעולם האולטרה אינדורנס פה אצלנו ב HLC ומאז הפכה שם דבר בענף.
מזג האויר יהיה שחקן רציני ביכולות של סטאפן לשבור את השיא, כמה ימי חמסין במדבר שהוא מגיע לא מאוקלם כלל לחום ויהיה לו קשה מאוד לחפות על תנאי המגרש הביתי וההכרות האינטימית של חנוך עם המסלול, מצד שני מזג אויר נוח שבהחלט יכול להיות בעונה הזו, יאפשר לו להציג את היכולות הפיזיות המרשימות מאוד שלו, שהביאו לו את הניצחון בשוויץ. בין אם ישבור את השיא או לא מדובר באחד המתחרים החביבים ביותר והקהילהתיים ביותר שהיו פה, הוא כבר הכין מדבקות שילדה של המרוץ לחלק לכלל התמחרים עוד לפני קו הזינוק.
אהבתם? הצטרפו לאאוטפאנל בטלגרם – פה: https://t.me/OUTPANEL