כמו שבחיים יש דבר כזה “אהבה ממבט ראשון”, כך גם בנעליים יש חיבור מהנעילה הראשונה. כזה הוא בדיוק הדגם של סלומון – Salomon Thundercrosss, שנכנס אליי למבחן. קשוח במראה, אך רך ומפנק כבר בנעילה הראשונה בחנות. האם גם על השבילים הוא לא יאכזב? יצאתי לבדוק.
Salomon Thundercross–אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו
כשאיתן הירשפלד, מנהל חנות הדגל של סלומון בנמל ת”א, עבר על כל דגמי השטח וביניהם גם Salomon Thundercross , לא יכול להגיד שהתלהבתי מהמראה המגושם והממוגן לעייפה שלהן. הן נראו לי מאוד כבדות ואטומות. כל זה נעלם ברגע שנעלתי אותן ועשיתי כמה צעדים בחנות על מנת לבדוק את התאמת המידה. כמו עם ה- Sense Ride 5, גם כאן הייתי צריך מידה אחת מעל מה שאני נועל בחברות אחרות. כבר בצעדים הראשונים הרגשתי שהולך להיות כאן כיף רציני וחיוך עלה על פני. מעט מאוד זוגות נעליים זכו אצלי לתגובה כזו כבר בנעילה הראשונה ו- Salomon Thundercrosss הן בדיוק כאלה.
הסוליה רכה ומאוד נעימה. בהליכה על משטח חלק של רצפת החנות הרגשתי איך זיזי הסוליה נמעכים ונותנים הרגשת אחיזה דביקה. vרוקר מאוד מורגש, למרות הדרופ הנמוך וקופסת בהונות מאוד רחבה. רוחב החלק הקדמי הפתיע מאוד לנוכח העובדה שסלומון בד”כ לא מייצרת נעליים כל כך רחבות. למרות שהתוצאה הייתה ידועה כבר מראש, בכל זאת לא ויתרתי גם כאן לעשות מבחן נעילה משרדית. כצפוי – היה כיף וזה רק הגביר אצלי את החשק לצאת איתן לשטח.
הצטרפו לאאוטפאנל בווצאפ:
דגם Salomon Thundercross – כרטיס ביקור
- יעוד: ריצת שטח, ריצת שבילים טכניים וריצה למרחקים ארוכים
- משקל: 290 גר’
- דרופ: 4 מ”מ
- עובי הסוליה – 31 מ”מ בעקב ו- 27.2 מ”מ באצבעות
- עומק זיזי הסוליה: 5 מ”מ
- חומר שיכוך סוליה אמצעית: EnergyFOAM
- חומר סוליה חיצונית: Contagrip MA
- התאמה לרגל בשכבה החיצונית: SENSIFIT
- מערכת שריכה: Quicklace
- מחיר: 699 ש”ח באתר היבואן הרשמי – קבלו קוד 20% הנחה בחנויות המותג: RNP20
מהאינסטגרם של ראנפאנל – עקבו:
View this post on Instagram
טבילת מדבר ראשונה עם Salomon Thundercross
בלי להתבזבז על ריצות הכנה ובדיקה החלטתי שאני ישר הולך (רץ) על כל הקופה – את הריצה הראשונה שלי עם Salomon Thundercross עשיתי במדבר. לא סתם ריצת מדבר, אלא ריצה טכנית מאוד של יותר מ-5 שעות. האופטימיות שלי הייתה קצת מוגזמת, אם כי לא לגמרי חסרת בסיס. אחיזת הנעליים הייתה מעולה. בגלל גמישות ועובי הסוליה היא הרבה פעמים “בלעה” אבנים קטנות וסלעים חדות ולא הרגשתי אותן. בחלק מהמקרים היא פשוט קיבלה צורה של מכשול ונתנה אחיזה טובה יותר. ההרגשה הייתה כאילו אני על רכב שטח עם צמיגים בשרניים בלחץ נמוך והם דורסים הכל. גם כשהיו סלעים שלא שמתי אליהם לב ונתקעתי בהם מרוב התלהבות או עייפות, המיגון ההיקפי של הנעל ספג את המכה בלי להשאיר סימנים מזהים על הרגל.
אחיזת הנעליים ברגליים היא לא בין הטובות שהכרתי ובשיפועי צד חזקים או בשינויי כיוון חדים הרגשתי קצת תזוזות לטרליות של הרגל כלפי הנעל. גם כשהשרוכים מהודקים מאוד חזק, זה לא מהדק מספיק את החלק הקדמי של הנעליים ואת האזור מעל הקשת של כף הרגל. מצד אחד זה מרגיש רחב ומפנק, אבל מצד שני, זה לא נותן את מלוא הלפיתה ולא מחזיק מספיק חזק את הרגליים כשצריך.
הנעליים התגלו כמאוד רספונסיביות והרגשתי את החזר האנרגיה שאני מקבל. הגלגול של הנעליים בזכות הרוקר היה מאוד מורגש ונתן הרגשה שזה דוחף אותי קדימה. לא הכל היה ורוד בריצה הראשונה. למרות שמדובר היה בחורף, לקראת הצהריים השמש נתנה עבודה. הרגליים הזיעו בתוך הנעליים והלחות לא מיהרה לצאת החוצה. זה גרם לשפשפות במספר מקומות בגלל תזוזה של הרגל כלפי הנעל. השריכה המיוחדת של סלומון לא הצליחה להדק את קופסת הבהונות ובדיוק שם קרו כל הניסים והנפלאות.
הצטרפו לניוזלטר – פעם בשבוע בלבד עם תכנים מעולים מהפאנל: הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
מאשר משלוח פרסום ועדכונים
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
כמו גם עם ה- Sense Ride 5 שבחנתי במקביל, גם כאן הרגשתי כאבים בקשת כף הרגל כמה דקות אחרי תחילת הריצה, אבל הם נעלמו אחרי שהתחממתי. בגלל מבנה הנעליים היחסית רחב והמקום בקופסת הבהונות, החלפה של המדרסים מקוריים לכאלה שתומכים יותר בקשת, עשויה לחולל ניסים גם בעניין האחיזה של הנעליים ברגליים, מניעת תזוזות של הרגליים בפנים וגם לפתור את כל בעיות הקשת הנמוכה (פלטפוס) למי שסובל מזה.
שינוי סטטוס
אחרי תקופת התלהבות ראשונה הורדתי הילוך ולקחתי את Salomon Thundercrosss גם לכמה ריצות אימון קצרות יחסית של עד שעה וחצי. בריצות הקצרות עניין פינוי הלחות לא ממש עמד על הפרק. מכיוון שתקופת המבחן היתה בחורף, קצב הנידוף היה די קרוב לקצב היווצרות הלחות בתוך הנעליים, ובסוף התוצאה היתה ללא נפגעים לכוחותינו. הרכות של הסוליה ורוחב קופסת הבהונות היו פינוק אמיתי שבכל פעם מחדש הפתיע אותי לטובה. פשוט עשה חשק לרוץ איתן עוד. רוחב קופסת הבהונות הכהה במקצת את העובדה שגם בדגם הזה כמעט ואין תמיכה בקשת כף הרגל ע”י המדרסים.
מבחן היום-יום של Salomon Thundercross
מעטים זוגות הנעליים שאני בוחן שאני בוחר גם להליכה יום-יומית מחוץ לשבילי הריצה בהם אני מתאמן. לפעמים הסיבה היא עיצוב ובחירת צבעים בוהקים מדי שפחות מתאימים ליום יום. לפעמים הנעליים פשוט לא נוחות לנעילה ארוכת טווח רציפה. הסיפור עם Thundercross הוא שונה. כאן מדובר בשילוב מנצח של רכות, רוחב ועיצוב יחסית סולידי.
במהלך המבחן ביליתי איתן ימים על גבי שבועות ארוכים שכללו הליכות יומיות, טיסות טרנס אטלנטיות וגם ריצות קצרות בשלג וטמפרטורות שליליות. אחרי כל כך הרבה שעות על הרגליים לא נרשמו אירועים חריגים.
סוליה חיצונית – אחיזה בשטח מגוון
רצתי עם Salomon Thundercross במגוון שטחים מאוד גדול שכלל, בין היתר, גם כביש מזדמן, שלג, קרקע דרדרתי ומשוחרר, דשדש נחלי המדבר ועוד. האחיזה של הנעליים בכל סוגי השטח הייתה פשוט יוצאת מהכלל. הסוליה החיצונית עשיתה עבודה נהדרת מכל הבחינות. הזיזים בתחתית הסוליה בולטים לגובה של 5 מ”מ, כלומר הרבה יחסית, ויש להן צורת Y הפוכה לאחיזה בכיוון הצעד.
לתרכובת היחסית רכה של הסוליה החיצונית ולגובה הזיזים יש יתרון נוסף – אחיזה טובה גם בתוואי רטוב או בוצי. הזיזים, בגלל האורך שלהם, נסתמים הרבה יותר לאט מהבוץ הדביק ונותנים מרווח נשימה ואחיזה ארוכים יותר לעומת Sense Ride 5, למשל. אחרי יותר מ- 140 ק”מ שביליתי עם הנעליים עד לכתיבת שורות אלה, לא מצאתי תוואי קרקע שהצליח לאתגר את אחיזת השטח. גם עובי ורכות הסוליה הפנימית – מרכזית מאוד נעימים.
התאמה לאקלים הישראלי
לאורך כל המבחן, שבוצע בחודשי החורף וכללו גם גיחה לא קצרה לחו”ל עם תנאים הרבה יותר קיצוניים, היה רק דבר אחד שהפריע לי – היכולת של הנעליים לפנות חום ולחות החוצה. מבנה הגפה החיצונית אטום בכ- 60% ע”י חומרי הגנה והקשחות ברמה כזאת שלא נשאר מספיק שטח של בד שכן יכול להעביר החוצה לחות.
בריצות באקלים הישראלי של שעה וקצת – לא תרגישו כמעט בבעיה, אבל ריצות אולטרה או ריצות מעל שעתיים זה כבר מתחיל להיות מורגש. ריצות רטובות במים ושלוליות עלולות גם להיות פחות נעימות בגלל יכולת מאוד מוגבלת של הנעליים לפנות מים החוצה.
סלומון Sense Ride 5 לעומת Salomon Thundercross
התמזל מזלי ויצא לי לבלות עם 2 הזוגות שהיו אצלי במבחן מקביל ולא יכולתי שלא להשוות ביניהם. עיקר ההבדלים בין שני הזוגות הם הרוחב ומידת השיכוך. Salomon Thundercross הרבה יותר רכות ונעימות, אם כי פחות רספונסיביות מ-Sense Ride 5. למרות שעל הנייר הייעוד של שתי הזוגות נשמע דומה, לא הסכמתי עם הגדרות היצרן. Sense Ride 5 היו שמורות אצלי לריצות פחות טכניות ויותר מהירות, בעוד שאת Salomon Thundercross שמרתי לריצות עומק מאוד טכניות במדבר. נמנעתי מריצות רטובות.
Salomon Thundercross מרגישות קצת פחות יציבות היות והסוליה שלהן עבה יותר ורכה – משהו שרבים מעדיפים דוקא. רוב החברות המתחרות עם דגמי שיכוך מירבי דואגות להרחיב את הסוליה קצת אל מחוץ לגבולות החלק העליון של הנעליים – דבר שנותן יותר יציבות לסוליות גבוהות ורכות. סלומון, לדעתי, צריכים קצת להרחיב את החלק האחורי של הסוליה על מנת לתת יותר יציבות בנחיתות על עקב ב- Salomon Thundercross. ב- Sense Ride לא הרגשתי חוסר יציבות משום שהסוליה יותר קשיחה ודקה. מרכז הכובד נמצא יותר נמוך והרוחב המקורי עושה את העבודה נהדר. בגדול, שני הזוגות די משלימים אחד את השני ולשניהם שמור אצלי מקום של כבוד על מדף נעלי ריצת השטח שלי.
Salomon Thundercross
הת’נדרקרוס הן ללא ספק נעלי שטח מצויינות, רב גוניות ומאוד נוחות. למרות הצהרת היצרן על רוחב בינוני, הן יתאימו גם לבעלי כפות רגליים רחבות. הסוליה שלהן מאוד עמידה ויחד עם זה, מאוד גמישה ומפנקת. לא משנה מה תחליטו לרוץ בהן ואיזה שטח תרצו לזרוק מתחת לסוליה שלהן – הן יתמודדו עם כל דבר בכיף, רכות וקלות. גם אם תרצו להמשיך איתן למשרד אחרי ריצת הבוקר שלכם – תקבלו נעליים נוחות לבילוי יום שלם, כולל בטיסות ארוכות אל מעבר להרי החושך. דבר אחד חשוב לבדוק – לפני שתחליטו האם הן הפרטנר הנכון שלכם לריצות ארוכות של כמה שעות – רוצו איתן במסלולים קצרים יותר.
יתרונות
- אחיזת רגליים
- אחיזת שטח
- מערכת שריכה ללא קשירה עם הסלקה
- חומרים עמידים לשחיקה
- הגנות על הרגל
- רוחב קופסת בהונות
חסרונות
- תמיכה בקשת כף הרגל
- יכולת פינוי חום ולחות מוגבלים
כתב וצילם: ודים לינצקי
שתפו את זה בכפתורים פה למטה: