עדכון חדשות: כל מי שקנה גרביים של פינגווין דוג׳ו ורצה לקנות עוד גילה שהאתר שלהם ירד לכמה חודשים. כעת פנו אלינו מהחברה ועדכנו על חזרת הפעילות. חשבנו שנכון לפרסם כתבה זו בשנית, עבור כל אלה שרוצים לשחזר את הקנייה של הגרביים המצוינים שלהם, שחזרו לזמינות.
גרביים ברמה גבוהה זה נכס שהופך כל פעילות לנעימה בהרבה. איתן להב ויוסי בניה, שני יזמים ישראלים רתמו את הטכנולוגיה המתקדמת של הטקסטיל בישראל ליצירת גרבי פרימיום תוצרת הארץ. נפגשנו כדי לשמוע מהם על המותג החדש והייחודי שניתן לקנות בקישור- פינגווין דוג’ו – Penguin Dojo.
גרביים איכותיים זה משהו ששווה להשקיע בו. יש לי המון זוגות מהרבה יצרנים, אבל בסוף אני מוצא את עצמי בוחר שוב ושוב קבוצה קטנה מתוכם. ההבדל בין גרביים מעולים לסתם עוד גרביים הוא דרמטי. היות וזה מוצר שעובר התעללות לא קטנה, אני אומר לכם, ההבדלים מורגשים: האם הם ישרדו לאורך זמן את המגעים עם הנעליים? האם הם יספקו ריפוד נעים לפעילות? האם יספקו ניהול טמפרטורה ונידוף לחות מצוינים גם בחום וגם בקור? האם האלסטיות שלהם לא תפגע עם הלבישה וההורדה החוזרת ונשנית כך שלאחר תקופה יתחילו לנזול? והאם הם נראים טוב? כל הדברים האלה צריכים להיות מטופלים הייטב, וזו הסיבה שמי שמבין עניין, משקיע סכומים גדולים על גרביים איכותיים, ויעדיף תמיד מעט זוגות ברמה מאוד גבוהה על פני מגירה מלאת זבל שלא אוהבים להשתמש בו.
לחצו לקבל את הכתבות שלנו בווטסאפ (קב’ שקטה, גג 3 הודעות בשבוע):
גיא: אני אשאל אתכם קודם כל, מה הסיפור? למה החלטתם להקים חברת גרביים ישראלית?
יוסי: “זה סיפור שהתחיל ממני, הייתי מתוסכל מזה שאני לא מצליח למצוא גרביים. ליומיום, כולם נופלים למטה ומכוערים. זה כל הזמן היה מתסכל אותי. הרצנו איתן ואני כמה רעיונות והפלנו. התחלתי לדבר על הרעיון של הגרביים ואמרנו וואלה אולי גרביים זה הרעיון. הבנו שיש מלא נישות, התחלנו להתמקד במה אנחנו רוצים למכור. גרביים לשימוש יומיומי זה שוק שמחייב השקעה אדירה שאין לנו כרגע, כך הגענו לנישה של הריצה, וגם כי אני בעצמי עוסק בספורט. התחלנו לחקור וללמוד את זה. לראות מה המתחרים שלנו עושים”.
גיא: הרקע שלכם קשור בטקסטיל?
איתן: “אני בא מעולמות הדיגיטל, של מותגי ספורט מהגדולים בארץ. יוסי בא מעולם הביזנס והיזמות. לא מעולמות הספורט. זיהינו שיש פער בעולם הזה של גרבי ריצה. המותגים הגדולים לא שמים דגש על קיימות. זה אחד הדברים הראשונים שחרטנו על דיגלנו. למותגים הגדולים קשה לעשות את זה ואנחנו שמנו לנו את הנושא כמטרה. מרגע שהבאנו את זה, במשך שנתיים שלמות עסקנו בלתכנן ולעצב ולהנדס את המוצר המושלם”.
גיא: איך עושים את זה? הרי הרבה מהטכנולוגיות של טקסטיל זה חברות ענק עם פטנטים? איך מתמודדים עם היכולות שלהן? או שקונים מהן את הפטנט?
יוסי: “תראה, בסוף בגרביים זה פחות עניין של פטנטים ויותר עניין של טריידמרקס. אני אהיה הכי כנה איתך, תשעים ותשעה אחוז מגברי הפרימיום הם אותו דבר. השונה ביניהם זה שאחד אומר מייצר עם צמר מרינו, אחד עם מיקרופייבר מסוים. כל אחד יש לו איזה חומר שהוא משתמש בו. הגרביים היום מרגע שהם ברמה מסוימת ומעלה, הם תשעים ותשעה אחוז אותו דבר. בין אם זה ריצה או רכיבה או כל דבר. אנחנו מציעים מוצר ברמה מאוד גבוהה עם טאצ’ עיצובי מיוחד ותוצרת ישראל”.
איתן: “וגם יש את העניין לאיזה קהל אנחנו פונים. רוב החברות פונות למה שאני קורא לו קהל ההייטק, אנשים שהם כמוני, עם סכין בין השיניים שמחפשים משהו שנראה קרבי, לצאת ולהתחרות איתו. אנחנו לקחנו גם את זה מבחינת המרכיבים של הגרב, והוספנו את העניין של ההומור.”
יוסי: יותר מזה, באנו וחשבנו איך אנחנו יכולים להיות ייחודיים בשוק הזה.
איתן: חשבנו על שלושה דברים שמייחדים אותנו כמותג: קודם כל נושא הקיימות, אחר כך זה הנושא של העיצוב של הגרביים. הלכנו על עיצוב מאוד לא קונבנציונלי, כיפי, פאן. וכמובן טכנולוגי.
גיא: מה זה פינגווין דוג’ו?
דוג’ו זה כמו מתחם של קראטה ששם מתאמנים. הרעיון הוא להפוך מפינגווין שמנמן שרובץ מול הטלוויזיה לסופרמן. רצינו לטרגט אנשים שהם בשלב של האמצע שבין רוצים לעשות ספורט לעושים. רצינו להנגיש את זה לכולם, וזה לא אומר שהתפשרנו על האיכות של המוצר. מכאן השם פינגווין דוג’ו. זו חוויה אחרת של ריצה.
איתן: אני מתאמן טריאתלון ועושה הייקינג ואני משתמש בהם לשניהם. אני רק לא שוחה איתם אבל עושה איתם הכל. זה קצת יותר עבה מגרבי הרכיבה הרגילים, אבל אני באופן אישי רוכב איתם ואני משוחד. המוצר מעולה לריצה, לקרוספיט, לטיולים. הרבה ביקורות שאני מקבל מגיעות מעולם הקרוספיט, הרבה מתאמנים עם גרבי חצי. אני לא עושה את זה אבל אלו התגובות שאני מקבל.
יוסי: עשינו מחקר במשך שנתיים- הזמנו גרביים מהמותגים הכי מצליחים בעולם וראינו שאנחנו יכולים לשכלל אותם. ברמת העיצוב, יש כאן נקודות תלת מימד עם פעולה כפולה שמחזיקות את הרגל טוב יותר בתוך הנעל ומשפרות את זרימת הדם בזמן הריצה. בנוסף, בגלל שזה צמר מרינו שהוא בעצם מווסת את הטמפ’ בצורה מושלמת.
איתן: ראינו מה המתחרים שלנו עושים, אבל אף אחד לא משלב את כל הדברים שאנחנו עושים ביחד. הטכנולוגיה, העיצוב ואיכות המוצר.
גיא: הגרביים מיוצרים כאן בישראל, מדוע?
יוסי: יכולנו לייצר את זה בסין, והיו לנו הצעות מסין ומהודו, זה היה בשליש מחיר, אבל אנחנו לא שם. אנחנו רוצים לייצר גרבי פרימיום. אם נייצר אותן במזרח נראה פערים. יש הבדל בין האיכות שאנחנו משיגים פה לבין ייצור המוני בסין, שלא נדבר על איכות הסביבה ועבודת ילדים. גם ייצור במקומות באירופה יותר זולים מייצור בארץ, החלטנו לקחת את המחיר העודף ולעשות את זה כאן.
איתן: אנחנו מייצרים במפעל בישראל שמייצר למותגים גדולים מאוד בעולם, גם לצבא. הוא מייצר לא רק גרביים ויש לו ניסיון של 30 שנה בתחום. הוא עזר לנו לעשות את דריסת הרגל הראשונית, מפעל גדול יחסית. ישבנו וחשבנו איתו והשוונו למתחרים. עשינו את המחקר שלנו וביחד עם העצה שלו הצלחנו לייצר את המוצר.
ליין המוצרים של חברת הגרביים פינגווין דוג’ו כולל גרבי ריצה, רכיבה, הייקינג, ומולטי ספורט. הכל יוניסקס לגברים ולנשים. גרבי הריצה יכולים להתאים גם לקרוספיט וגרבי הרכיבה יכולים להתאים לריצה.
יוסי: בגלל שזה מיוצר בישראל אנחנו יכולים להרשות לעצמנו למכור לצרכן הישראלי במחירים זולים יותר. אנחנו עובדים עכשיו על ליין מוצרים נוסף. בארצות הברית מכרנו 8000 זוגות והצלחנו לייצר באז. ותשעים אחוז מהמכירות היו מפה לאוזן. בקצב מהיר. מאוד הופתענו מההצלחה.
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
איך המחירים של פינגווין דוג’ו?
המחירים הממוצעים של מוצרי קומפרשן ארוכים בארץ נעים בין 200 ל240 ש”ח, אבל אנחנו מוכרים אותם ב-150! אותה איכות ואפילו יותר גבוהה. יש קומפרשן על כל הרגל. באורך הבינוני, יש לנו שני סוגים: גרבי מרינו ב95 שקלים והסוג השני מניילון ב87 שקלים. הוא גם ממוחזר כמובן. ב74 שקלים גרב נמוכה עם הנקודות. ועוד שני דגמים בלי הנקודות ב69 שקלים.
רוצים לפרגן לתוצרת ישראל? לרכישה באתר פינגווין דוג׳ו
מאת: גיא חלמיש
צילום: שילי עוזיאל, גיא חלמיש, אתר פינגווין דוג’ו.
אם אהבת את הכתבה שלנו, התודה הגדולה ביותר היא שיתוף שלה, ממש כאן: