תרמיל טיולים של לואו אלפיין (Lowe Alpine) מדגם Yacuri 65L הוא תרמיל ורסטילי ורב שימושי לטיולים רב יומיים, למסעות ארוכים ואפילו לטיולי טיפוס וגלישה קצרים המחייבים נשיאת ציוד טכני רב. הכירו אותו במבחן OUTPANEL, בשני חלקים. חלק ראשון: חד יומי לנשיאת הציוד לטיפוס, וחלק שני כתרמיל רב יומי.
האביב עז הפריחה של שנת 2024 מחייב יציאה לשטח ולו גם לטיול יומי קצר. אך מה לטיול של 15 קילומטר בהרי הכרמל ולמבחן של תרמיל בנפח 65 ליטר? התשובה ברורה מאליה, אם הטיול כולל גלישת מצוקים באתר מחצבת קדומים והכנת קפה שטח מסורתית בפסגת הר שוקף לארבעה מטיילים סחוטים… צריך תרמיל גדול. מבחן לתרמיל Yacuri 65L של Lowe alpine.
לואו אלפיין (Lowe Alpine), חברה של אחים לחשק
חברת Lowe Alpine הוקמה ביוטה שבארה”ב בשנת 1972 על ידי שלושה אחים, מטפסי הרים, שממש לא רוו נחת מתרמילי הטיפוס המגושמים של אותם שנים. האח, גרג, יזם, כבר בשנת 1967, פיתוח וייצור של תרמיל מהפכני, ראשון מסוגו, בעל מסגרת פנימית והצלחת מוצר זה הייתה הבסיס להקמת החברה. החברה המשיכה בפיתוח וייצור ציוד טיפוס חדשני והפכה לשם דבר בעולם האאוטדור. בשנת 2011 נרכשה החברה על ידי חברת Rab הבריטית אך הלוגו והשם שלה ממשיכים להתנוסס גם על המוצרים האיכותיים החדשים.
בואו איתנו למקומות יפים! הצטרפו לניוזלטר:
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
מאשר משלוח פרסום ועדכונים
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
תרמיל Yacuri 65L של לואו אלפיין
Yacuri 65L הוא תרמיל ורסטילי ורב שימושי של חברת לואו אלפיין למסעות ארוכים או לטיולי טיפוס וגלישה קצרים המחייבים נשיאת ציוד טכני רב. כמה מתכונותיו הבולטות:
- מערכת הנשיאה V-TRAX מעוצבת באופן אנטומי וכוללת קצף מילוי בשתי צפיפויות שונות כך שההצמדה לגב אופטימלית. במקומות הנדרשים מתקבלים תמיכה ושיכוך מלאים ובאחרים, היכן שלא נדרש, נחסך משקל מיותר.
- חגורת המותניים רחבה ומאפשרת התאמה נוחה ומהירה של חלוקת עומס תוך כדי הליכה.
- חלוקת הנפח בתרמיל מקלה מאוד על ארגון הציוד ושליפתו.
- שרוול הארכה עליון של 5 ליטר ניתן לניצול כאשר נדרש, מאידך כאשר התרמיל אינו מלא עד סופו השרוול מקופל פנימה ומשווה לתרמיל מראה קומפקטי ונוח.
- חזית התרמיל כוללת רוכסן U ארוך המאפשר שליפת ציוד בלי צורך לפתוח את התרמיל מלמעלה.
- בנוסף קיימים:
- כיס קדמי וכיסי צד גמישים לאחסון מהיר.
- על חגורת המותניים ורצועות הנשיאה הקדמיות משולבים תאים עם רוכסנים לשליפה מהירה.
- תא אחורי בתוך התרמיל מיועד לשלוקר
- בחלק התחתון של התרמיל תא לכיסוי נגד גשם.
- בשני צידי התרמיל תופסנים מיוחדים TipGripper למקלות ההליכה.
מפרט טכני של התיק של לואו אלפיין מדגם Yacuri 65
- משקל: 1.96 ק”ג (דגם סטנדרט) , 1.99 ק”ג (דגם L-XL).
- אריג עיקרי: 330D Striped Dobby (כאשר D מתייחס לעובי האריג ולעמידותו), כולל ציפוי Hydroshield
- אריג משני: 500D ניילון הכולל ציפוי Hydroshield נגד גשם
- נפח: 65 ליטר
- מידות: 77×34.5×35 ס”מ
- מערכת נשיאה: V-TRAX
- מסגרת אלומיניום פנימית בקוטר 6 מ”מ לתמיכה מיטבית וחלוקת עומס
- פד מעוצב ארגונומית לתמיכה בגב התחתון ובמותניים
- 4 כיסי אחסון בחגורת המותניים וברצועות הקדמיות לשליפת ציוד מהירה
- רוכסן U קדמי ורוכסן תחתון לגישה מהירה לפנים התרמיל
- 3 תאים עם רוכסנים בחלק העליון (שניים חיצוניים ואחד פנימי)
- 3 כיסי רשת גמישים פתוחים (שני צדדיים ואחד קדמי)
- נקודות קיבוע למקלות ההליכה בשני צידי התרמיל
- כיסוי נגד גשם עם כיס אחסון ייעודי
- מחיר: 1499 ש״ח
- להשיג בחנויות המטיילים המובחרות
התרשמות ראשונית של התיק של לואו אלפיין מדגם Yacuri 65
לגבי הצבע, שמחתי לגלות שמשני הצבעים הקיימים: כחול עמוק ואפור חאקי קיבלתי את הראשון שקלע בול לטעמי. קשה להתרשם מהתרמיל כשהוא ריק, מצומק ו”ללא רוח חיים”, אני רואה רק בליל של רצועות, רוכסנים, אבזמים וכיסים גמישים. אני ממלא אותו בעוד ועוד כריות רכות, דוחף אותן כך שימלאו כל חלל פנימי אפשרי ואט אט התרמיל לובש צורה ומפגין נוכחות מרשימה: החזית בולטת בגווני כחול בוהק המעוטר בחלקו בתבנית פסיפס עדינה. חגורת המותניים והגב המרושת בגווני אפור תואמים והתחתית עשויה מבד קשיח יותר זכתה לצבע אפור כהה עד שחור. הבטנה הפנימית העליונה היא בצבע אדום עז ובמרכזה מודפסת טבלה המתארת את סימוני תקשורת המצוקה (בעזרת תנועות גוף, משרוקית, פנס)…על כל צרה שלא תבוא.
אני “משחק” ברוכסנים, סוגר ופותח כיסים, מהדק ומשחרר רצועות ותוך כדי מזהה עוד ועוד תכונות גלויות וסמויות של התרמיל, הנה כמה מהן:
- מערכת נשיאה V-TRAX: מבט אל אחורי התרמיל מציג ריפוד גב בצורת האות V ומתחתיו רצועת מותניים מרופדת ורחבה. רק לאחר מאמץ ועיון בכיתוב קטן על התרמיל עצמו אני מזהה את קיומה של דרגת הכיוון האנכית בין מערכת הנשיאה לגוף התרמיל. בעוד רצועת המותניים היא חלק בלתי נפרד מגוף התרמיל, מערכת ה V צמודה לגב התרמיל באמצעות סקוטש’ חזק וניתן לכוונן אותה לנוחיות מרבית. ככלל,תהליך כוונון האבזמים והרצועות אינטואיטיבי ופשוט, למי שמתקשה קיימת הדרכה מפורטת לכך באתר היצרן.
- חגורת מותניים: החגורה המרופדת היטב רחבה בחלק האחורי (לתמיכה מרבית) והולכת וצרה באזור הקדמי (כדי לא להפריע בהתכופפות קדימה) הידוק הרצועה סימטרי וניתן לביצוע תוך כדי נשיאת התרמיל. קצת מפריע לי שבגמר ההידוק , אין פתרון ייעודי לשרכים העודפים.
- תאי אחסון: אם יש משהו שלא חסכו, זה המספר הגדול של תאי האחסון. נתחיל בחלק העליון, כאן, בניגוד להרבה תרמילים מסוג זה, יש שני תאים חיצוניים מה שמאפשר גמישות מרבית בהפרדת ציוד הדורש שליפה מהירה. לי ברור שתא אחד ישמש רק לציוד עזרה ראשונה ופנס ובתא השני יוכנסו שאר הדברים שצריכים להיות זמינים בשליפה. התא הפנימי, המוגן יותר, מתאים לדברי ערך קטנים כמו ארנק, מפתחות, מסמכים.
- תא ראשי: התא הראשי של התרמיל , ארוך, צר וורסטילי. בחלקו האחורי מחיצה ייעודית לשקית שלוקר הכוללת תפס סקוטש למניעת החלקת השקית מטה וחור מעבר בגב התרמיל להוצאת צינורית. בחלקו האמצעי של התא מחיצת בד המחוברת קבוע לגב התרמיל וכוללת שני תפסים קטנים בקדמתה. הרעיון המנחה: חיבור התפסים לקדמת התרמיל (מבפנים) הופך את התא הארוך והגדול לשני תאים נפרדים כשהתחתון יתאים לאחסון שק שינה ובעליון יהיה הציוד בו נשתמש במהלך היום. ניתן לבטל את ההפרדה על ידי ניתוק שני התפסים. רוכסן היקפי בצורת U מאפשר שליפת ציוד מבלי לפרוק את כל התרמיל מלמעלה. שרוול הארכה משלים את מבנה התא הראשי, בהיקפו שרוך הידוק עם תפס פטנטי המאפשר הידוק ושחרור הפתח ביד אחת תוך התבססות על משקל התרמיל.
- כיסים גמישים: שני כיסי צד וכיס חזית עשויים מרשת גמישה מחוברים לגוף התרמיל. תכונת הגמישות מבטיחה הצמדת הציוד המוכנס מבלי צורך להדק את הכיסים ובכך יתרונה, עם זאת, מניסיון העבר, קיים חשש לאיבוד תכונת הגמישות עם הזמן ובכך להפוך כיסים אלו ללא יעילים.
- כיסי רצועות: ארבעה כיסים, שניים על רצועות הכתפיים ושניים על רצועת המותניים, כולם מצוידים ברוכסנים. כיסי רצועות הכתפיים עשויים מרשת גמישה וכיסי רצועת המותניים מאותו בד חזק ממנו עשוי התרמיל. הכיסים מאפשרים שליפה מהירה של ציוד תוך כדי הליכה ללא צורך להוריד את התרמיל וזה יתרונם הגדול.המעניין בכיסי המותניים, שבניגוד לתרמילים דומים, הם לא מחוברים ישירות לרצועת המותן אלא “צפים” מעליהם וזה מאפשר להגדיל את נפח האחסון.
אאוטפאנל בווצאפ:
- תא לכיסוי נגד גשם: בתחתית התרמיל מוצנע תא קטן ובו כיסוי אינטגרלי נגד גשם. הכיסוי, בצבע אדום, אטום למים ובהיקפו שרוך הידוק להבטחת הצמדת הכיסוי לתרמיל. בעיון מעמיק יותר, רואים שמתכנן התרמיל לא הסתפק בהידוק זה והוסיף שני תפסים קטנים במרכז צידי הכיסוי המוכנסים ללולאות תואמות בתרמיל,,, אקסטרא אבטחה. החלק התחתון של הכיסוי מחובר לתא (אך גם ניתן לפירוק). אני מופתע לראות חור קטן בחלקו התחתון של הכיסוי…מה זה הפגם הזה בתרמיל חדש? די מהר הבנתי, עוד “פטנט” בתרמיל המשוכלל, זהו חור ניקוז למים במידה ויצטברו בין הכיסוי לתרמיל.
- תפסים ורצועות הידוק: בתרמיל מספר גדול של תפסים ורצועות הידוק. התא הראשי נסגר מלמעלה עם שרוך הידוק, מעליו רצועה המהדקת את התא כלפי גב התרמיל ורק לאחר מכן יורד החלק העליון על התא הראשי ומהודק בעזרת שתי רצועות צד. תא הרשת הקדמי מהודק גם הוא על ידי רצועה מרכזית אחת. שתי רצועות רוחב עליונות מהדקות את התא הראשי להקטנת הנפח ומשלימות את התמונה שתי רצועות אורך תחתונות. רצועת המותניים הרחבה מצמידה את התרמיל לגוף בצורה סימטרית. רצועת החזה מהדקת את החלק העליון של רצועות הכתפיים לגוף והאבזם שלה כולל משרוקית למצבי חירום. את רצועות הכתפיים ניתן להאריך או לקצר. בגב התרמיל בחלקו העליון שתי רצועות דקות שתפקידן להרחיק או לקרב את גוף התרמיל למערכת הנשיאה הצמודה לגופנו.
מבחן שטח חד יומי לתיק של לואו אלפיין מדגם Yacuri 65
אביב בכרמל, שיא הפריחה, יום מושלם לטיול יומי ארוך הכולל גם גלישת מצוקים. התרמיל נארז ונשקל ערב קודם לכן, 15 קילוגרם ברוטו, לא מפתיע לאור המספר הגדול של החבלים ושאר ציוד הגלישה. אוכל, מים, גזייה, תיק עזרה ראשונה, הכל נארז בקלות, במהירות ובעיקר ברווחה. עכשיו שהתרמיל מלא, אני מכוון את הרצועות כדי להבטיח התאמה מושלמת. הידוק קל וסימטרי של רצועת המותניים, מכאן אני עובר לרצועות הכתפיים ומשם כוונון עדין של שתי רצועת מתיחה עליונות המקרבות או מרחיקות את החלק העליון של התרמיל לגוף.
ההליכה מהחניון לאתר הגלישה קצרה, התארגנות, פריקת הציוד , פריסת חבלים והכל מוכן. ברגע האחרון אני מחליט לגלוש עם התרמיל עלי, אמנם לא מלא, (זה לא הכרחי מבחינה לוגיסטית) רק כדי להרגיש עד כמה הוא צמוד לגב ולא דוחף את מרכז הכובד שלי אחורה מידי והאם חגורת המותניים מפריעה לרתמה. הגלישה חלקה וכיפית, מבחן ראשון עבר בהצלחה.
העלייה להר שוקף ארוכה ותלולה, אנו מטפסים באיטיות, נהנים מפריחה מגוונת ומרבים בהפסקות צילום. במעבר מנע בקר הראשון, אני צריך לנקוט משנה זהירות. גודל התרמיל מקשה להדחק פנימה, מה גם שסביב העמודים מלופף תיל דוקרני שעלול להרוס ברגע גם את הבד העמיד ביותר. בהמשך אני מגלה שניתן היה להדק את רצועות ההידוק קצת יותר ובכך לעצב את צורת התרמיל למימד צר יותר.
אחרי הפסקת קפה בפסגה אנו יורדים בתלילות לכיוון חניון האגם ממנו הגענו. תוואי הדרך מגוון, ממדרגות אבן צרות, דרך שלוליות ובוץ וכלה בסבך שיחים צר. ההליכה קלה ומהירה, התרמיל צמוד היטב לגוף, למרות המשקל ומרחק ההליכה המצטבר, איני מרגיש אי נוחות, לחץ או כאב במקומות המועדים לפורענות כמו הגב והכתפיים. מידי פעם, המצלמה נשלפת בנוחות מכיס הצד לעוד צילום נוף בלי צורך להתעכב. קטעי הסבך הצפוף מאתגרים במקצת ומחייבים זהירות ושימוש בידיים כדי לפנות את הדרך מענפים סוררים המאיימים להיתקע בתרמיל הגדול. אחרי כארבע שעות של הליכת שטח קשוחה ו 309 מטר של טיפוס מצטבר, המבחן החד יומי החוויתי מסתיים בתחושה מאד חיובית, התרמיל עושה את העבודה, נשאר לבחון אותו בטיול ארוך יותר.
בחלק הבא נקח את התרמיל לייעוד המקורי שלו: טיול רב יומי עם כל הציוד.