צמד נציגי אאוטפאנל יצאו לבדוק את סדנת הפיתוח האישי לאנשים פרטיים וארגונים Ment To Drive המבוססת על נהיגה אתגרית בשטח עם רכב בסגנון גרוטראלי וגרוטאשטח
אי ודאות, קשיים, מכשולים, תקלות ואירועים לא מתוכננים הם כולם מנת חלקו של המטייל הרציני בטבע והאמת גם של כל אחד מאתנו במסלול החיים המודרני. הצטרפנו לסדנה הייחודית הזו בהובלת המנטור רוני שחר גולד, בה נכנסו לעומק השטח עם רכב פרייבט רגיל, התמודדנו עם אתגרים ואירועי חוסר וודאות בצורה מרוכזת ובעיקר למדנו הרבה על עצמינו ויכולותינו
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
סדנת Ment To Drive
לפני כחצי שנה חברו להם יחדיו רוני שחר גולד, תומר הנדל ושלום ארז והחליטו להציע סדנא יחודית ושונה מכל אלו שהכרתם. החברים כולם הם בכירי שייטת הצוללות ובעלי ניסיון עשיר בניהול, הובלת פרויקטים מורכבים, ייעוץ, אימון אישי וכמובן התמודדות עם מצבי לחץ ואי וודאות. בנוסף לכל הרקורד המרשים הזה הם גם חובבי עולם הגרוטראלי/גרוטאשטח ומכאן צמח הרעיון להציע לציבור את ההזדמנות להתמודד עם אותם תנאי אי וודאות ואתגר אליהם נחשפים משתתפי הז’אנר המוטורי במסגרת סדנה מודרכת. בסדנה כל משתתף יתמודד באופן אישי במצבים מאתגרים ויקבל תובנות ולקחים מהתנהלותו מהמנטור המלווה לכן Ment עבור Mentor עם משחק מילים על המשמעות Meant To Drive).
- לפרטים והזמנות: רוני שחר גולד, 052-945-2664
- אתר: www.menttodrive.com
בסגנון גרוטראלי וגרוטאשטח
בתור חובב שטח רגלי אני נוהג לזלזל בצורה מופגנת באותם ג’יפאים ש”כובשים” כל גבעה וכל משעול בעודם יושבים להם בנוחות המזגן והכסא המרופד. עם השנים הבחנתי שאפילו סוג הג’יפאים עצמו השתנה (לרעה) והשיפור בכלי הרכב הביא לכך שכל אחד יכול להגיע כמעט לכל מקום פשוט בלחיצת כפתור. הרכב כבר יעבור את המכשול והמחשב יפתור לבד את הבעיה. עשיתי לי מנהג של להתרחק מאותה אוכלוסיה ולהשתדל לא לטייל בקרבתה. למזלי קל לדעת מתי הם באיזור פשוט בגלל הרעש האדיר שהם עושים, המוזיקה והאבק שהם מעלים כך שגם אני וגם חיות הבר יכולים לנוס למפלט בטרם הם יגיעו.
מה רבה היתה הפתעתי כשיום אחד, קרוב לנחל חימר, הופיע באופק פרייבט חביב. “הנה בדואי” אמרתי לאשתי אך מהאופק הופיעו עוד כמה פרייבטים חבוטים דומים. העובדה שהם נסעו בשיירה, בשקט ובצורה נעימה גרמה לי לחשוד שטעיתי וכשהם האטו לידי כדי לא להעלות אבק הבנתי שלפני חיה מסוג חדש אליה לא נחשפתי בעבר.
“מי אתם” שאלתי בהתרגשות, “אנחנו גרוטראלי” הם ענו.
מסתבר שזהו ז’אנר של מסעות במכוניות משופצות ישנות בעלויות של כ 3000 ש”ח במקום אותן מפלצות 4*4 חדישות. העניין הזה שם את האדם, כושר ההמצאה והאלתור, לצד המקום עצמו במדרג מעט גבוה מאשר המכונה. יש חברות עסקיות שמארגנות מסעות כאלה (גרוטראלי היא אחת מהן) וגם אנחנו סיקרנו מסע כזה בעבר: גרוטאשטח.
גרוטא-פרייבט-שטח?
בכניסה לשדות באזור הכרמל פגשנו, גילה ואני, את הרכב שלנו לשעות הקרובות: כן כן, מדובר פה בסובארו פרייבט ולא יותר שבמבט ראשון באמת לא עברה שיפורים רבים או שינויים ואפשר באמת לסכם את מצבה במילה גרוטאה. ההגה עקום, הפח דפוק והכל מקרקש ורועד. סקפטים מאוד נכנסו עם רוני המדריך שלקח את ההגה והתחיל בנסיעה על שבילי כורכר וחול תוך שיחה ותאום ציפיות למה שנעבור היום. עד כאן הכל נראה הגיוני וסביר למרות שרוני נסע בשטח במהירות שבד”כ תראו בכביש. בנקודה מסוימת רוני החליט שמספיק לדבר והגיע הזמן לתכלס ואני קיבלתי את ההגה לידיים. ההתחלה קלה למרות שנדרש “סוויץ'” מנטאלי בראש להרשות לעצמך לנסוע בשטח עם פרייבט ולא להיכנע לדחף של להזדחל ולברוח מכל בור. את הלחץ רוני מעלה בהדרגה בהתאם לאדם שמולו ואיך הוא מתמודד. אם עברת את קטע הנהיגה בשביל בקלות עכשיו ננסה לטפס על גבעה קטנה שאין לך מושג מה יש אחריה. השביל ממשיך? יש בור גדול? ירידה תלולה? לך תדע. הרכב הוא פרייבט נמוך ובאמת שאין לך גובה לצפות קדימה ולתכנן בשטח כמו בג’יפ. זו גם נקודה נפלאה לרוני לעצור ולדבר איתך בדיוק על מה אנחנו עושים בחיים ובעבודה כשלא יודעים מה מגיע. רצים קדימה בפול גז ומקווים לטוב (המודל שאני בחרתי בו לזוועתי) או עוצרים רגע, בודקים מה קורה בהמשך ומתכננים.
אאוטפאנל בטלגרם עם תגובות לכתבות- לחצו פה!
https://youtu.be/CbmcpjNa970
מותר האדם מהמכונה
המשכנו בנהיגה עמוק יותר ויותר לתוך השטח ושבילים שנראו שמובילים להם לשום מקום. התחושה הזכירה לי את תקופת השירות הצבאי עת נחשפתי לאותו פלא בלתי מוסבר בעליל שנקרא הגזלן. אני זוכר איך ביום קיץ חם (ובצבא כידוע כל יום הוא כזה) התארגנו כולנו לירידה ארוכה לשטח. הציוד הועמס על רכבים מתאימים, מסביבנו צוות הפיקוד הבכיר עלה לרכבי השטח המשודרגים (והממוזגים – שיחנקו) ומסביב נעו כלי רכב משוריינים על שרשראות. הכל היה מאובק, מלוכלך והקרקע רוויה חריצים וקוליסים אימתניים אותם יעברו רק טובי הרכבים והנהגים. נכנסנו לשטח והתקדמנו בדרך לא דרך עד לנקודה לא ברורה בא החליט מישהו ששם נקים את המחנה. למה שם? כנראה כי זה החור הכי רחוק מכל מקום ישוב או דרך נורמלית שהוא מצא במפה.
פרקנו, ארגנו את המחנה ואת הכלים ואז, כמו מתוך חלום, הופיע על הגבעה ממול רכב טרנזיט ישן על גבול הגרוטאה כולו מעשן ורועד. “גזלן” “גזלן” נשמעו צעקות בין החיילים ולפתע הרגשנו שוב כמו בני אדם.
איך הוא עשה את זה? איך הוא הצליח לעבור בדרכים בהם כלי משחית פרקו זחל וטובי הג’יפים שברו ציריה? מי הניע אותו לעשות את זה ואיך התגבר על הבעיות? כנראה שרק לאלוהים ולגזלן פתרונות. אם היו כמה מאתנו שהאמינו שלפנינו קוסם טוב לב שבא להושיענו מידיו של הרס”פ הרשע הרי כשנפגשנו במחירים המופקעים הבנו שמקרה הטוב מדובר במכשף רע לב.
Ment To Drive
כמו שהבנתם, המילה סדנה קצת מטעה פה. לא מדובר פה על מפגש בכיתה או קבוצה שעושה יחד תרגילי ODT של משיכה בחבל או העברת דלי מים בלי לשפוך ומדמיינת מזה לקחים לחיים. פה מדובר על הדבר האמיתי שקורה בקבוצה קטנה עם יחס של מדריך לחניך עד שלושה והלקח מגיע בעקבות אירועי אמת (ונצרב במח כמו שצריך). הסדנה של Ment To Drive לוקחת אותך בבת אחת עמוק לתוך עולם כזה של התמודדות עם בעיות שהפתרון שלהם לא יגיע מעולם המכונה והכח אלא מעולם האדם, הצורך, היצירתיות, המחשבה והרוח.
ממשיכים בסדנא
זה הזמן לעבור לשלב מתקדם יותר וכצפוי רוני ביקש שאפנה לשביל בו הייתי מאוד נזהר גם עם הג’יפ שלי. הספקנו לדבר קצת על תובנות מנהיגה (מי שמתקן כל הזמן את ההגה לא באמת מתקדם, מי שלא צופה ומסתכל קדימה לא יגיע לאן שירצה) ואז ממש בלי סיבה סבירה רוני רצה שאצא מהשביל במעין עליה לא ברורה לתוך היער. נטול כל אמונה העמדתי את הרכב מול העליה, שלחתי את גילה לבדוק מה קורה קדימה (אני לומד מהטעויות שלי) ולתכנן לי מסלול. נתתי גז והנה הרכב מנסה אבל זה לא נראה לי שיצליח. פה הרפתי מהגז וכצפוי גם לא הצלחתי. הרכב נשאר בזווית מפוקפקת מאוד ורוני החליט שמשום מה זה הזמן והמקום לדבר על מה שקרה ומדוע לא הצלחתי. לטענתו בחרתי לוותר ולא לתת גז דווקא כשהיה צריך כי חשבתי שלא אצליח ולא באמת ניסיתי עד הסוף. החלטתי להקשיב לו שוב ולנסות עוד פעם לעלות. המנוע רעם וקרקש והרכב הגיע לעליה בשנית. הפעם לא עזבתי את הגז גם כשנראה היה שאין שום סיכוי והנה, באופן לא ברור בעליל, גלגל שמאל מצא אחיזה והופ אני למעלה. בגאווה רבה הבטתי סביב וחשתי תחושת נצחון אדירה.
גילה ואני התחלפנו בנהיגה ועכשיו תורה שלה להתנסות בסדנא. רוני אתגר אותה בלא מעט מקטעי שטח שונים. למדנו וראינו שכמו בחיים, גם בשטח לפעמים צריך לסגת מעט ולקחת קצת אחורה כדי להעריך מחדש את המצב ולאגור מספיק כח לצלוח את המכשול, הבנו את חשיבות הגמישות המחשבתית והיכולת לשנות פרספקטיבה בעודך מנסה להמודד עם תקלות ומהמורות ובאמצע מעלה טכני רווי מדרגות שגם רכב 4X4 רגיל היה עובר בקושי רב, למדנו הפנמנו את חשיבות התמיכה והעזרה של הצוות שסביבך.
3 שעות של פעילות אינטנסיבית השאירה אותנו סחוטים פיזית ורגשית. בנקודה זו מצאנו את עצמינו לפתע חזרה בנקודת ההתחלה של המסלול מתחת לעץ תותי עץ מתוקים. זה הרגע להפרד ולקחת אתנו את החוויה ואת התובנות לחיים שקיבלנו.
סדנת גרוטראלי – סטייל: למי זה מתאים?
סדנת Ment To Drive מאתגרת אותך באופן אישי ומביאה אותך לנקודות קיצון. היא לא פיזית במהותה אלא מנטאלית ואתה נדרש להתמודד עם עצמך, הפחדים שלך, החששות, חוסר האמון ואפילו האינדיבידואליות שיש בכל אחד מאתנו. במהלך הסדנא אתה מקבל משוב ישיר מהמדריך ולומד המון לא על נהיגה (למרות שגם פה מרוויחים כמובן ידע) אלא על עצמך, על החיים, עבודת צוות, התמודדות עם קשיים ועל היכולות שלך כאדם שלא תלויות במכשיר או במכונה.
באופן טבעי זו לא סדנא זולה שמתאימה לכל אחד. כלי הרכב הם יקרים והזמן של המדריך שמחולק על מעט משתתפים (בכל רכב יש מקסימום 3 חניכים) מייצר כמובן עלויות גבוהות. מצד שני יחס החניכה הנמוך מאפשר באמת לקבל המון פידבקים וערך מוסף מהמדריך שקשוב לכל חניך באופן אישי והדוק. לדעתי הסדנא מתאימה למנהלים בכירים כחלק מתהליך הכשרה ושיפור או כיום צוות לקבוצה קטנה בארגון שצריכה לעבוד יחד ולהתגבר על קשיים (מישהו אמר חברות סארט-אפ, בנקים כו׳?).
את אלמנט הנהיגה עצמו ניתן לשלב כחלק מיום שלם של סדנא ארוכה שמכיל עוד הרבה שלבים מוקדמים של תכנון, תאום ציפיות וכמובן משוב מפורט בסיום.
לכל כתבות הטיולים בארץ לחצו פה